Mimo wyzwań stojących przed branżą gastronomiczną sieć pizzerii Da Grasso kontynuuje swoją ekspansję, otwierając w ostatnim kwartale 2024 roku kolejne trzy restauracje franczyzowe. Obecnie firma obejmuje już blisko 190 lokali w całym kraju, co czyni ją jednym z liderów polskiego rynku gastronomicznego, który od 28 lat zdobywa uznanie klientów.
Dynamiczna sytuacja w gospodarce sprawia, że przedsiębiorstwa stoją przed wyzwaniem związanym z dostosowaniem się do częstych zmian rynkowych. W obliczu tej tendencji oraz rosnącej konkurencji w sektorze gastronomicznym, a szczególnie na rynku franczyzowym, Da Grasso oferuje partnerom biznesowym wsparcie oraz sprawdzony model działania.
Cała branża gastronomiczna odczuwa skutki wzrostu cen, ale staramy się nieustannie dostosowywać naszą ofertę, dbając o korzystne promocje i wysoką jakość składników dla gości naszych restauracji. Ale to właśnie elastyczność w podejściu do rynku oraz silne relacje z franczyzobiorcami Da Grasso umożliwiają nam dalszy rozwój z naszymi dotychczasowymi i nowymi partnerami, także w wymagających warunkach makroekonomicznych – mówi Mateusz Przygoński, Manager ds. Ekspansji Da Grasso.
Sukcesy minionego roku
W 2024 roku sieć Da Grasso otworzyła łącznie 9 nowych lokali, zarówno w formacie typu express –skoncentrowanych na dostawie i odbiorach osobistych oraz tradycyjnych pizzerii z salą konsumpcyjną. Wzmocniono również współpracę w ramach The European Pizza Company (TEPC), dzieląc się wiedzą i doświadczeniami z partnerami, takimi jak New York Pizza i Koti Pizza. Wartym odnotowania był również rebranding, który sieć przeprowadziła na początku 2024 roku. Proces ten odbił się szerokim echem w mediach branżowych.
Odchodzący rok był dla nas niezwykle intensywny i obfitujący w rozwojowe wydarzenia. Otwarcie 9 lokali wymagało sporego zaangażowania, zarówno od nas, jak i on nowych franczyzobiorców. Modernizowaliśmy starsze lokale zgodnie z aktualnymi standardami wizualnymi i funkcjonalnymi, a kolejne punkty otwierały się już w zgodzie z naszą odświeżoną identyfikacją wizualną – mówi Mateusz Przygoński.
Strategia ekspansji sieci Da Grasso
Nowe lokale Da Grasso w Strykowie, Mielcu i Nowym Dworze Mazowieckim, których otwarcie zaplanowano na ostatni kwartał 2024 r. stanowią kolejny krok w strategii rozwoju sieci. Zakłada ona zarówno zwiększenie dostępności marki w mniejszych miejscowościach, jak i umocnienie jej pozycji w większych aglomeracjach. Warto podkreślić, że otwarcie lokali w tych miastach to często pierwsza obecność sieci w danych regionach, co wpisuje się w trend urbanizacji mniejszych miejscowości oraz zwiększającej się mobilności społecznej. Marka cieszy się także niesłabnącą popularnością wśród konsumentów. Jak wynika z raportu portalu HoReCa.net.pl „Rynek Gastronomiczny w Polsce 2024”, 75% klientów jest zadowolonych z wizyty w restauracji Da Grasso i trend ten nie zmienia się na przestrzeni lat.
Naszym priorytetem jest ciągły rozwój i wsparcie franczyzobiorców w ich działaniach. Z dumą obserwujemy, jak kolejne lokalizacje otwierają się pod naszym szyldem, a nasi partnerzy osiągają sukcesy. Wspieramy ich na każdym etapie – od momentu podjęcia decyzji o współpracy, aż po pełne wdrożenie w system franczyzowy. Cieszymy się, że mieszkańcy Strykowa, Mielca i Nowego Dworu Mazowieckiego będą mogli cieszyć się naszą ofertą – dopowiada Mateusz Przygoński, Manager ds. Ekspansji Da Grasso.
Jak zapowiada Mateusz Przygoński, Da Grasso intensywnie pracuje nad budową i otwarciem kolejnych restauracji. Wkrótce do największej franczyzowej sieci pizzerii w Polsce dołączą nowe miejscowości w województwie małopolskim i kujawsko-pomorskim.
***
Da Grasso to największa franczyzowa sieć pizzerii w Polsce, w której skład wchodzi około 190 lokali w całym kraju. Aktualnie intensywnie się rozwija i poszukuje partnerów franczyzowych w kilkunastu miastach Polski m.in.: Oławie, Mielcu, Kościerzynie, Dębicy, Krośnie, Inowrocławiu, Lesznie, Gnieźnie, Świdnicy, Tarnobrzegu czy Nowym Dworze Mazowieckim. Więcej szczegółów można znaleźć na stronie: https://www.dagrasso.pl/franczyza.