tesa na IX Międzynarodowych Targach Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack

W dniach 23-25 kwietnia 2024r. w Warszawie odbyły się IX Międzynarodowe Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack. Nie mogło na nich zabraknąć również lidera w dziedzinie rozwiązań samoprzylepnych, czyli marki tesa.

Targi Warsaw Pack to wydarzenie dla branży opakowań, którego celem jest zgromadzenie czołowych firm, ekspertów i praktyków związanych z tym sektorem w Polsce i w całym regionie
środkowo – wschodniej Europy. To doskonała okazja do nawiązania kontaktów biznesowych, wymiany doświadczeń oraz zapoznania się z najnowszymi trendami i innowacjami. Wśród wystawców targów znaleźli się m.in. producenci maszyn pakujących i etykietujących, dostawcy materiałów opakowaniowych i folii, projektanci i producenci opakowań innowacyjnych, a także dystrybutorzy sprzętu do kontroli opakowań. W tej edycji wzięło udział blisko 400 firm z 29 krajów oraz ponad 19 tysięcy zwiedzających, co dodatkowo podkreśla skalę i znaczenie tego wydarzenia.

tesa – profil wystawcy

Firma tesa od blisko 125 lat zajmuje się projektowaniem oraz produkcją technicznych taśm klejących oraz systemowych rozwiązań samoprzylepnych dla klientów przemysłowych i profesjonalnych oraz użytkowników indywidualnych. W swoim portfolio ma łącznie ponad 7000 produktów. Od wielu lat jednym z kluczowych celów strategicznych firmy jest droga ku bardziej zrównoważonemu rozwojowi oraz odpowiedzialność społeczna i środowiskowa. Realizowany jest on poprzez sprawną redukcję emisji, poprawę ekologicznych właściwości produktów i opakowań oraz wypracowywanie odpowiedzialnych praktyk zaopatrzeniowych. Przykładem tych działań jest nowa wersja kultowej taśmy tesa® 4965 Original – tesa® 4965 Original Next Gen. Emisja CO2 przy jej produkcji została zmniejszona o 40%* w porównaniu z jej  poprzednią wersją.

Na Targach Warsaw Pack tesa zaprezentowała szeroką gamę swoich taśm pakowych, które zostały wyprodukowane w oparciu o ideę zrównoważonego rozwoju. Firma podkreśla swoje zaangażowanie w tworzenie bardziej zrównoważonych opakowań poprzez:

  • Stałe pozyskiwanie surowców w bardziej odpowiedzialny sposób
  • Korzystanie z materiałów pochodzenia biologicznego lub z recyklingu
  • Produkcję klejów niezawierających rozpuszczalników
  • Poprawę końcowego okresu użytkowania ich bardziej zrównoważonych rozwiązań

Obecni na miejscu eksperci tesy, chętnie doradzali zainteresowanym w kwestii wyboru bardziej zrównoważonych rozwiązań z szerokiego asortymentu firmy, które najlepiej odpowiadałby ich potrzebom.

* Redukcja śladu węglowego produktu (PCF) w przypadku nowej taśmy tesa® 4965 Original Next Gen (rolka 50 m × 50 mm, PV0: czerwona folia zabezpieczająca MOPP) w porównaniu z obecną taśmą tesa® 4965 Original (rolka 50 m × 50 mm, PV0: czerwona folia zabezpieczająca MOPP) została obliczona w 2023 r. z uwzględnieniem wartości Cradle-to-Gate, w tym z uwzględnieniem pochłaniania węgla biogennego. Poszczególne wartości PCF dla innych typów pasków zabezpieczających (PV1, PV2, PV4) oraz dodatkowe informacje można znaleźć w naszych obliczeniach porównawczych PCF zgodnych z wymaganiami normy ISO 14067 na stronie tesa.com/4965-report.

O tesa SE

Spółka należąca do niemieckiego koncernu Beiersdorf AG, będąca jednym z czołowych światowych producentów rozwiązań samoprzylepnych, w tym taśm przeznaczonych do zastosowań domowych, biurowych i przemysłowych. Przyświeca jej misja, wedle której tworzone zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju produkty, mają usprawniać pracę oraz życie klientów. W obecnej formie, jako spółka europejska, tesa SE działa od 2009 roku, jednak początek jej historii datowany jest na 1906 rok, kiedy to narodziła się jej nazwa. Aktualnie, spółka zatrudnia blisko 5000 pracowników na cały świecie, prowadzi działalność
w ponad 100 krajach i posiada 14 zakładów produkcyjnych. Jako międzynarodowa firma, tesa SE ma 125 lat doświadczenia
w projektowaniu oraz produkcji rozwiązań samoprzylepnych, a także w technologii powlekania. Kluczowym elementem jej filozofii jest nieustanna praca nad rozwojem produktów i usług, aby pomóc klientom sprostać nie tylko wyzwaniom dnia dzisiejszego, ale też zapewnić innowacje z myślą o przyszłości.