Hotele kojarzą się przede wszystkim z miejscem indywidualnego odpoczynku, jednak z biznesowego punktu widzenia hotelowa oferta jest dużo bardziej obszerna. Organizatorzy konferencji oraz ich uczestnicy mogą wziąć duży oddech po niedawnej duchocie ograniczeń. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też oferty cateringowe, a także organizacja wydarzeń firmowych, warsztatów, czy szkoleń właśnie w hotelach. Jednak w takich przypadkach to konsumenci i ich potrzeby dyktują trendy. Jak więc im sprostać?
Odpowiedzialnie i niebanalnie
Oferta hotelarska, by pozostać atrakcyjną, musi nieustanie dostosowywać się do potrzeb odbiorców. Te mogą być oczywiste – jak odpowiednia przestrzeń konferencyjna, komfortowe pokoje hotelowe, czy jakościowa oferta gastronomiczna. Z drugiej strony mierzymy się z niestandardowymi oczekiwaniami klientów, które wymagają od hoteli świeżego spojrzenia i wyjścia poza stare, sprawdzone rozwiązania. Wśród przodujących trendów można wymieniać konferencje hybrydowe, czyli takie, które łączą obecność odbiorców offline i online, dzięki którym zwiększa się zasięg wydarzenia. Takie spotkania wymagają dużej elastyczności oraz solidnego zaplecza technicznego.
Na nowo wzrasta zainteresowanie imprezami integracyjnymi i teambuildingowymi, które nie tylko pozwalają firmom i ich partnerom spotkać się i budować relacje w przyjaznej przestrzeni, ale także zapoznają z ofertą hotelową duże grupy odbiorców. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się konferencje połączone z warsztatami tematycznymi, takimi, jak warsztaty kulinarne, lunche–launche, czyli spotkania wprowadzające na rynek produkty, czy te podróżnicze, połączone np. ze zorganizowaną grą miejską. Wielogodzinna konferencja, nawet w najbardziej merytorycznej wersji staje się wielokroć bardziej atrakcyjna dla uczestników, gdy w jej programie znajduje się przemyślana i zaskakująca wisienka na torcie. Dodatkowe atrakcje można zaplanować, oddając ich organizację profesjonalistom – korzystając ze wsparcia obsługi hotelu, która najlepiej zna jego infrastrukturę i może wskazać dopasowane do potrzeb eventu rozwiązania. Bardzo ważnym aspektem jest to, że organizatorzy konferencji, czy spotkań coraz częściej starają się minimalizować wpływ wydarzenia na środowisko naturalne, choćby poprzez redukcję zużycia plastiku, czy stawiając na cateringi oparte na lokalnych produktach.
– Obserwujemy także inne trendy, choćby te związane z wejściem na rynek nowych pokoleń, jak np. wymogi w zakresie CSR oraz eventy proekologiczne czy prospołeczne – budujące świadomość odbiorców, jednocześnie z konkretnymi oczekiwaniami względem całego łańcucha dostawców – komentuje Karol Pigulak, Sales Manager Leonardo Hotels Poland.
Wszystko to brzmi jak rzucona przed próg hoteli rękawica, którą obiekty grupy Leonardo Hotels bez wahania podnoszą, otwierając się na nowe, wyśrubowane wymagania klientów biznesowych. Ma być lokalnie i eko, a jednocześnie elegancko i z charakterem? Hotel, który ma know-how, nie tylko wie, jak zorganizować wydarzenia od strony logistycznej na najwyższym poziomie, ale także potrafi dopasować je do oczekiwań konkretnej grupy odbiorów.
Będąc na językach
Poczęstunek jest bardzo ważnym elementem spotkania biznesowego. Restauracje hotelowe mają odpowiednie doświadczenie w przygotowywaniu różnego rodzaju potraw dla dużej liczby osób. Istotne jest, aby oferty były na bieżąco aktualizowane, dopasowywane do oczekiwań klientów i sezonu. W przypadku NYX Hotel Warsaw i Leonardo Royal Warsaw dzieje się to sezonowo.
– Współczesny gość jest bardzo wymagający. Zna różne kuchnie, ma swoje oczekiwania, lubi element zaskoczenia. Dbam o to, by dobra jakość produktów zachęcała do odwiedzenia naszej restauracji lub skorzystania z oferty bankietowej hotelu. Nasi goście zwracają uwagę na to, jakich produktów używamy w kuchni, dlatego w naszym menu na stałe zagościły jaja z wolnego wybiegu, miód od pszczelarzy, wędliny rzemieślnicze, ale też bardziej wyszukane dania, jak tatar ze strusia – komentuje Jolanta Piotrowska, Executive Chef w NYX Hotel Warsaw.
