Hotel, w którym można żyć

Mówiąc o własnym miejscu zamieszkania większości z nas zarysowuje się obraz domu jednorodzinnego lub mieszkania w bloku. W ostatnich latach na polskim rynku nieruchomości pojawiają się jednak rozwiązania nieoczywiste, wręcz unikatowe, które już w niedalekiej przyszłości mogą przerodzić się w nowy trend i stanowić realną alternatywę dla tych powszechnie przyjętych.

Apartament hotelowy na własność

Dobrym przykładem unikatowej oferty na rynku deweloperskim może być hotel Gwiazda Morza we Władysławowie. Inwestor zdecydował się uruchomić sprzedaż tzw. Exclusive Serviced Apartments – najbardziej ekskluzywnych apartamentów mieszkalnych. Ulokowane są one na najwyższych kondygnacjach obiektu, oferując panoramiczny widok na otwarte morze, oddalone o niewiele ponad 100 m od hotelu. Warto zaznaczyć, że apartamenty te znajdują się w prywatnej części obiektu, która nie jest dostępna dla pozostałych gości.

W efekcie, ich właściciele mogą jednocześnie cieszyć się prywatnością, jak w przypadku posiadania własnego M, ale jednocześnie korzystać z  obsługi serwisowej obiektu, a także całego zaplecza hotelowego w postaci rozbudowanego centrum spa&sport: saunarium, basenów, klubu fitness oraz gabinetów odnowy biologicznej. Naturalnie do swojej dyspozycji mają również całą pozostałą infrastrukturę – restauracje, bary oraz usługi profesjonalnego housekeepingu i konsjerża.   Niewątpliwą zaletą apartamentów z segmentu Exclusive Serviced Apartments jest fakt, że będą gotowe na przyjazd swoich właścicieli przez 365 dni w roku, a hotel zapewnia im komfort hotelu w standardzie czterech gwiazdek.

Metraże Exclusive Sperviced Apartments obejmują powierzchnię od 36 do 58m2, a ich właściciele mają możliwość przearanżowania ich wnętrz oraz ewentualną rozbudowę.

Akademik jak hotel?

Tak, jak w przypadku Gwiazdy Morza w hotelu znalazły się pokoje mieszkalne, tak i zamieszkiwane na co dzień pomieszczenia czasowo można przekształcać w pokoje hotelowe. Dobrym przykładem takiego obiektu jest gdański akademik Collegia przygotowany przez spółkę Silver Rock. Budynek ten pełni swoją podstawową funkcję w okresie od października od czerwca. W sezonie turystycznym jest natomiast przekształcany w hotel, zapewniający aż 450 pokoi, co czyni go największym tego typu obiektem w Gdańsku.

Niektórzy studenci wynajmują pokój jedynie na czas nauki, zwalniając pokój w sezonie letnim – mówi Karol Wojtas, członek zarządu Silver Rock. W wakacje oferujemy najem krótkoterminowy wolnych pokoi, co jest znakomitą okazją do wypróbowania naszego akademika przez przyszłych mieszkańców (np. rodziców szukających miejsca do pobytu dla swoich dzieci, jak i samych studentów, którzy mają okazję przetestować standard obiektu). To ciekawa alternatywa noclegowa w Gdańsku, oferująca  bardzo preferencyjne warunki: nowoczesny obiekt, wysoki standard i znacznie niższe ceny niż w tradycyjnym hotelu o podobnym standardzie.

Akademik Collegia stworzony został w oparciu o przewidywane potrzeby wynajmujących i tak zaprojektowany, aby mógł się dostosowywać do zmieniających się potrzeb mieszkańców. Co więcej, w związku ze swoją dominującą funkcją ma on do zaoferowania sezonowym turystom znacznie więcej niż hotel.

Goście mają do dyspozycji komfortowo wyposażone pokoje, o znacznie większych powierzchniach niż standardowe pokoje hotelowe. Każdy z nich ma nowocześnie zaprojektowaną łazienkę, a dodatkowo w obiekcie dostępny jest wysokiej jakości sprzęt do ćwiczeń w fitnessroomie, profesjonalne instrumenty w wyciszonym pokoju muzycznym, konsole PlayStation w pokojach do wypoczynku. Ponadto w obiekcie znajdują się miejsca na rowery oraz miejsca parkingowe w podziemiu. Za niewielką opłatą można zrobić pranie, po czym wysuszyć je w automatycznej suszarce. Istnieje również możliwość odebrania w recepcji zamówionych zakupów. Do dyspozycji gości jest też paczkomat znajdujący się tuż przy wejściu bocznym. Niebawem będzie można skorzystać także z ogromnej przestrzeni foodcourtu, gdzie różnorodność przygotowywanego menu i planowanych wydarzeń znajdzie zapewne wielu amatorów i to nie tylko wśród mieszkańców akademika – podsumowuje Karol Wojtas.

 

Rebranding = Rearanżacja

Zastój wywołany pandemią spowodował bardzo istotne zmiany w sektorze hotelowym. Restrykcje związane z ograniczeniem mobilności diametralnie ograniczyły liczbę turystów i co za tym idzie – przychody obiektów hotelowych. W efekcie wielu właścicieli zdecydowało się na zmianę operatora i dołączenie do liczących się na rynku sieci hotelowych, które najczęściej wiązało się z rearanżacją hotelu.

Rebranding obiektu hotelowego zawsze wiąże się z dostosowaniem do wymogów formalnych przyjętych w danej sieci – mówi Daniel Ochońko, prezes zarządu Trust Us, spółki specjalizującej się w wyposażaniu wnętrz obiektów komercyjnych. Mówimy tu nie tylko o rearanżacji wnętrz, ale też znaczącej przebudowie czy zmianie funkcji pomieszczeń. Najogólniej rzecz ujmując – chodzi tu przede wszystkim o podniesienie jakości i w konsekwencji – ceny doby hotelowej. Należy jednak pamiętać, że planowanie rebrandingu wymaga przeprowadzenia wcześniejszych analiz, ponieważ często wiąże się z relatywnie dużym kosztem. Nowe aranżacje wnętrz powinny być nie tylko ponadczasowe, ale też wykorzystywać możliwie najwyższą jakość zastosowanych materiałów.