Vileda jednym z liderów zrównoważonego rozwoju w swojej branży

Ograniczenie zużycia energii o 25 procent, plastik do wytworzenia produktów pochodzący niemal w połowie z recyklingu, pozyskiwanie 62% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych i zmniejszenie emisji CO2 o jedną trzecią – to tylko kilka z celów, jakie firma Freudenberg Home and Cleaning Solutions (FHCS) zrealizowała do 2021 roku na swojej drodze w kierunku zrównoważonego rozwoju. FHCS, będąc właścicielem marki Vileda, od lat prowadzi przemyślaną politykę proekologiczną, której założenia wykraczają daleko poza standard branżowy.

W dobie rosnącej świadomości ekologicznej wśród konsumentów nie wystarczy już tylko mówić o odpowiedzialnym biznesie. Odbiorcy stają się coraz bardziej uwrażliwieni na tzw. greenwashing, czyli wykorzystywanie modnych haseł o ekologii i zrównoważonym rozwoju w komunikacji marketingowej, za którymi nie idą realne działania, a jedynie chęć zwiększenia sprzedaży i poprawy wizerunku. Ma to odniesienie szczególnie do przedsiębiorstw produkcyjnych. Wciąż niewiele z nich może pochwalić się realnie wdrożoną polityką ekologiczną, jednak i w tym obszarze obserwuje się pewne zmiany. Producenci zaczynają rozumieć, że dobrze zaplanowana i wdrożona strategia zrównoważonego rozwoju jest w stanie przynieść wymierne efekty, które nie tylko zyskają uznanie ich klientów, ale przede wszystkim – przyniosą realne korzyści dla naszej planety.

Strategia podparta wynikami

Vileda od wielu lat przykłada olbrzymią wagę do prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony. Holistyczne i kompleksowe podejście do tego zagadnienia leży u fundamentów firmy. Będąc sygnatariuszem „Globalnego zobowiązania dotyczącego nowej gospodarki tworzyw sztucznych” Fundacji Ellen MacArthur, firma stawia sobie jasne cele na drodze do gospodarki obiegu zamkniętego. Vileda dba o ograniczenie powstawania odpadów, zaczynając już od procesu pozyskiwania surowców z recyklingu, przez produkcję i logistykę, aż po eksploatację produktu, który ma być trwały, przeznaczony do wielokrotnego użytku i jak najbardziej neutralny dla środowiska. Dobrze zaimplementowana i monitorowana strategia przynosi sukces, co już zostało podparte dowodami: 46% plastiku, z którego wytwarzane są produkty pochodzi z recyklingu (w porównaniu do średniej w branży na poziomie 15%), a ponad 90% plastiku z którego wykonane są opakowania, nadaje się do odzysku. Vileda zredukowała też ilość plastikowych opakowań do minimum i obecnie zużywa ich aż siedmiokrotnie mniej od średniej w branży.

Producent może pochwalić się również znaczącymi sukcesami jeżeli chodzi o redukcję emisji CO2: w latach 2014 – 2021 udało się ją obniżyć o 30%. Co więcej, 62% energii elektrycznej wykorzystywanej przez firmę to tzw. zielona energia  – energia pozyskiwana ze źródeł odnawialnych. W ten sposób sam proces produkcyjny staje się znacznie mniej uciążliwy dla środowiska. 

Vileda Love it Clean – zrównoważony rozwój wyznacza kierunek na przyszłość

W przypadku marki Vileda zrównoważony rozwój nie jest tylko sloganem, a realną i konsekwentnie realizowaną strategią. Dalekosiężne i globalnie przyjęte plany proekologiczne do 2025 roku zakładają: 

– zmniejszenie produkcji odpadów we wszystkich fabrykach o 25%,

– redukcję zużycia energii we wszystkich fabrykach o 10%,

– modyfikację opakowań plastikowych, tak aby w 100% nadawały się do recyklingu,

– produkcję papieru i kartonu z wykorzystaniem  90% materiałów pochodzących z recyklingu.

– przynajmniej jeden produkt w każdej kategorii, spełniający w 100% założenia gospodarki obiegu zamkniętego 

Nowa platforma komunikacyjna „Love it Clean”, skierowana zarówno do konsumentów, jak i partnerów biznesowych, stanowi odzwierciedlenie polityki zrównoważonego rozwoju marki Vileda oraz jej celów i działań na rzecz środowiska naturalnego. Są one widoczne już na etapie projektowania produktów – nie bez znaczenia jest bowiem fakt, że ponad 90% artykułów marki nadaje się do wielokrotnego użytku, ograniczając tym samym ilość odpadów. Konsumenci dostają do rąk artykuły trwałe, a przez to znacznie bardziej zrównoważone niż np. produkty jednorazowe. Wiele z nich doskonale spełnia swoje funkcje czyszczące bez konieczności używania szkodliwych dla ekosystemu detergentów. Przykładem mogą być wkłady do mopów z mikrofibry, które skutecznie usuwają ponad 99% bakterii przy użyciu samej wody.

Ale ekologia to także zrównoważone podejście do produkcji. Dzięki skupieniu się na wyższej efektywności energetycznej, Vileda dąży uzyskania statusu w pełni neutralnej klimatycznie do 2045 roku. Nieustannie pracuje też nad osiągnięciem w pełni zamkniętego cyklu życia swoich produktów, które do 2025 mają w 50% składać się z materiałów z recyklingu, a ich opakowania mają w całości nadawać się do ponownego przetworzenia. 

Zrównoważony rozwój wpisany jest w DNA marki Vileda. W każdym obszarze działalności, marka stawia sobie jasno określone cele i stale monitoruje ich realizację. Tylko takie podejście gwarantuje wymierne rezultaty oraz wiarygodność w oczach konsumentów i partnerów biznesowych.  

O firmie:

 Vileda w Polsce rozpoczęła swoją działalność w roku 1994. Od tego czasu rozbudowała doskonałą dystrybucję we wszystkich miastach Polski i jest obecna zarówno w sieciach międzynarodowych, jak i na rynku tradycyjnym Vileda gwarantuje najwyższej jakości artykuły gospodarstwa domowego, dzięki czemu sprzątanie, prasowanie i suszenie stało się czystą przyjemnością, a liczba lojalnych klientów zwiększa się z roku na rok. Firma FHP Vileda (Freudenberg Household Products Vileda) jest częścią koncernu Freudenberg, który cieszy się ponad 150 letnią tradycją. Koncern Freudenberg to rodzinna firma założona w roku 1849 roku w Niemczech w mieście Weinheim przez Carla-Johanna Freudenberga. Obecnie posiada 280 oddziałów w 42 krajach  i zatrudnia ponad 30.000 pracowników. Dzięki ciągłej pracy nad nowymi rozwiązaniami technicznymi wszystkich produktów do sprzątania (od ściereczek, zmywaków i rękawiczek poprzez całą gamę mopów i systemów czyszczących po całą kategorię do prasowania i suszenia), Vileda stała się światowym liderem w branży mechanicznych środków czystości. 

Więcej informacji: www.vileda.pl