Strategia ekspansji firmy Kaufland zakłada otwieranie nowych marketów oraz rozbudowę bazy logistycznej, dostosowanej do powiększającej się sieci sprzedaży. W ubiegłym roku w Centrum Dystrybucyjnym w Woli Krzysztoporskiej Kaufland otworzył nowoczesny magazyn produktów mrożonych, a w tym roku w Centrum Dystrybucyjnym w Gliwicach uruchomiono nowy magazyn artykułów chłodzonych, który jest miejscem pracy dla 70 osób.
Kaufland posiada trzy centra dystrybucyjne. System dystrybucji oparty na pełnoasortymentowym Centrum Dystrybucyjnym Wola Krzysztoporska uzupełniają regionalne centra dystrybucyjne w Gliwicach i Bydgoszczy, które zaopatrują odpowiednio południową i północną część kraju w asortyment najszybciej rotujący. Magazyny regionalne pozwalają każdego dnia dostarczać świeże produkty dla klientów firmy Kaufland.
Rozbudowa Centrum Dystrybucyjnego w Gliwicach o 20.000 m² jest odpowiedzią na rosnący wolumen sprzedaży spowodowany obsługą coraz większej liczby marketów. Dystrybucja z nowej lokalizacji pozytywnie wpłynie na jakość i organizację dostaw oraz skróci długość łańcucha dostaw – mówi Maurycy Szczęsny, Dyrektor Departamentu SCM w Kaufland Polska.
10.000 m² nowej powierzchni magazynu artykułów chłodzonych umożliwi składowanie 7.500 palet w kontrolowanej temperaturze +2°C. Wymiernym efektem uruchomienia nowego magazynu jest ograniczenie cross dockingu pomiędzy centrami dystrybucyjnymi, co pozytywnie wpłynęło na skrócenie procesu dostaw do marketów.
Nowoczesne rozwiązania
W centrum dystrybucyjnym w Gliwicach zastosowano innowacyjne, ukierunkowane na ekologię, rozwiązania technologiczne. Obiekt jest wyposażony w szereg nowoczesnych rozwiązań, które znane są już z marketów sieci, m.in. system odzysku ciepła z aparatury chłodniczej, który służy do ogrzewania pomieszczeń socjalnych, inteligentne systemy zarządzania zużyciem mediów, oświetlenie w technologii LED. Budynek jest również wyposażony we własne ujęcie wody, a niebawem zostanie również wyposażony w instalację fotowoltaiczną.
INFORMACJA O KAUFLAND
Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 240 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.
Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.
Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.