Sukces usługi K-Scan w testowych marketach Kaufland

We wrześniu tego roku Kaufland rozpoczął testowanie usługi K-Scan w kilku marketach na Śląsku. To nowoczesne rozwiązanie umożliwiające samodzielne skanowanie produktów zostało entuzjastycznie przyjęte przez klientów. Największym zainteresowaniem usługą cieszą się sklepy Kaufland w Katowicach.

Kaufland regularnie inwestuje w rozwiązania zwiększające komfort klientów. Obok kas samoobsługowych, które można znaleźć w większości sklepów sieci, firma we wrześniu wdrożyła usługę K-Scan. Klienci sześciu sklepów w Polsce mogą korzystać z oferowanego narzędzia oraz testować jego funkcjonalność. Mobilne skanery są obecne w marketach na Śląsku – w Tarnowskich Górach, w Katowicach (w dwóch sklepach), w Siemianowicach Śląskich oraz w Chorzowie (w dwóch sklepach).

Debiut K-Scan – jakie wyniki?

Kaufland przeanalizował dane dotyczące zainteresowania klientów usługą K-Scan. Zgromadzone wyniki wskazały, że z tygodnia na tydzień cieszyła się ona coraz większą popularnością. Do 11 grudnia z usługi K-Scan skorzystało łącznie 63 803 odwiedzających sklepy Kaufland. Co ciekawe, wskaźniki pokazują, że na samodzielne skanowanie zdecydowali się konsumenci o wyższej średniej wartości koszyka zakupowego niż klienci korzystający z kas tradycyjnych. Nowa usługa cieszy się największą popularnością w markecie w Katowicach, gdzie z usługi K-Scan skorzystało blisko 8% klientów.

Przyszłość K-Scan

Usługa K-Scan ma na celu zwiększenie komfortu oraz skrócenie czasu zakupów. Wyniki, które zebrano w trakcie okresu testowego, wskazują na pozytywny odbiór klientów oraz rosnące zainteresowanie  rozwiązaniami tego typu. Z tego względu do końca 2023 r. Kaufland  planuje wdrożyć usługę w ponad 60 sklepach.

Samodzielne skanowanie produktów to jednak nie jedyne usprawnienie technologiczne w sieci Kaufland. Osoby zainteresowane pracą w firmie mogą np. skorzystać z pomocy interaktywnego chatbota rekrutacyjnego Kala. Dodatkowo w marketach dostępne są m.in. cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę produktu, ekrany reklamowe digital signage oraz kasy samoobsługowe.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 239 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.