Rankingi i nagrody — skuteczne narzędzia w rozwoju firmy

Każda firma czy działalność pragnie zyskać przewagę konkurencyjną i nadać swojej marce silną, pozytywnie skorelowaną pozycję na rynku. Dlatego tak istotną rolę w tym procesie odgrywają rankingi i nagrody. Są one nie tylko dowodem na wyjątkowe osiągnięcia, ale również wspierają budowanie wiarygodności, wzmacniają rozpoznawalności marki oraz zwiększają konkurencyjność na rynku.

W świecie usług online, gdzie praktycznie każda przewaga może znacząco wpłynąć na pozycję w branży. Doskonale wiedzieli o tym założyciele Oferteo.pl – serwisu usług tworząc w 2017 roku autorski ranking Oferteo Najlepsi. Jaki impakt takie wyróżnienia wywierają na biznes –  zarówno na poziomie operacyjnym, jak i strategicznym? Odpowiadają eksperci Oferteo.pl.

Terminowość, jakość wykonania, elastyczność, korzystna dla obu stron cena — punktów satysfakcji ze zleconych usług jest bardzo wiele. A muszą się w nich odnaleźć nie tylko Zlecający, ale także Wykonawcy, prowadzący własny biznes. – zauważa Martyna Głowińska-Gryglewska, Brand Manager Oferteo. – Aby wesprzeć obie strony w szybkiej i skutecznej realizacji zleceń, a dodatkowo zapewnić wysoką jakość współpracy — stworzyliśmy autorski ranking o nazwie Oferteo Najlepsi.

Otrzymanie wyróżnienia w takim rankingu, jak wspomniany powyżej, ma wiele zalet, które przekładają się na konkretne korzyści dla biznesu — bez względu na to czy jest on firmą, czy działalnością gospodarczą. Do najważniejszych z nich należą:

  1. większa widoczność: miejsce w rankingu zwiększa widoczność firmy, co przekłada się na większe zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów, większy buzz w mediach – bo przecież ranking to również współpromocja za pomocą narzędzi organizatora czy partnerów medialnych,
  2. wzmocnienie wiarygodności i zaufania: zajęcie miejsca w rankingu to dowód na wysoką jakość świadczonych usług, które są oceniane przez użytkowników czy gremium w jury. Wiarygodność ta zdecydowanie przekłada się na budowanie zaufania w oczach potencjalnych Klientów,
  3. zwiększona konkurencyjność: takie wyróżnienie jak np. “Oferteo Najlepsi” pozwala wyraźnie odróżnić się od konkurencji. To doskonała okazja do podkreślenia swojej wyjątkowości i prestiżowej pozycji względem innych, oferujących podobne usługi,
  4. większa szansa na pozyskanie zlecenia: firmy, które zajmują czołowe miejsca w rankingach czy konkursach, mają więcej szans na otrzymanie zapytań. Dzieje się tak, ponieważ Klientom zależy na współpracy z dostawcami, którzy są cenieni za swoją pracę oraz polecani przez innych użytkowników,
  5. motywacja do ciągłego rozwoju: bycie na listach rankingowych jest nie tylko satysfakcjonujące, ale również motywujące. To bodziec do dalszego doskonalenia swojej oferty i podnoszenia jakości świadczonych usług.

W Oferteo.pl od ponad 16 lat obserwujemy rynek usług w Polsce i pomagamy Zlecającym w nawiązywaniu współpracy z Wykonawcami, starając się dostosować do ich potrzeb. Znamy obawy Klientów. Widzimy, jak istotne jest dla nich poczucie bezpieczeństwa. Dlatego, od 8 lat realizujemy sukcesywnie program Oferteo Najlepsi, który ma na celu podnoszenie bezpieczeństwa oraz standardów na polskim rynku usług. – dodaje Głowińska-Gryglewska z Oferteo. – W ten sposób pomagamy Polakom podejmować decyzje, nagradzamy rzetelnych fachowców i jednocześnie dążymy do stworzenia rywalizacji między nimi, aby rozwijając się i współtworząc nasz ranking — sami podnosili jakość swoich usług.

Uznanie wartości biznesu przez pryzmat rankingów i wyróżnień jest dużym atutem dla firm. Podkreśla ono Twoją kompetencję, profesjonalizm, ale przede wszystkim, stanowi potężne narzędzie umożliwiające dalszy rozwój Twojego