Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, stawia na dynamiczny rozwój polskiego oddziału i największej w swojej sieci logistycznej bazy transportowej w Sadach k/Poznania. Teraz zadanie to powierzono Remigiuszowi Sawickiemu, który z początkiem roku objął stanowisko Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce.
Remigiusz Sawicki to doświadczony menedżer i lider. Przed objęciem stanowiska w Girtece, związany był z branżą motoryzacyjną i elektroniczną. Swoje doświadczenie zawodowe zdobywał pełniąc funkcje menedżerskie zarówno w działach produkcji jak i rozwoju usług.
„Jestem zafascynowany nowoczesnymi technologiami, takimi jak robotyka i sztuczna inteligencja, które na bieżąco śledzę, analizując doniesienia branżowe i uczę się, jak wykorzystywać je w codziennym życiu, zawodowo i prywatnie. Cieszę się, że dołączam do tak nowoczesnej firmy, która opiera swój rozwój na cyfryzacji i wykorzystaniu tych możliwości” – mówi Remigiusz Sawicki.
Motywacją rozwój i skala biznesu
Remigiusz Sawicki podjął decyzję o objęciu stanowiska Dyrektora Działu Operacji Transportowych w Polsce, kierując się skalą operacji firmy, jej zobowiązaniem do ciągłego doskonalenia oraz wyraźnie określoną strategią rozwoju. To otwiera nowy etap w jego karierze zawodowej w branży transportowej i logistycznej.
„Zaangażowanie Girteki w innowacje, efektywność i satysfakcję klienta doskonale współgrają z wartościami, którymi kieruję się w mojej pracy. Dzielenie się doświadczeniem i wspieranie zespołu w organizacji, która kształtuje przyszłość logistyki, stanowi dla mnie pasjonujące wyzwanie” – podkreśla Remigiusz Sawicki.
Doskonałość operacyjna, innowacje i praca zespołowa
Głównymi celami, jakie stawia sobie Remigiusz Sawicki, jest zarządzanie ukierunkowane na osiągnięcie doskonałości operacyjnej oraz promowanie innowacji, zarówno na poziomie lokalnym jak i globalnym. Priorytetem będzie optymalizacja procesów, poszukiwanie nowych możliwości rozwoju biznesu oraz zwiększenie satysfakcji klientów, także poprzez inicjatywy lokalne. W swoim podejściu do zarządzania zespołem Remigiusz Sawicki będzie opierać się na promowaniu kultury współpracy i inkluzji.
„Różne punkty widzenia prowadzą do innowacyjnych rozwiązań, dlatego będę zachęcać nasz zespół do otwartej komunikacji i dzielenia się pomysłami. Kluczowe jest dla mnie budowanie silnych relacji w zespole, a celem jest wspieranie kultury organizacyjnej, w której każdy czuje się swobodnie, wyraża swoje opinie i wykorzystuje mocne strony” – zapowiada Remigiusz Sawicki.
Baza transportowa w Sadach na drodze rozwoju
Baza transportowa Girteki w podpoznańskich Sadach została uruchomiona w 2022 r. Jest największą i najnowocześniejszą bazą w sieci logistycznej Girteki a jednocześnie jednym z największych tego typu obiektów w Europie. Odpowiada za obsługę klientów na rynkach zachodnioeuropejskich i serwis techniczny dla floty aut ciężarowych Girteki. W obiekcie, o powierzchni operacyjnej 22,43 tys. mkw., znajduje się nowoczesna baza serwisowa, rozbudowane zaplecze dla kierowców, a także część administracyjna. Działa tu też Akademia Kierowców, jedno z głównych centrów szkoleniowych dla kierowców Girteki. Obecnie w Sadach pracuje blisko 6 tys. kierowców i 400 mechaników, jednocześnie może tu być obsługiwanych do 4 tys. samochodów ciężarowych. Baza transportowa pełni kluczową rolę w międzynarodowej ekspansji firmy.
Girteka jest obecna w naszym kraju od 2019 roku. Oprócz podpoznańskiej bazy transportowej, w Rawie Mazowieckiej działa polski oddział Class Trucks, firmy należącej do Grupy. Z kolei z Poznania realizowane są dostawy intermodalne na trasie Luksemburg-Francja-Polska.
Grupa Girteka to największa europejska firma transportowa oparta na aktywach, dostarczająca 614 tys. ładunków całopojazdowych (FTL) zrealizowanych w 2023 roku, z ponad 6 500 własnych ciężarówek i 7 000 naczep, która działa w Europie. Jako Girteka mamy wyraźny cel, aby być oczywistym pierwszym wyborem dla klientów, pracowników, partnerów, społeczności i udziałowców.
Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia i zapewnić naszym klientom najwyższą niezawodność usług transportowych. Zatrudniając ponad 15 000 pełnych pasji pracowników wywieramy znaczący wpływ na przyszłość logistyki. Rozwijamy i dążymy do podkreślania znaczenia pracy kierowców, bezpieczeństwa drogowego i wpływu na środowisko oraz podnoszenia świadomości odpowiedzialności każdego z nas wobec społeczeństwa i środowiska. Wraz z naszymi partnerami i akcjonariuszami zapewniamy rentowny i zrównoważony wzrost, dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom cyfrowym, które prowadzą nas do przyszłości.
To jest nasza Odpowiedzialna Logistyka.