Woolworth stawia na Grupę Blix. 
Oferta z promocjami ma dotrzeć do ponad 4 mln Polaków

W maju br. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech, wkroczy na polski rynek. Tymczasem już dostała mocne wsparcie od Grupy Blix, cieszącej się zaufaniem ponad 4 mln rodzimych konsumentów. Obecnie prowadzona jest kampania propagująca nową markę wśród użytkowników największej w Polsce aplikacji gazetkowej. Shopperzy mogą dodać Woolworth do swoich ulubionych sieci handlowych, by jak najwcześniej otrzymać powiadomienia o pojawieniu się jej ciekawych ofert. Współpraca Grupy Blix z niemieckim gigantem będzie polegać na publikacji oraz promocji jego gazetek, zarówno regularnych, jak dedykowanych konkretnym lokalizacjom, w których będą otwierane nowe sklepy. Kampaniom otwarciowym będzie towarzyszyć wysyłka powiadomień push do konsumentów.

Pierwsze placówki Woolworth zostaną w Polsce otwarte w maju br. Natomiast już teraz prowadzona jest kampania propagująca tę markę wśród użytkowników aplikacji Blix. Shopperzy mogą dodać nową sieć handlową do swoich ulubionych, aby jak najwcześniej otrzymać powiadomienia o pojawieniu się jej gazetek.

– Mamy dla tutejszych konsumentów ponad 8 tys. dobrej jakości artykułów w niskich cenach. I chcemy od samego początku dystrybuować nasze oferty do polskich klientów w sposób ukierunkowany. Dlatego bardzo ważna jest dla nas współpraca z liderem rynku w zakresie cyfrowej komunikacji ofertowej, jakim jest Grupa Blix. Ta firma to nr 1 w Polsce zarówno pod względem zasięgu, jak i liczby aktywnych użytkowników – komentuje Ruben Schmitz, Kierownik Działu Marketingu sieci Woolworth.

Współpraca Woolworth z Grupą Blix będzie polegać na publikacji oraz promocji gazetek reklamowych sieci, zarówno regularnych, jak i dedykowanych jednej, konkretnej lokalizacji, w której nowy sklep będzie się otwierał. Kampaniom otwarciowym będzie towarzyszyć wysyłka powiadomień push do użytkowników aplikacji Blix, zapraszających do zapoznania się z ofertą specjalną.

– Jesteśmy podekscytowani faktem, że sieć Woolworth wybrała właśnie nas na swój główny kanał dystrybucji gazetek promocyjnych w Polsce. Zadecydowała o tym wysoka pozycja rynkowa naszych serwisów. Kolejnym ważnym atutem była jakość prezentowanych e-publikacji. Istotny był też fakt, że gazetki elektroniczne są obecnie najważniejszym sposobem dotarcia do polskich klientów. Poza aspektami ekologicznymi i ekonomicznymi, jest to wyjątkowo wygodny dla konsumenta, a zarazem szybki dla Woolworth kanał komunikacji – mówi dr Krzysztof Łuczak, Head of Retail w Grupie Blix.

W 2022 roku w Niemczech sieć Woolworth z powodzeniem zmieniła swoją komunikację broszurową na czysto cyfrowe ulotki. Jak zapewnia Ruben Schmitz, nowego typu materiały mają wyjątkowo wysoki czas czytania i współczynnik klikalności w porównaniu z odpowiednim rynkiem.

– W trudnych czasach dla handlu detalicznego na całym świecie, również dla tego w Niemczech, sieć Woolworth udowodniła, że właściwie zarządzane sklepy mogą odnosić sukcesy. Teraz bezpośrednia współpraca umożliwi jej dotarcie z gazetką do szerokiego grona klientów. Tym samym zapewni doskonałe wprowadzenie nowej marki i jej oferty handlowej na nasz rynek – dodaje dr Łuczak.

Woolworth, marka pochodząca ze Stanów Zjednoczonych, już od ponad 140 lat oferuje szeroką gamę produktów dostępnych w niskich cenach. Jako obecna niemiecka firma rozpoczęła działalność w 2010 roku od 158 domów towarowych, a teraz posiada ponad 590 sklepów, głównie w centrach miast, parkach handlowych, centrach handlowych i lokalizacjach wolnostojących.

– Jesteśmy nie tylko lokalnym dostawcą artykułów codziennego użytku, ale także pomysłów na przytulny dom. Nasz asortyment obejmuje m.in. odzież dla całej rodziny, obuwie, torby, walizki, produkty dla zwierząt i do majsterkowania, art. papiernicze oraz zabawki. W sumie to 8 tys. artykułów. Około 4 tys. z nich kosztuje mniej niż 3 euro. Każdego dnia przy łącznie 89 bramach załadowuje i rozładowuje się 300 ciężarówek. Już wkrótce zawitają do Polski – podsumowuje Ruben Schmitz z sieci Woolworth.

***

Grupa Blix (dawniej Qpony.pl) powstała w 2012 roku, wprowadzając pierwszą w Polsce aplikację skupiającą oferty promocyjne i kody zniżkowe do sieci sklepów i restauracji. W krótkim czasie zdobyła sympatię Polaków i stała się najpopularniejszą aplikacją kuponowo-rabatową w kraju.

W 2016 roku Grupa rozszerzyła portfolio o najpopularniejszą aplikację agregującą gazetki promocyjne — Blix. Dzięki skrupulatnemu rozwojowi aplikacji jest to numer 1 w Polsce agregator gazetek i największa lista zakupów. Rocznie przyciąga ponad 4,5 miliona shopperów.

W 2018 roku Grupa wzbogaciła się o aplikację Zdrowe Zakupy — inteligentny skaner produktów. Obecnie Grupa Blix stanowi trzy popularne aplikacje zakupowe, każda z nich jest liderem w swojej kategorii — Blix,  Zdrowe Zakupy i Qpony, bez których wielu shopperów nie wyobraża sobie codziennych zakupów.

Woolworth to firma  handlowa o wieloletniej renomie i najszybciej rozwijająca się niemiecka sieć detaliczna. W Niemczech posiada ponad 590 oddziałów i chciałaby podwoić ich liczbę. Od maja 2023 roku Woolworth będzie obecny również w Polsce. Sklepy sieci charakteryzują się różnorodnym asortymentem towarów codziennego użytku. Rozciąga się on od artykułów dekoracyjnych i artykułów gospodarstwa domowego, przez elektronikę, drogerie i artykuły upominkowe, po odzież dla całej rodziny. Woolworth angażuje się w oszczędną produkcję szerokiej gamy towarów, zwracając uwagę na produkty nadające się do recyklingu oraz na redukcję materiału opakowaniowego.