SAP Story: Ericsson wybiera oprogramowanie SAP, by łączyć łańcuchy dostaw

W obliczu stale rozwijającego się rynku technologii, firmy na całym świecie poszukują sposobów na poprawę efektywności operacyjnej i zwiększenie elastyczności swoich łańcuchów dostaw. Ericsson, światowy lider w dziedzinie 5G, technologii komunikacyjnych i usług, wybrał rozwiązanie SAP Integrated Business Planning for Supply Chain (SAP IBP), aby zwiększyć wydajność operacyjną swojej globalnej sieci łańcucha dostaw.

źródło: pl.freepik.com

Digitalizacja łańcuchów dostaw staje się kluczowym elementem strategii biznesowej wielu organizacji, m.in. z branży telekomunikacyjnej. Z analiz Deloitte („2023 telecom industry outlook”) wynika, że w minionym roku firmy w tym sektorze koncentrowały się przede wszystkim na dostarczaniu klientom zaawansowanej łączności i wyższej wydajności, jednocześnie zwiększając wartość i konkurencyjność. Z kolei opracowania KPMG („Supply chain trends 2024: The digital shake-up”) pokazują, że w 2024 roku, szeroko pojęta branża technologiczna mierzy się przede wszystkim z wyzwaniami takimi jak  przejrzystość i widoczność w łańcuchach dostaw, a technologie muszą jej zapewniać m.in. szczegółowy wgląd w relacje z dostawcami i lokalnymi oddziałami.

Obsługujący sieci z ponad 2,5 miliardami użytkowników w ponad 180 krajach i 40% światowego ruchu mobilnego poza Chinami, koncern Ericsson odczuł w pewnym momencie potrzebę jednakowej, technologicznej bazy, dla wszystkich swoich procesów planowania i logistyki. Odpowiedzią okazało się oparte na chmurze rozwiązanie SAP IBP, które integruje możliwości planowania biznesowego w obrębie różnych zastosowań, poprawia zdolność firm do przewidywania ryzyka związanego z łańcuchem dostaw i oferuje rozwiązania będące odpowiedzią na wyzwania z tego zakresu.

Dzięki SAP IBP Ericsson będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planowania, jednocześnie poprawiając czas reakcji w ramach procesów związanych ze sprzedażą, operacjami, zasobami i planowaniem zapasów. Umożliwi to firmie dalsze skupienie się na wprowadzaniu innowacji i poprawie efektywności kosztowej. Zdolność do przewidywania i zaspokajania popytu w zwinny sposób ma kluczowe znaczenie dla szeregu firmowych celów biznesowych. Wybór SAP IBP wynika z wieloletniego partnerstwa, w ramach którego SAP wspiera wizję Ericsson, polegającą na zapewnieniu nieograniczonej łączności na całym świecie.

– W kontekście digitalizacji łańcuchów dostaw kluczowe jest wykorzystanie cyfrowych możliwości integracji danych w całej organizacji. Ważne jest, aby każdy dział w firmie zaangażowany w planowanie łańcucha dostaw korzystał z jednego zestawu danych. Z badań przeprowadzonych przez SAP wynika, że aż 34 procent managerów uważa brak standaryzacji rozwiązań IT i aplikacji za główne wyzwanie w obszarze łańcuchów dostaw, a 26 proc. zauważa problemy związane z izolacją informacji między działami. Wspólna, technologiczna platforma wspierająca planowanie logistyczne i wymianę informacji w obrębie tych procesów stanowi kluczową potrzebę dla naszych klientów, zwłaszcza dla firm o globalnym zasięgu, jak Ericsson. Wybór odpowiednich narzędzi technologicznych przekłada się na zwiększenie elastyczności i zaufania, co umożliwia budowanie odpornych łańcuchów dostaw i skuteczne reagowanie na potrzeby klientów. Nasza wieloletnia współpraca z Ericssonem, w tym ostatni wybór SAP IBP for Supply Chain, jest kolejnym istotnym krokiem we wspieraniu firmy w procesie cyfryzacji łańcucha dostaw oraz w umacnianiu jej pozycji jako jednego z liderów na światowym rynku telekomunikacyjnym – mówi Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.