Żabka w nowatorski sposób dociera do klientów, pojawiając się na letnich festiwalach, koncertach, wydarzeniach sportowych czy piknikach rodzinnych. Pierwszy zielony food truck i sześć mobilnych sklepów towarzyszy wielu wydarzeniom w całej Polsce. Zielony pojazd przyciąga uwagę głodnych i spragnionych konsumentów – w tym sezonie przejechał już 10 tysięcy kilometrów, a w rekordowym dniu wystawiono w nim 350 paragonów! Od 16 do 20 lipca będzie w Gdańsku przed ERGO ARENĄ, podczas emocjonujących rozgrywek Ligi Narodów w siatkówce mężczyzn.
Żabkowy food truck nie tylko kusi aromatem świeżo parzonej kawy i apetycznymi hot dogami, ale sam w sobie jest atrakcją – wzbudza ciekawość tych, którzy chcą sprawdzić, jak dobrze znany im format funkcjonuje w mobilnej odsłonie. Dzięki możliwości błyskawicznej zmiany lokalizacji może działać niemal w dowolnym miejscu i to praktycznie od razu po przyjeździe. Pojazd na co dzień stoi przy promenadzie w Świnoujściu, ale regularnie wyrusza w trasę – od 24 do 27 lipca pojawi się na Ostróda Reggae Festival, największym festiwalu reggae w Polsce, gdzie będzie towarzyszył imprezowiczom aż do 3 nad ranem.
– Wciąż poszukujemy nowych rozwiązań, by jak najlepiej odpowiadać na rosnące potrzeby konsumentów. Dzięki food truckowi i mobilnym sklepom jesteśmy tam, gdzie nasi klienci, nawet w miejscach, w których nie ma tradycyjnych sklepów lub są one trudno dostępne – mówi Aldona Kupracz, Head of Range, Floor & Space Management w Żabka Polska. – Oba formaty łączą wygodę z dostępnością, umożliwiając szybkie zakupy podczas festiwali, wydarzeń sportowych czy letniego wypoczynku nad morzem – dodaje.
Hitem menu jest hot dog amerykański, dostępny wyłącznie w mobilnych punktach. Podawany jest w rozciętej bułce z parówką wiedeńską, prażoną cebulką, ogórkiem konserwowym i wybranymi sosami (ketchup i musztarda). Do bestsellerów należą także Chrupbox z podwójną porcją frytek oraz pizza w stylu neapolitańskim. Asortyment zmienia się nieznacznie w zależności od charakteru wydarzenia. Podczas koncertów napoje można schłodzić w kubkach z lodem Fill&Chill, a na rodzinnych piknikach dostępne są uwielbiane przez najmłodszych lody.
Żabka w plenerze dzięki sklepom mobilnym
Latem podczas wydarzeń trwających co najmniej dwa dni, sieć dociera do klientów także dzięki sklepom mobilnym. Powstają z kontenerów montowanych przy użyciu dźwigu w zaledwie kilka godzin. Każdy moduł ma powierzchnię około 30 m², a w czasie jednego wydarzenia wykorzystywane są niekiedy nawet cztery takie kontenery. Także w tym przypadku godziny funkcjonowania i asortyment zależne są od charakteru wydarzenia. W stałej ofercie dostępne są hot dog amerykański, kiełbasa z grilla, frytki, stripsy, kawa, herbata i zimne napoje. Kupić można też pożywne kanapki, zdrowe sałatki, wodę Od Nowa czy lemoniadę Wycisk.
Mobilne Żabki działają obecnie we Władysławowie – tuż przy plaży przy ul. Hryniewickiego 4 – oraz pod Krakowem, w Alvernia Planet, gdzie trwa wyjątkowa wystawa Harry Potter: The Exhibition. W najbliższych tygodniach pojawią się również na festiwalach muzycznych Męskie Granie (Gdańsk, Szczecin, Wrocław, Kraków, Warszawa) i Rockowizna (Poznań, Kraków).
Sklepy te cieszą się dużym zainteresowaniem, czego potwierdzeniem są wyniki sprzedaży – liczba zrealizowanych transakcji i klientów.
____________________________
Grupa Żabka to kompleksowy ekosystem convenience, którego misją jest tworzenie wartości poprzez upraszczanie codziennego życia klientów. Grupa obsługuje rosnącą liczbę konsumentów szukających wygodnych rozwiązań, promując przy tym odpowiedzialne podejście wobec klientów, franczyzobiorców, dostawców oraz szeroko pojętego środowiska, w tym dbałość o zrównoważone korzystanie z produktów i opakowań.
Ekosystem Grupy Żabka obejmuje wiodącą w Polsce sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience liczącą ponad 11 000 sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano, umożliwiających robienie zakupów przez całą dobę w dowolny dzień tygodnia. Grupa dysponuje również zaawansowaną, stale rozwijaną ofertą cyfrową. Należąca do niej marka Maczfit, powstała z myślą o osobach szukających zdrowej i jednocześnie wygodnej diety, dostarcza restauracyjnej jakości gotowe posiłki prosto do domu klienta, a platforma Dietly to wiodąca porównywarka dostawców cateringu dietetycznego. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych Grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W 2024 r. Grupa Żabka rozpoczęła działalność na rynku rumuńskim poprzez przejęcie spółki DRIM, lidera dystrybucji FMCG. Uruchomiła również w Rumunii nową sieć sklepów modern convenience pod marką Froo.
Od października 2024 r. akcje Grupy Żabka notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.