Kaufland w gronie najlepszych w rankingu Pracodawca Roku AIESEC

W tegorocznej edycji prestiżowego rankingu Pracodawca Roku, stworzonego przez organizację studencką AIESEC, Kaufland ponownie znalazł się na podium, zajmując trzecie miejsce. Sieć od lat intensywnie współpracuje z organizacjami studenckimi, oferując młodym ludziom możliwość rozwoju kompetencji zawodowych m.in. podczas licznych szkoleń, praktyk czy w programie Absolwent dla osób stawiających pierwsze kroki zawodowe. Również w kończącym się roku akademickim 2021/2022 Kaufland podejmował liczne inicjatywy merytorycznego wsparcia dla studentów w całej Polsce.

Badanie Pracodawca Roku prowadzone jest wśród studentów wyższych uczelni w całej Polsce, a jego wyniki stanowią obiektywną informację o tym, jak młodzi ludzie, którzy stoją dopiero u progu zawodowej kariery, postrzegają potencjalnych pracodawców. Narzędziem badawczym jest niezależna ankieta z pytaniami otwartymi, w której studenci wyrażają zarówno swoje preferencje i oczekiwania, jak i obawy względem swojej kariery zawodowej oraz firm, z którymi chcieliby w przyszłości związać się zawodowo. Kaufland ponownie został uznany za jedno najbardziej pożądanych miejsc pracy, zajmując – podobnie jak w ubiegłym roku – trzecie miejsce w rankingu.  

Współpraca na rzecz środowisk akademickich 

Kaufland od lat intensywnie pracuje na swoją markę wśród polskich studentów. W ostatnim roku akademickim sieć kontynuowała w skali całego kraju współpracę z organizacją AIESEC Polska, w ramach której Kaufland był Partnerem Strategicznym targów pracy Dni Kariery. Przedstawiciele sieci spotykali się ze studentami i absolwentami w pięciu największych miastach Polski oraz na targach pracy online. Stoisko Kauflandu cieszyło się dużym zainteresowaniem, łącznie odwiedziło je ponad 4000 uczestników wydarzenia. 

Kaufland jest wielokrotnym laureatem nagród w kategorii najlepszych pracodawców w kraju i za granicą. Informacja o przyznaniu nam przez studentów wyróżnienia w kategorii Pracodawca Roku to dla nas powód do dumy i jednocześnie motywacja do dalszej pracy nad rozwojem i utrzymaniem wysokich standardów pracy w sieci. Wspieranie studentów jest nieodłączną częścią polityki naszej firmy. Staże i praktyki, które organizujemy co roku, są doskonałą okazją do zdobycia doświadczenia i praktycznych umiejętności. Wspólne inicjatywy podjęte m.in. z organizacją AIESEC to dla nas siła do dalszych działań. Nasze starania przynoszą wymierne efekty, w bieżącym roku zanotowaliśmy wzrost liczby aplikacji na stanowiska dla osób rozpoczynających karierę zawodową o ponad 70 procent   mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego Kaufland Polska

Sieć intensywnie wspomagała również inicjatywy lokalnych komitetów AIESEC, organizując warsztaty oraz szkolenia. Partnerowała m.in. Tour de Work, Ekonomaliom, Samochodowemu Rajdowi Ulicznemu czy Finałowi Konkursu Inżynierskiego oraz była współorganizatorem 3 konferencji narodowych, które przyciągnęły ponad 2000 słuchaczy. W ramach współpracy realizowała również projekty z takimi organizacjami studenckimi jak: BEST, ZSP, NZS, Wigor, AEGEE i Samorządem Studenckim. 

Pierwsze kroki na rynku pracy

Kaufland aktywnie podejmuje działania mające na celu wsparcie młodych ludzi będących na początku swojej ścieżki zawodowej. Służy temu m.in. rozpoczęty w lipcu trzymiesięczny program letnich praktyk, skierowany do studentów i absolwentów wyższych uczelni. W czasie jego trwania uczestnicy nie tylko poszerzają swoje dotychczasowe kompetencje i umiejętności, ale zdobywają również nowe poprzez pracę pod okiem specjalistów i mentorów dzielących się swoją wiedzą i doświadczeniem. Program Absolwent przeznaczony jest natomiast dla absolwentów wszystkich kierunków studiów bezpośrednio po ich ukończeniu lub posiadających krótkie doświadczenie zawodowe. Stwarza okazję do poznania specyfiki pracy w międzynarodowej sieci, daje możliwość awansu i stałego zatrudnienia, a jego uczestnicy otrzymują wynagrodzenie w kwocie 5000 zł brutto.  

   

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1350 sklepów i zatrudnia ok. 139 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 14 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena
i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.

Odsłony: 23