Odsłonięcie ID.Space Vizzion

ID.SPACE VIZZION jest siódmym członkiem rodziny ID. Studyjny model miał premierę w Los Angeles, w przeddzień odbywającego się w tym mieście Auto Show.

Klaus Bischoff, główny stylista marki Volkswagen i Scott Keogh, prezes i CEO Volkswagen Group of America przy nowym Volkswagenie ID.SPACE VIZZION

„Porozmawiajmy o przyszłości!” – tym zdaniem Scott Keogh, CEO Volkswagen Group of America, powitał we wtorkowy wieczór w Los Angeles publiczność w renomowanym Petersen Automotive Museum. Obok niego, pod szczelną zasłoną kryło się uosobienie owej motoryzacyjnej przyszłości, którą Volkswagen zamierza zresztą aktywnie współtworzyć. Był to ID.SPACE VIZZION1). Studyjny model, którego Scott Keogh i Klaus Bischoff – główny stylista Volkswagena – odsłonili przed międzynarodową publicznością w przeddzień Los Angeles Auto Show, jest siódmym członkiem rodziny ID. Pojawia się po takich autach jak ID.32), ID.CROZZ1), ID.BUZZ1), ID.VIZZION1), ID.BUGGY1) oraz ID.ROOMZ1) i tak jak wszystkie modele z tej rodziny będzie wyposażany wyłącznie w elektryczny napęd. Premierę seryjnej wersji ID.SPACE VIZZION1) Scott Keogh zapowiedział już na koniec 2021 roku.

1) – Model studyjny

2) – Samochód nie jest jeszcze oferowany w sprzedaży

Stylistyka i kształty ID.SPACE VIZZION zdradzają zupełnie nowy sposób myślenia. Szczególnie nietypowa jest przednia część nadwozia z charakterystycznymi otworami umożliwiającymi odpowiedni przepływ powietrza; dzięki nim współczynnik oporu powietrza Cx wynosi 0,24. Nowe studyjne auto ma cechy skonstruowanego zgodnie z zasadami aerodynamiki komfortowego samochodu sportowego, a jednocześnie wyróżnia się przestronnym wnętrzem jak SUV tworząc zupełnie nową klasę aut.

Najbardziej bezkompromisowy ze wszystkich

„ID.SPACE VIZZION to najbardziej bezkompromisowy model w całej rodzinie” – stwierdził Klaus Bischoff. „Ten samochód ma zalety aut należących do różnych segmentów rynku: siedzenia zamontowano wysoko jak w SUV-ie, kabina jest przestronna jak w vanie, a sylwetka upodabnia go do aut typu coupé. Powstanie takiego samochodu było możliwe dlatego, że ma on elektryczny napęd”. Konstrukcję oparto na modułowej platformie MEB, która jest swego rodzaju technicznym kręgosłupem przyszłych elektrycznych modeli Volkswagena i pozwala na konstruowanie aut odznaczających się dużym zasięgiem i maksymalnie obszernym wnętrzem, powstających przy optymalnym nakładzie kosztów.

Nie tylko elektryczny napęd sprawia, że ID.SPACE VIZZION respektuje zasady zrównoważonego rozwoju – jest tak również dzięki zastosowaniu odpowiednich materiałów we wnętrzu. Wyprodukowano je z surowców odnawialnych, przykładem nowa tapicerka „AppleSkin”. Innowacyjny materiał mający takie same właściwości jak sztuczna skóra stworzono wykorzystując m.in. odpady po produkcji soku jabłkowego.

Fotele modelu ID.SPACE VIZZION wykonano z ekologicznego materiału „AppleSkin”
W pełni cyfrowy kokpit nowego modelu

ID.SPACE VIZZION wyznacza standardy także pod względem oświetlenia. LED-owe podświetlenie nadwozia oraz interaktywne oświetlenie ID.Light komunikują się z kierowcą nowego ID.SPACE VIZZION. „Przyszłość emanuje światłem” – powiedział Klaus Bischoff. „Światło zastępuje chrom, staje się dynamicznym elementem designu i symbolem epoki elektrycznych samochodów”.

Klaus Bischoff, główny stylista Volkswagena prezentuje w Los Angeles Volkswagena ID. SPACE VIZZION
Scott Keogh, CEO Volkswagen Group of America cieszy się na pierwszą przejażdżkę
Źródło: www.volkswagen.pl