„Nigdy wcześniej nie tworzyliśmy takiej architektury! Projekt ten nazywam Architekturą Percepcyjną, która zmienia stylistykę w zależności od perspektywy. Nadbudowa kamienicy widziana z Mostu Dębnickiego będzie miała gotycki charakter, z pozycji Bulwarów Wiślanych przypomina renesansowe arkady, natomiast z poziomu ul. Powiśle nadbudowa przechodzi w miękkie formy – reminiscencje barokowej ornamentyki. Uzyskaliśmy w ten sposób nową, dynamiczną formę definiowaną przez percepcję ludzkiego oka na różne sposoby. Jest nam niezmiernie miło, że projekt Krakowskiej Kamienicy, uznany w grudniu 2022 roku najlepszym hotelem wg ACD Awards, dziś decyzją jury znalazł się w wyjątkowym gronie finalistów nagrody London International Creative Competition!
Bogusław Barnaś, BXB studio
Po tym jak Krakowska Kamienica projektu BXB studio znalazła się w oficjalnej selekcji do London International Creative Competition mamy ostateczny werdykt jury – listę 20 finalistów na której znalazł się projekt, który ma szansę powstać tuż obok Zamku Królewskiego na Wawelu. Jest to jedyny projekt z Polski a lista finalistów obejmuje tak prestiżowe i rozpoznawalne na świecie budynki jak słynna nowa siedziba IKEA w Wiedniu autorstwa znanej pracowni Querkraft Architekten czy New Museum of Ethnography w Budapeszcie pracowni Napur Architect. Listę finalistów otwiera zwycięzca, niewielki dom jednorodzinny Chalet Jelovac pracowni Studio Synthesis.
Link: https://licc.uk/winners/
To nie pierwszy sukces projektu BXB studio. W grudniu 2022 roku Krakowska Kamienica była zwycięzcą międzynarodowego konkursu ACD AWARDS 2022 jako jedyny projekt z całego świata w kategorii Hotelarstwo – Hospitality (Concept).
W kamienicy krakowskiej pod Wawelem profuzja różnorodnych estetycznych kontekstów jest celem świadomym. BXB Studio stworzyło projekt, który poprzez nowoczesny język architektury odnosi się z rewerencją do przeszłości rozwoju miasta. Trudno oprzeć się także wrażeniu, że mamy do czynienia z czymś dotąd niespotykanym. Osobiście uważam, że nowoczesna konstrukcja wykorzystująca w dużym stopniu najnowsze technologie użycia drewna nawet podkreśla w pewnym stopniu związek z Kaplicą Zygmuntowską, która przecież w momencie powstawania miała iście nowatorski i bardzo futurystyczny w estetycznym krajobrazie miasta charakter. Koncepcja Bogusława Barnasia jest obiektem, który, ze względu na swój nowatorski rys, ale również ze względu na użyte technologie, perspektywę i głęboką świadomość kontynuacji rozwoju substancji miasta, może śmiało pójść śladem słynnej kaplicy grobowej i stać się nową perłą architektoniczną miasta. Ponadto zwekslować myślenie o rewitalizacji starych kamienic na zupełnie inne tory.
Filip Maciejowski, krytyk sztuki i architektury, Oslo