Październik od wielu lat jest miesiącem świadomości raka piersi. To czas, kiedy znacznie częściej podejmujemy dyskusję o profilaktyce oraz o nowoczesnych metodach leczenia tego nowotworu. W ramach Różowego Października na całym świecie organizowane są różnego rodzaju inicjatywy, które mają popularyzować wiedzę o profilaktyce i diagnostyce kobiecego nowotworu.
Rak piersi uznawany jest w Polsce za najczęstszy, kobiecy nowotwór złośliwy. Szacuje się, że przyczyną 80% wszystkich nieuleczalnych przypadków jest zbyt późno postawiona diagnoza. Dlatego już od ponad 30 lat to właśnie październik jest miesiącem wzmożonych dyskusji o profilaktyce i leczeniu nowotworu. Ich celem jest uświadamianie kobietom jak ważne są regularne badania i wczesne wykrycie choroby. Akcję świadomości raka piersi zaczęła popularyzować Evelyn H. Lauder w 1992 roku. Wtedy też symbolem całej inicjatywy stała się różowa wstążka – do dziś kojarzona z filantropijną działalnością słynnego imperium kosmetycznego.
Razem przeciwko nowotworowi piersi
Na całym świecie trwa wiele akcji, których celem jest m. in. promowanie profilaktyki raka piersi. Chcąc wyrazić swoją solidarność ze wszystkimi kobietami, które zostały dotknięte chorobą, warto zaangażować się w „różowe”, październikowe inicjatywy. Już po raz kolejny, firma i społeczność Vorwerk Polska przyłączyła się do akcji i podjęła współpracę z wrocławską Fundacją La Vie La Vie, która edukuje w zakresie profilaktyki nowotworów kobiecych oraz pomaga w odzyskiwaniu kobiecości w trakcie i po leczeniu onkologicznym. Vorwerk przeznaczy 10% dochodu z październikowej sprzedaży produktów z działu „Produkty specjalne”, które będą dostępne w sklepie online Vorwerk.
Ponadto lekarze i specjaliści związani z Fundacją pomogą w opracowaniu treści merytorycznych dla Klientów dwóch marek z portfolio firmy: Thermomix® i Kobold. Będą to m.in. artykuły eksperckie w e-magazynie Thermomix® i na platformie Cookidoo®, gdzie przybliżona zostanie rola diety w codziennym funkcjonowaniu oraz fakty i mity nt. choroby. Kolejnym z elementów akcji jest też publikacja na platformie Cookidoo® wyjątkowej kolekcji różowych przepisów, które w sposób symboliczny mają przypominać o profilaktyce i samobadaniu. Różowe przepisy mogą być pretekstem do pełnych empatii rozmów o profilaktyce raka piersi. Ich przygotowywanie pomoże zachęcać do badań bliskie kobiety z rodziny, przyjaciółki i znajome.
Równolegle planowane są aktywności takie jak np. live na Facebooku na profilu Thermomix®. Odbędzie się on 20 października o godz. 18:00. Gościem specjalnym będzie lekarka medycyny rodzinnej i dietetyczka kliniczna dr Dorota Helim-Sobkowiak. Tydzień wcześniej (13 października o godz. 18:00) realizowany będzie webinar we współpracy z Polskim Towarzystwem Onkologicznym. Będzie to spotkanie z wybitnym profesorem Janem Lubińskim, specjalistą w dziedzinie patomorfologii oraz genetyki klinicznej oraz dr Dorotą Helim-Sobkowiak. Goście porozmawiają o aspektach genetyki i prewencji w kontekście dostarczania lub minimalizowania w diecie kilku pierwiastków.
Nie zapominajmy o Panach!
Znaczna większość pracowników, współpracowników oraz klientów firmy Vorwerk Polska to kobiety, stąd też szczególne wsparcie przez markę różowego miesiąca. W tym roku po raz pierwszy, firma zadebiutuje również jako aktywiści Wąsatego Listopada, który swoją uwagę skupia wokół profilaktyki zdrowia mężczyzn. Podobnie jak Różowy Październik, akcja trwa przez cały miesiąc. Polega na zapuszczaniu przez mężczyzn wąsów w listopadzie. Jej celem jest podniesienie świadomości społecznej na temat problemów zdrowotnych mężczyzn, przede wszystkim raka prostaty i innych rodzajów nowotworów dotykających mężczyzn
Źródło: materiały prasowe Vorwerk Polska