VR Factory Games – notowany na rynku NewConnect producent i wydawca gier w technologii wirtualnej rzeczywistości – w czwartym kwartale 2023 roku wypracował przychody ze sprzedaży na poziomie 781 tys. zł. To ponad 53-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2022 roku, kiedy przychody spółki wyniosły ponad 510 tys. zł. W całym ubiegłym roku spółka zaraportowała 3,08 mln zł przychodów ze sprzedaży, co stanowi 65-procentowy wzrost w porównaniu do 2022 roku. 8 lutego br. na PS VR2 zadebiutował flagowy tytuł firmy „Bartender VR Simulator”.
– Podobnie jak poprzedni, III kwartał 2023 roku, miniony kwartał był intensywnym, ale bardzo dobrym okresem dla spółki, zarówno pod kątem operacyjnym, jak i w zakresie sprzedaży gier. Czwarty kwartał 2023 roku zakończyliśmy z 53-procentowym wzrostem przychodów w porównaniu do ostatniego kwartału 2022 roku. Tylko od października do końca grudnia ubiegłego roku wypracowaliśmy ponad 781 tys. zł przychodów, a od początku roku ponad 3 mln zł – mówi Sławomir Matul, prezes zarządu VR Factory Games.
Wpływ na wyniki finansowe w ostatnich miesiącach związany jest ze sprzedażą gry „Bartender VR Simulator”. Po rekordowym w całej historii działalności spółki – pod względem przychodów – trzecim kwartale 2023 roku, czwarty kwartał minionego roku był okresem, w którym odnotowany został kolejny rekord. Tym razem został on osiągnięty, jeśli chodzi o sprzedaż tytułu „Bartender VR Simulator”, który 25 grudnia 2023 roku sprzedał się w ciągu jednego dnia w nakładzie 1440 sztuk.
W analizowanym okresie spółka wykazała stratę netto, co przede wszystkim wynika z ponoszonego kosztu amortyzacyjnego będącego konsekwencją połączenia z Surfland Systemy Komputerowe, które miało miejsce w 2021 roku. W ujęciu narastającym, czyli od początku 2023 roku, przychody netto ze sprzedaży wyniosły ponad 3 mln zł, co oznacza wzrost aż o 65 proc., w porównaniu z przychodami osiągniętymi w 2022 roku, kiedy wyniosły one 1,87 mln zł.
– Nasze wyniki finansowe konsekwentnie ulegają poprawie, co pokazuje, że obrana przez nas strategia jest słuszna. Bardzo dobry wynik w zakresie przychodów osiągnięty w IV kwartale 2023 roku, a także jeszcze wyższe przychody wypracowane przez nas w kwartałach poprzednich (w szczególności drugim kwartale z przychodami na poziomie 847 183,67 zł oraz trzecim kwartale, w którym przychody wyniosły rekordowe 946 655,58 zł), w całym 2023 roku pozwoliły wypracować spółce przychody w wysokości 3 081 105,45 zł – komentuje Sławomir Matul.
W czwartym kwartale 2023 roku VR Factory Games pracowało nad nową odsłoną gry „Bartender VR Simulator” oraz procesem jej certyfikacji na okulary nowej generacji PS VR2, współpracujące z konsolą PlayStation 5. 8 lutego br. odmieniony tytuł zadebiutował na PS VR2. Obecnie spółka pracuje nad grą „Workshop Simulator VR”, której premiera na platformach Steam VR i Meta planowana jest w pierwszym półroczu br. Spółka zakończyła już prace nad wersją tej gry przeznaczoną do Beta-testów. Na swój debiut na PS VR2 czeka również „Horror Bar VR” – tytuł będący w trakcie rebrandingu, który zmieni nazwę na „Zombie Bar Simulator”. Produkcja uzyskała już certyfikację na PS VR2, a spółka pracuje nad ustaleniem daty premiery tej gry.
10 października 2023 roku miała miejsce premiera nowej wersji okularów Quest – modelu Quest 3, które zostały bardzo dobrze przyjęte przez rynek. Branża otrzymała dwa razy mocniejszy zestaw VR z niesamowitą optyką i nową technologią Mixed Reality (rzeczywistości mieszanej). VR Factory Games obecnie prowadzi testy tych okularów, celem ustalenia potencjału wdrożenia tej technologii w dotychczas wydanych autorskich grach.
Oprócz działań, związanych z rozwojem i wspieraniem sprzedaży swoich gier „Bartender VR Simulator”, „Horror Bar VR” i „Workshop Simulator VR”, spółka aktywnie poszukuje kolejnych tytułów gier do przeniesienia z ekranów płaskich do VR. W przypadku pozyskania inwestora – firma ma plan na budowę grupy spółek VR specjalizujących się w przenoszeniu gier z ekranów płaskich na VR.
Z raportu Technavio wynika, że rynek VR w latach 2023-2028 wzrośnie o 64,72 miliarda dolarów przy CAGR wynoszącym 28,3%.
***
O spółce:
VR Factory Games od 2016 roku specjalizuje się w tworzeniu i wydawaniu gier wykorzystujących technologię wirtualnej rzeczywistości (VR) na takie platformy jak: Oculus Quest, Pico VR, PlayStation VR1 i VR2, PCVR. Posiadanie zaplecza reklamowego pozwala spółce na tworzenie kompletnego produktu – od konceptu poprzez produkcję a skończywszy na promocji i wsparciu sprzedaży. Firma zdobyła wiele prestiżowych międzynarodowych nagród branżowych za gry Bartender VR Simulator i Horror Bar VR. Od listopada 2021 roku spółka jest notowana na rynku NewConnect.