- Ponad 10 tys. aktywnych partnerów w mniej niż 3 lata w 138 miastach w Polsce
- 80% wzrost liczby partnerów w ciągu ostatniego roku
- Najszybciej rozwijającym się segmentem są lokalne restauracje – użytkownicy Glovo mogą wybierać z coraz szerszej oferty gastronomicznej
- Dostęp do aplikacji Glovo ma ok. 40% osób w Polsce
- Liderami pod względem liczby partnerów są Warszawa, Kraków, Wrocław i Poznań
W ciągu niecałych 3 lat ponad 10 tys. nowych partnerów zaufało Glovo. Dzięki współpracy restauracje oraz sklepy mogą rozwijać swój biznes, wdrażać nowe technologie i docierać do nowych klientów. Z kolei dla użytkowników Glovo oznacza to szeroką i szybko rozwijającą się ofertę.
Glovo notuje regularne wzrosty pobrań aplikacji oraz liczby miast, w których funkcjonuje – aktualnie ok. 40% populacji w Polsce ma dostęp do Glovo. Firma właśnie przekroczyła w Polsce próg 10 tys. aktywnych partnerów. Liderem wśród miast z ich największą liczbą jest Warszawa, w której działa ponad 30% partnerów Glovo. Tuż za nią plasują się Kraków, Wrocław i Poznań. Największą liczbę zamówień w ciągu ostatniego miesiąca osiągnęły Warszawa, Kraków i Łódź. Tuż za podium tego rankingu znalazły się Gdańsk oraz Wrocław.
– W ciągu zaledwie jednego roku zwiększyliśmy liczbę naszych partnerów o 80%. Jestem przekonany, że dzięki cyfryzacji usług, możliwości dotarcia do nowych klientów oraz dzięki dedykowanym ofertom promocyjno-marketingowym jesteśmy platformą, która napędza rozwój naszych partnerów. Zarówno dużych sieci, jak i mniejszych, lokalnych restauracji i sklepów, które oferują wyjątkowe produkty. Dzięki temu nasi użytkownicy otrzymują zróżnicowaną ofertę i usługi najwyższej jakości – podkreśla Carlos Silvan, General Manager Glovo Polska.
Mały biznes, wielki sukces
Najwięcej na współpracy z Glovo zyskują małe i średnie przedsiębiorstwa – lokalne restauracje, które dzięki aplikacji mają dostęp do nowych klientów. To właśnie ten segment rośnie najszybciej wśród partnerów Glovo, które oferuje im także różne możliwości dodatkowej promocji i marketingu czy digitalizacji usług. Dzięki nim, lokalne restauracje są w stanie walczyć o klientów z popularnymi, ogólnopolskimi markami. Pizza na Wypasie czy Rednek z Gdańska – to przykłady kilku lokalnych liderów wśród partnerów niesieciowych Glovo.
– Rednek to miejsce prowadzone z pasją, w którym my oraz nasi goście cenimy sobie jakość jedzenia i obsługi, do której również zaliczamy Glovo. Z upływem czasu nasza współpraca coraz bardziej się zacieśnia, ponieważ Glovo to ludzie, którym zależy na rozwoju swoich kontrahentów. Wyciągają rękę nie tylko do wielkich firm, ale także do małych przedsiębiorców wierząc, że wspólnymi siłami możemy zdziałać więcej – mówi Michał Stasiłowicz, właściciel Rednek. – Dzięki Glovo odnotowujemy wzrost zysków ze sprzedaży internetowej, ale nie mówimy STOP! Rednek chciałby również, razem z Glovo, wznieść się na wyższy poziom współpracy i mamy nadzieję, że naszym wspólnym mianownikiem będą nie tylko dostawy jedzenia, ale coś większego – dodaje.
– Od kiedy dołączyliśmy do Glovo cały czas rośniemy, a nasza restauracja jest coraz bardziej popularna w lokalizacjach, w których funkcjonujemy. Liczba zamówień z Glovo rośnie systematycznie każdego miesiąca. Z jednej strony Glovo cały czas pozyskuje nowych użytkowników, dzięki którym docieramy z naszą ofertą do nowych osób. Z drugiej, dzięki zamówieniom z Glovo wiele osób zakochało się w naszej pizzy i stało się naszymi stałymi klientami, którzy nie tylko zamawiają, ale także odwiedzają nasze lokale – komentuje Sebastian Kasprzak, Pizza na Wypasie.
Glovo ma apetyt na więcej
Tylko w 2022 roku Glovo rozpoczęło działalność w 33 nowych miastach, docierając łącznie do 138 miast i ponad 40% ludności Polski. Koncentrując się na budowaniu silnych relacji z lokalnymi partnerami, firma posiada biura regionalne m.in. w Krakowie, Łodzi i Wrocławiu oraz stale rozbudowuje i tak już bogatą sieć partnerstw. Kluczowy jest także dalszy rozwój drugiego, po Barcelonie, globalnego Glovo Tech Hub w Warszawie.
– Polski rynek delivery jest wciąż chłonny i stwarza możliwości rozwoju dla marki takiej jak Glovo. Kluczem do sukcesu jest zapewnienie naszym użytkownikom jak najszerszej oferty gastronomicznej, aby mogli zamówić w swoich ulubionych restauracjach lub spróbować czegoś zupełnie nowego. Z drugiej strony, stawiamy na rozwój w nowych miastach. Przed nami jeszcze wiele lokalnych rynków. Mamy pełne ręce roboty, ale to tylko napędza nas do dalszego rozwoju – podsumowuje Carlos Silvan.