W dzisiejszych czasach w jedzeniu nie chodzi tylko o to, aby się najeść, ale o to, aby doświadczyć. A doświadczamy wszystkimi zmysłami. Pyszne potrawy o nieziemskim zapachu i ciekawej teksturze to jedno, ale odpowiednia prezentacja czy inspirujące otoczenie są równie ważnymi, inspirującymi gości aspektami.
– Odpowiednia prezentacja wizualna produktów i dań, a także wykorzystanie różnych technologii ich przygotowania oraz zastosowanie wyjątkowych połączeń smakowych jest równie ważne przy budowaniu właściwej oferty. Dziś oczekiwania gości dotyczą doboru produktów i ich prezentacji w potrawach. Ważne jest, aby menu uwzględniało produkty ekologiczne. Przy ich wyborze, skupiam się na pochodzeniu, możliwościach łączenia z innymi produktami, regionalności oraz na aktualnych trendach kulinarnych – podkreśla. Mariusz Szymczyk, Executive Chef w Leonardo Royal Warsaw,
Przestrzeń uniwersalna w niejednej odsłonie
Chociaż wiele spotkań organizuje się w obiektach „blisko natury”, to jednak organizatorzy konferencji najczęściej stawiają na te umiejscowione w sercach dużych miast. Dlaczego? Łatwo dotrzeć do nich z różnych zakątków świata, a po mieście poruszać się już z wykorzystaniem transportu publicznego, na który stawia coraz większe grono osób świadomych społecznie. Ponadto ważne jest, aby takie miejsca były możliwie jak najbardziej inkluzywne, czyli np. dostępne dla osób z niepełnosprawnościami. Infrastruktura nowoczesnych hoteli zapewnia to w standardzie. Na deser – po zakończonej konferencji, czy biznesowym meetingu – uczestnicy mogą cieszyć się urokami miast, w których organizowane są wydarzenia, co samo w sobie również stanowi zachętę do udziału w nich.
Przy wyborze miejsca na konferencje czy spotkanie biznesowe warto wziąć także pod uwagę charakter danego miejsca. Na przykład w przypadku grupy Leonardo Hotels w Polsce, warszawskie hotele mają charakter wielkomiejski i europejski zaś krakowskie Leonardo Boutique City Center i Leonardo Boutique Old Town są znacznie bardziej przytulne. Te pierwsze idealnie sprawdzą się w przypadku klasycznych spotkań biznesowych, czy prezentacji produktowych, a te drugie przy kameralnych imprezach teambuildingowych, spotkaniach w boardroomach lub np. śniadaniach prasowych.
Social media obfitują w publikacje, które cechuje wysoka estetyka i atrakcyjność wydarzeń z życia użytkowników. Spotkania i konferencje zostaną uwiecznione w pamięci uczestników, ale często też w zapisach medialnych – zwłaszcza właśnie w social mediach. Dlatego warto postawić na doświadczenie obiektów o wysokim standardzie i zadbać o ten najbardziej naturalny i autentyczny rodzaj promocji.
Chcesz poznać najnowszą ofertę cateringową i konferencyjną hoteli grupy Leonardo Hotels?
Zapraszamy do kontaktu: E-Mail: events.warsaw@leonrado-hotels.com
* * *
LEONARDO HOTELS CENTRAL EUROPE, z siedzibą w Berlinie, odpowiada za portfolio hoteli w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Rumunii, Hiszpanii i we Włoszech. Sieć działa w 9 krajach i 45 destynacjach, a jej portfolio oferuje 106 hoteli z ponad 17 000 pokojami. Jej marki to Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels i Leonardo Limited Edition. Znane są z dogodnych lokalizacji, wysokich standardów obsługi, a także nowoczesnego wystroju wnętrz z regionalnym charakterem.
Leonardo Hotels Central Europe jest częścią Fattal Hotel Group, która została założona w 1998 roku przez Davida Fattala. Aktualnie w Europie i Izraelu działa ponad 255 hoteli grupy z ponad 47 000 pokojami w 117 lokalizacjach i 20 krajach. Portfolio marek obejmuje Leonardo Hotels, Leonardo Royal Hotels, Leonardo Boutique Hotels, NYX Hotels by Leonardo Hotels, Leonardo Limited Edition, Jurys Inn, Herods, U Hotels, 7 Minds, Rooms by Fattal, Fattal Terminal, Master Collection i Switch up. Izraelska grupa hotelowa jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Tel Awiwie (TASE). www.leonardo-hotels.com