Paczkomat® InPost dla pacjentów polskich szpitali

Pierwsze maszyny trafiły do Centrum Zdrowia Dziecka, Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, Narodowego Instytutu Onkologii w Gliwicach oraz Szpitala Świętej Trójcy w Płocku. Paczkomat® zostanie również zainstalowany w Mazowieckim Szpitalu Bródnowskim

Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, uruchomiła urządzenia Paczkomat® zapewniające wygodną i bezpieczną przestrzeń odbierania przesyłek przez pacjentów – bez konieczności wychodzenia z terenu szpitala. Bliscy mogą nadać przesyłki do szpitalnego urządzenia, gdy nie są w stanie odwiedzić chorego osobiście. Maszyny Paczkomat® będą również zlokalizowane w kolejnych kilkunastu szpitalach w Polsce, z którymi rozmowy są finalizowane.

– Los pacjentów, zwłaszcza tych najmłodszych i tak jest już bardzo trudny, a ich domy rodzinne zazwyczaj są oddalone o dziesiątki czy setki kilometrów od szpitala. Powoduje to olbrzymie problemy logistyczne z dostarczeniem pacjentom najpotrzebniejszych rzeczy. Dlatego postanowiliśmy zaoferować zarówno pacjentom, jak i personelowi dostęp do najbardziej efektywnej sieci logistycznej w Polsce – sieci maszyn Paczkomat® InPost. To kolejna innowacja – po urządzeniach Paczkomat® na lotniskach – która ułatwia codzienne funkcjonowanie – mówi Waldemar Brzoska, dyrektor biura ekspansji InPost.

– Paczkomat® jest bardzo wygodnym i bezpiecznym rozwiązaniem, które z pewnością ułatwi życie pacjentom, ich rodzinom, a także personelowi. Dziękujemy firmie InPost za troskę o naszych najmłodszych podopiecznych oraz za dbałość o ich komfort i wygodę. Jesteśmy przekonani, że ta inicjatywa przyniesie wiele korzyści i ułatwi codzienne funkcjonowanie w Centrum Zdrowia Dziecka. Jeszcze raz serdecznie dziękujemy! – mówi dr n. med. Marek Migdał, Dyrektor Instytutu Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka.

– Wprowadzenie maszyny Paczkomat® do Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie to krok, który przynosi wiele korzyści przede wszystkim jego pacjentom. Opiekunowie naszych pacjentów mogą odbierać i nadawać przesyłki o dowolnej porze dnia i nocy, bez konieczności wychodzenia ze szpitala. Jest to bardzo pomocne, zwłaszcza dla tych osób, którzy przebywają w szpitalu przez dłuższy okres – a są oddziały, gdzie pobyt wynosi nawet kilka tygodni. Jesteśmy wysokospecjalistycznym szpitalem, który udziela pomocy pacjentom z całej Polski, więc wygoda wysłania przez rodzinę potrzebnych w tym okresie np. ubrań z drugiego końca Polski znacznie ułatwia rodzicom funkcjonowanie w tym trudnym dla nich okresie. Paczkomat® w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie to znaczące udogodnienie, które poprawia komfort i wygodę dla pacjentów i ich opiekunów – dodaje Katarzyna Pokorna-Hryniszyn, rzecznik prasowy Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

Paczkomat® InPost w Szpitalu Świętej Trójcy w Płocku zapewnia szybki i dyskretny odbiór przesyłek przez personel medyczny i pacjentów, ograniczając ruch wewnątrz placówki – co sprzyja bezpieczeństwu sanitarnemu. Prosta i intuicyjna procedura odbioru umożliwia korzystanie z urządzenia InPost przez osoby w różnym wieku oraz stanie zdrowia, a nadawanie i odbieranie paczek całodobowo jest niewątpliwie udogodnieniem dla personelu pracującego na zmiany i pacjentów hospitalizowanych na długie tygodnie z dala od miejsca zamieszkania – podkreśla Patrycja Kuźnia-Łakomska, spec. ds. komunikacji społecznej, Szpital Świętej Trójcy w Płocku.

– Paczkomat® InPost z pewnością będzie ogromnym ułatwieniem dla naszych pacjentów, którzy przyjeżdżają do Gliwic na leczenie z całego kraju, a także dla pracowników. Będą oni mogli korzystać z tego urządzenia 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu, nadając i odbierając swoje paczki. Osoby spoza Instytutu również będą miały do niego dostęp – od godziny 6.00 do 22.00 – mówi Maja Marklowska-Tomar, rzeczniczka prasowa gliwickiego oddziału Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie – Państwowego Instytutu Badawczego.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Grupa InPost na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów out-of-home, w tym ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 31 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl