„Zakręć się na niemarnowanie!” – 
Nowa kampania ALDI w zakresie zero waste

W jaki sposób zadbać o to, by nasze warzywa i owoce dłużej pozostawały świeże? Co można wyczarować z ziemniaczanych obierek i skórki od arbuza?  Jak zamknąć w słoiku smak ulubionych potraw? Na te i wiele innych pytań w najnowszej kampanii edukacyjnej sieci odpowiada Farmer ALDIK. W sklepach oraz na stronie internetowej ALDI klienci znajdą materiały zachęcające do niemarnowania żywności oraz szereg porad i przepisów w duchu zero-waste. Sieć wzięła również udział w wydarzeniu charytatywnym „Kulinarny Ogień dla Świetlikowa”, przekazując blisko 400 kilogramów warzyw i owoców oraz organizując warsztaty na temat niemarnowania żywności dla uczestników wydarzenia.

 

 

Według badaczy działających w ramach Programu Racjonalizacji i Ograniczania Marnotrawstwa Żywności w ciągu roku w Polsce marnowanych jest ok. 4,8 mln ton jedzenia – taką ilością można by zapełnić około 12 miliardów talerzy. Zgodnie z wynikami badania przeprowadzonego przez Banki Żywności jednymi z najczęściej wyrzucanych produktów są owoce i warzywa. Pierwsze z nich jako główne źródło marnowania żywności wskazało 38% ankietowanych. Niewiele mniej – bo 36% badanych – przyznało, że w koszu bardzo często w ich domach lądują warzywa. Kierując się powyższymi wskaźnikami, ALDI w ramach tegorocznej odsłony swojej kampanii edukacyjnej postanowiło zwrócić szczególną uwagę właśnie na tę grupę produktów.

– W ALDI nie tylko zachęcamy do niemarnowania, ale również podejmujemy realne działania edukacyjne i informacyjne, promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi i odpowiedzialne postawy konsumenckie. W ramach tegorocznej odsłony naszej kampanii edukacyjnej z zakresu zero waste postanowiliśmy skupić się na tym, w jaki sposób możemy zadbać o niemarnowanie warzyw i owoców – mówi Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji ALDI Polska. – Od zawsze przykładamy ogromną wagę do świeżości i wysokiej jakości tych produktów w naszym asortymencie – średnio w ciągu roku przeprowadzamy aż 1400 kontroli produktów z tej kategorii, analizując takie parametry jak wygląd, smak, zapach, konsystencja czy rozmiar. Z chęcią zatem podzielimy się radami na temat tego, jak tę świeżość można zachować na dłużej we własnym domu – tym bardziej, że mamy w ALDI wyjątkowego eksperta w tym temacie, czyli naszego Farmera ALDIKA – podkreśla.

Liczne wskazówki na temat tego, jak wykorzystać resztki jedzenia, a także jak przechowywać żywność i o czym pamiętać podczas wekowania przetworów przeczytamy na stronie internetowej ALDI w specjalnej zakładce: https://www.aldi.pl/zero-waste/niemarnujemy.html. Wśród propozycji na potrawy i przekąski zero waste znajdziemy tutaj np. przepis na dżem ze skórki arbuza, „nutellę” z dojrzałych śliwek czy chipsy z ziemniaczanych obierek.

Kampania „Zakręć się na niemarnowanie” stanowi część szerszych działań ALDI z zakresu propagowania niemarnowania żywności i realizacji idei zero-waste. Sieć nie tylko stale optymalizuje pod tym kątem swoje działania wewnętrzne, współpracuje także z organizacjami charytatywnymi w zakresie przekazywania żywności. W ramach tegorocznej odsłony kampanii ALDI wzięło dodatkowo udział w wydarzeniu charytatywnym „Kulinarny Ogień dla Świetlikowa”. Sieć przekazała organizatorom blisko 400 kilogramów warzyw i owoców. Uruchomiła też własne stoisko, gdzie odwiedzający mogli spróbować potraw ugotowanych przez pracowników ALDI pod czujnym okiem zawodowego kucharza oraz posłuchać porad eksperta z zakresu zero-waste. Całość inicjatywy wspiera Fundację Śląskie Hospicjum dla Dzieci Świetlikowo w Tychach.


***  

O ALDI

ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl