Gastronomia rośnie mimo trudności. Polacy nie rezygnują z restauracji

Pandemia, inflacja, wzrost cen prądu i gazu – choć otoczenie nie sprzyja, to restauratorzy rozwijają biznesy. Zwłaszcza jeśli chodzi o dowóz – czytamy w piątkowym „Pulsie Biznesu”.
Gazeta zwraca uwagę, że wzrost kosztów życia mógł skłonić Polaków do zmniejszenia wydatków na niektóre produkty, jednak nie zrezygnowali oni z restauracji.

„Puls Biznesu” powołując się na raport firmy kurierskiej Stava o branży dowozu jedzenia wskazuje, że wartość rynku gastronomicznego wzrosła w 2021 r. o 14 proc. do 25,9 mld zł.

Gazeta zwraca uwagę, że rynek dostaw posiłków skurczył się o 11,9 proc. – do 8,8 mld zł, ale tych zamówionych przez internet zwiększył się o 35,7 proc. – do 3,1 mld zł.

„Dla rynku dowozów poprzedni rok był sprzyjający – zmalał w porównaniu do rekordowego 2020 r., jednak większość podmiotów znacząco zwiększyła skalę działania. Redukcja rynku nie wynika bowiem z odwrócenia trendów, tylko z otwarcia się gastronomii na przyjmowanie gości na miejscu po długich miesiącach ograniczeń” – komentuje, cytowany przez „PB”, prezes Stavy Paweł Aksamit.

 

Źródło: PAP