Czas na letnie praktyki – tak wyglądają w Kaufland

W poniedziałek 1 lipca rozpoczęły się trzymiesięczne, letnie praktyki w sieci Kaufland. Do programu wybrane zostały łącznie 32 osoby, które do końca września będą zdobywać doświadczenie w kilkunastu departamentach w centrali oraz w centrach dystrybucyjnych sieci. Oprócz codziennych zadań praktykanci będą również zespołowo pracować nad konkursowymi projektami, których wyniki zaprezentują pod koniec stażu.

Sieć Kaufland niezmiennie stawia na młode talenty, dlatego do programu letnich praktyk przyjęto łącznie aż 32 osoby. Wszyscy przydzieleni zostali do wyznaczonych wcześniej departamentów, takich jak Rachunkowość i Finanse, Pion Personalny, Controlling, Corporate Affairs, Zakup, IT, Zarządzanie i Procesy, Obszary Centralne, Rewizja, Obsługa Klienta oraz Dział Zapewnienia Jakości. Program praktyk obejmuje w tym roku również trzy centra dystrybucyjne sieci: w Woli Krzysztoporskiej, Gliwicach oraz w Bydgoszczy.

1 lipca, w pierwszym dniu wdrożenia, praktykanci zapoznali się z nowym miejscem pracy, programem i celem praktyk, a także mieli okazję nawiązać pierwsze znajomości. Odbyli również szkolenia BHP oraz IT. Poznali też przedstawicieli departamentów i działów, w których będą zdobywać pierwsze zawodowe szlify. Na zakończenie pierwszego dnia praktykanci w ramach szkolenia odwiedzili pobliski market Kaufland przy ul. Bardzkiej we Wrocławiu, a także poznali swoich przełożonych oraz zespoły działów, które wybrali. W drugim dniu wdrożenia praktykantów przywitał uroczyście Michał Łagunionek, Prezes Zarządu Kaufland – w trakcie spotkania, które symbolicznie wyznacza start praktyk w firmie.

Cieszymy się, że praktykanci wybrali naszą firmę jako miejsce, w którym chcą rozwijać swoje umiejętności i zdobywać cenne doświadczenie zawodowe. Jako lider w branży handlowej Kaufland stawia na innowacje, zaangażowanie oraz profesjonalizm – dlatego to właśnie tymi wartościami będziemy się dzielić z praktykantami w najbliższych miesiącach. Wierzymy, że uczestnicy programu letnich praktyk poznają najważniejsze aspekty naszej działalności, w pełni wykorzystają swoją kreatywność i innowacyjne podejście, a także będą czerpać satysfakcję z realizacji projektów zespołowych – mówi Małgorzata Ławnik, dyrektor Pionu Personalnego w Kaufland Polska.

Jednym z ważniejszych elementów praktyk jest praca w interdyscyplinarnych zespołach nad projektem konkursowym, którego wyniki praktykanci będą prezentować przed zarządem sieci na koniec trwania programu. Praktykantów czeka również zadanie konkursowe w markecie – tzw. Market Challenge – gra, w której podzieleni na zespoły będą współzawodniczyć, wykonując zadania związane z codziennym funkcjonowaniem sklepów. Ponadto oprócz wykonywania codziennych zadań, praktykanci odwiedzą centrum dystrybucyjne sieci w Woli Krzysztoporskiej oraz wezmą udział w warsztatach tematycznych prowadzonych przez ekspertów Kaufland.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1500 sklepów i zatrudnia ok. 155 000 pracowników. W Polsce sieć posiada 246 marketów i zatrudnia ok. 15 500 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.