ALDI strategicznie i komunikacyjnie stawia na świeżość

ALDI startuje z kampanią strategiczną, na potrzeby której marka powołała do życia Farmera ALDIKA. Głównym celem tych działań jest podkreślenie wysokiej jakości oraz świeżości warzyw i owoców w sklepach ALDI. Nowa unikalna w tej kategorii kampania startuje od 14 kwietnia.


W materiałach, które łączą ze sobą świat rzeczywisty z bajkową animacją, widzimy Farmera w roli eksperta zatrudnionego w ALDI na stanowisku „Starszy Opiekun Świeżości Owoców i Warzyw”. Farmer ALDIK to postać stworzona z włóczki i filcu, co – jak sam podkreśla – sprawia, że ciągle może się w swojej pracy rozwijać. Jego znakiem rozpoznawczym jest farmerski strój i słomkowy kapelusz, błękitne oczy oraz bujna włóczkowa broda. Niepozorny pod względem wzrostu (mierzy zaledwie 8 cm wysokości), lecz wielki duchem, ma za zadanie wspólnie z ekspertami ALDI czuwać nad wysoką jakością warzyw i owoców w sklepach ALDI. Stąd też możemy go spotkać, gdy np. przytula jabłka, sprawdza świeżość brokułów, kołysze do snu maliny czy dumnie maszeruje, wołając do pomidorów, by się czerwieniły.

Wysoka jakość produktów jest jednym z naszych priorytetów, który traktujemy jako wyróżnik ALDI na rynku. Od lat stawiamy na świeżość. Kolejnym krokiem jest dedykowana temu tematowi kampania marketingowa, która w oryginalny sposób podkreśla świeżość naszych warzyw i owoców. W tym celu wykreowaliśmy zupełnie nową postać, która łączy w sobie profesjonalizm z poczuciem humoru i jest swoistą metaforą naszych działań skupionych wokół codziennej kontroli warzyw i owoców, wyboru certyfikatowych dostawców oraz kontroli świeżości w naszych sklepach. Mamy nadzieję, że Farmer ALDIK spotka się z ciepłym przyjęciem naszych klientów, którzy polubią go tak bardzo, jak my go lubimy, a cała kampania sprawi, że nasi klienci jeszcze chętniej będą sięgać po owoce i warzywa – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji ALDI Polska.

W swoich działaniach ALDI przykłada ogromną wagę do jakości i świeżości oferowanych warzyw i owoców – średnio w ciągu roku przeprowadza aż 1400 kontroli produktów z tej kategorii. Analizie podlegają takie parametry jak wygląd, smak, zapach, konsystencja, kaliber. Dodatkowo sieć od lat prowadzi również specjalny program edukacyjny dla pracowników, w ramach którego regularnie pogłębiają oni swoją wiedzę na temat tego, jak kontrolować świeżość warzyw i owoców. Dzięki takim systematycznym, codziennym analizom ALDI gwarantuje klientom najlepszą jakość produktów dostępnych na sklepowych półkach.

Warto także podkreślić, że całej kampanii będą towarzyszyć specjalne akcje i promocje w obszarze kategorii warzyw i owoców. Pierwszą tego typu inicjatywą jest akcja promocyjna, dzięki której już od 15.04 w sklepach ALDI wybrane owoce i warzywa kupimy do 40% taniej oraz Wielki Festiwal Pomidorów, w którym sieć zapewnia ponad 50% zniżki.

Kampania została zaplanowana na szeroką skalę. Znajdą się w niej m.in. spoty reklamowe w telewizji, działania online, komunikacja w social mediach, materiały POS, komunikacja w gazetkach marki czy audiomarketing w miejscach sprzedaży. Przygotowaliśmy również nietuzinkowe formy promocji w przestrzeni outdoorowej oraz szereg atrakcji i eventów w komunikacji wewnętrznej, dzięki którym zespół ALDI będzie mógł dobrze poznać „nowego pracownika”. Na naszej stronie www nie zabraknie też różnego rodzaju przepisów i niespodzianek w postaci gier czy zdrapek z ALDIKIEM w roli głównej – wyjaśnia Jelena Konieczna, Lider Zespołu Zarządzania Kampaniami ALDI Polska.

Za strategię, kreację i realizację działań w ramach najnowszej kampanii ALDI odpowiada Agencja PZL z Warszawy, w której portfolio znajdują się m.in. słynne animacje dla marki Żubr. Postać Farmera ALDIKA była tworzona etapowo –od rysunków i artworków aż po renderowanie postaci, nakładanie faktur i animacje autorstwa Agencji Human FILM.

***  

O ALDI

ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl