Oszczędności na każdym polu –outosurcing obsługi sprzętu IT

olski sektor IT jest trzecim pod względem konkurencyjności w Europie Środkowej i Wschodniej i zatrudnia ponad pół miliona pracowników. Polska jest także czołową lokalizacją startupów – jest ich w naszym kraju ponad 3 tys. Rozwój technologiczny i rywalizacja w branży powodują, że firmy IT szukają rozwiązań mogących wesprzeć ich działania, a także stale rośnie ich zapotrzebowanie w zakresie zakupów i zarządzania sprzętem IT. Jednym z rozwiązań, które stale zyskuje na popularności jest outsourcing zarządzania sprzętem IT.

Outsourcing obsługi sprzętu IT to proces polegający na przekazaniu odpowiedzialności za zarządzanie sprzętem komputerowym firmie zewnętrznej, zamiast wykonywania tego samodzielnie w ramach własnego działu IT. Może obejmować kilka elementów, jak np. administrowanie urządzeniami i zainstalowanym na nich oprogramowaniem czy kompleksowy serwis zapewniający ciągłość pracy firmowych smartfonów, laptopów czy komputerów stacjonarnych.

Oszczędność, dostępność, efektywność

Outsourcing pozwala przede wszystkim na oszczędność kosztów, ale także czasu. Firmy zewnętrzne, które specjalizują się w zarządzaniu flotą sprzętu IT, mają dostęp do lepszych ofert sprzętu i oprogramowania, dzięki czemu mogą zaoferować niższe ceny swoim klientom. Ponadto, firmy te są w stanie zoptymalizować wydatki poprzez lepsze wykorzystanie urządzeń, minimalizację kosztów utrzymania i serwisowania, a także, opłat za energię elektryczną i łącze internetowe. Zarządzanie flotą przez firmę zewnętrzną redukuje także obciążenia związane z zatrudnieniem i szkoleniem specjalistów, a także ich utrzymywaniem (np. wynagrodzenia, ubezpieczenia, premie).

– Firmy zajmujące się outsourcingiem są odpowiedzialne za kompleksową obsługę sprzętu, w tym konserwację i serwisowanie np. smartfonów i laptopów czy aktualizacje oprogramowania oraz wdrażanie nowych rozwiązań. Posiadają wiedzę i doświadczenie, dzięki czemu są w stanie zaoferować najlepsze rozwiązania dla danego przedsiębiorstwa. To z kolei pozwala na poprawienie wydajności pracy pracowników oraz zwiększenie bezpieczeństwa i stabilności systemów informatycznych – wyjaśnia Jakub Bogatek, General Menager w iMad.

Serwis w praktyce

Jak działa serwis w usłudze outsourcingu? Przede wszystkim może być realizowany w formule on-site, czyli w siedzibie firmy. Taki serwis umożliwia bezpośredni kontakt z ekspertami, którzy są w stanie szybko zdiagnozować problemy ze sprzętem elektronicznym i zaproponować rozwiązania, co może pomóc w uniknięciu przyszłych awarii. To powoduje, że czas przestoju jest maksymalnie zredukowany, a usługa jest dostosowana do harmonogramu klienta. Usługa jest prowadzona według surowej polityki bezpieczeństwa, która spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających sektorów np. publicznego, finansowego lub z branż posiadających szczególne obostrzenia w zakresie bezpieczeństwa.

Oprócz serwisu on-site w ramach iMad klient może skorzystać również z naprawy w salonie, napraw do 1 godziny, zdalnych testów diagnostycznych, infolinii dla pracowników czy SLA 4 godziny od zgłoszenia oraz AppleCare for Enterprise. To specjalny program wsparcia technologicznego dedykowany dla przedsiębiorstw dysponujących ponad 50 urządzeniami marki Apple. Obejmuje pełne wsparcie techniczne, w tym dostęp do specjalistów ds. obsługi klienta Apple przez telefon, e-mail i czat, a także szkolenia online i naprawy pod wskazanym adresem poza firmą. – tłumaczy Jakub Bogatek.

Zdalne zarządzanie – MDM

Skuteczne zarządzanie urządzeniami umożliwia Mobile Device Management (MDM). To proces zarządzania urządzeniami mobilnymi, takimi jak smartfony, tablety czy laptopy, których pracownicy używają w swojej codziennej pracy. MDM umożliwia administratorom IT kontrolowanie i administrowanie urządzeniami mobilnymi, w tym ich konfiguracją, oprogramowaniem, aktualizacjami oraz zabezpieczeniami.

– W dzisiejszych czasach, gdy urządzenia mobilne są powszechne w środowisku biznesowym, a pracownicy są rozproszeni i pracują z różnych miejsc, Mobile Device Management staje się coraz bardziej istotny dla firm, które chcą zapewnić swoim pracownikom możliwość korzystania z urządzeń mobilnych, jednocześnie dbając o bezpieczeństwo firmowych danych i zasobów – dodaje Jakub Bogatek.

Dzięki MDM, administratorzy IT mają pełną kontrolę nad urządzeniami mobilnymi, co umożliwia im łatwe monitorowanie ich wykorzystania i zapewnienie zgodności z polityką bezpieczeństwa firmy. MDM pozwala również na zdalne usuwanie danych z urządzeń mobilnych w przypadku ich utraty lub kradzieży, co chroni firmę przed wyciekiem poufnych informacji.

Kompleksowe zarządzanie urządzeniami umożliwia także Apple Business Manager (ABM). To dedykowany system wspierający codzienną pracę działów IT i administracji. Pozwala na skuteczną kontrolę i zabezpieczanie sprzętów Apple w firmie, a także przypisywanie ich do odpowiednich użytkowników i grup.

A może najem?

Oprócz wspomnianych rozwiązań, sposobem na ograniczenie kosztów zakupu i obsługi sprzętu IT w firmie może być najem urządzeń mobilnych. Popularność tej formy finansowania sprzętu rośnie, co pokazują wewnętrzne dane iMad, z których wynika, że już co trzeci smartfon jest wynajmowany. W zamian za stałą, miesięczną opłatę firma staje się użytkownikiem smartfonów czy laptopów, które mogą być również objęte pakietem usług serwisowych. Te gwarantują brak dodatkowych opłat w przypadku awarii sprzętu. To dobra propozycja dla tych, którzy chcą uniknąć uciążliwych formalności.

Digital Care to największy na polskim rynku dostawca usług dla urządzeń mobilnych, działający od 2012 roku. Współpracuje z operatorami telefonii komórkowej, producentami urządzeń mobilnych oraz ich dystrybutorami, zapewniając klientom lepsze wybory w zakresie technologii oraz kierując się zasadą zrównoważonego rozwoju. Digital Care oferuje swoje usługi na 4 kontynentach – w Europie, Azji, Afryce i Ameryce Południowej. Do tej pory z usług firmy skorzystało już blisko 8 milionów klientów.

Aktualne informacje o Digital Care oraz prowadzonych projektach można znaleźć na https://digitalcaregroup.pl/.

iMad to autoryzowany sprzedawca i serwis urządzeń firmy Apple, działający na rynku od 12 lat. Firma posiada salony w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu i Poznaniu. Świadczy szereg profesjonalnych usług zarówno dla użytkowników detalicznych, jak i dla firm. Oferuje m.in. programy serwisowe dla urządzeń, autoryzowane naprawy, w tym gwarancyjne, usługi dla firm, usługę trade-in oraz najem sprzętu i leasing. Więcej informacji o iMad można znaleźć na www.imad.pl.