Paczkomat® InPost na lotnisku w Poznaniu

Kolejny port dołącza do grona lotnisk w Warszawie, Wrocławiu i Katowicach

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, uruchomiła maszynę Paczkomat® w porcie lotniczym Poznań-Ławica. To kolejne lotnisko po Warszawie, Wrocławiu i Katowicach, które oferuje unikatową usługę wysyłki przedmiotów zakwestionowanych podczas kontroli bezpieczeństwa. Paczkomat® InPost znajduje się w Hali Odlotów, więc dostęp do niego jest wygodny, a zapakowanie i nadanie przesyłki zajmuje zaledwie kilka minut.

Przedmiot, który zostanie zakwestionowany podczas kontroli bezpieczeństwa, należy umieścić w worku strunowym i odpowiednio okleić. Następnie pasażer w przygotowanym do tego miejscu będzie mógł zapakować przedmiot w karton o odpowiednim wymiarze i umieścić go w skrytce urządzenia Paczkomat®. Przesyłkę nadaje się przez aplikację InPost Mobile. Paczkomat® na lotnisku umożliwia wysyłkę krajową do innego urządzenia InPost lub kurierem pod wskazany adres. Po umieszczeniu przesyłki w urządzeniu, pasażer będzie mógł przejść kontrolę bezpieczeństwa.

Innowacyjne rozwiązania InPost mają na celu ułatwianie życia w codziennych sytuacjach. Cieszę się, że nasi klienci z entuzjazmem przyjęli tę nową usługę na lotniskach. Rozwiązuje ona częsty problem dotyczący konieczności wyrzucenia wartościowych przedmiotów, których nie można wnieść na pokład samolotu. Klienci oczekują, że nasze rozwiązania będą dostępne jako standard w każdym porcie lotniczym – bo eliminują stres podczas kontroli bezpieczeństwa, a w dodatku usługi InPost są proste, szybkie i wygodne. Teraz do funkcjonalności oferowanych na lotniskach w Warszawie, Katowicach i we Wrocławiu dołącza Poznań – tu też pasażerowie nie muszą się martwić, że utracą cenne przedmioty podczas kontroli bezpieczeństwa – podkreślił Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.

Bardzo nas cieszy, że Port Lotniczy Poznań, dzięki współpracy z firmą InPost, dołączył do grona nielicznych lotnisk w Polsce dbających o przedmioty „nieloty”. Udogodnienia i komfort Pasażerów są dla nas kluczowe, jak również wprowadzanie nowoczesnych i funkcjonalnych rozwiązań. Jestem przekonana, że nowa usługa będzie nieocenionym wsparciem i spotka się z pozytywnym odbiorem naszych Pasażerów – wskazała Magdalena Pawelczyk, Dyrektor Marketingu i Handlu Portu Lotniczego Poznań-Ławica.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 35 tysiącami nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysiącami punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl