Ponad 90 proc. klientów Heimstaden w Polsce jest zadowolonych z jakości wynajmowanych mieszkań i standardu obsługi. To wynik badań przeprowadzonych przez Heimstaden w oparciu o bazę 115 podpisanych z najemcami umów.
Heimstaden przykłada bardzo dużą wagę do jakości oferowanych mieszkań i obsługi najemców. Standardem Grupy jest zwracanie się do klientów z prośbą o wypełnienie szczegółowych ankiet pozwalających sprawdzić poziom satysfakcji w poszczególnych okresach najmu. Ankiety są przygotowywane i weryfikowane przez niezależną firmę badawczą.
W Polsce przeprowadzono dotychczas dwa badania obejmujące okres krótko po podpisaniu umowy oraz miesiąc po wprowadzeniu się do mieszkania. Klientom zadano ponad 70 szczegółowych pytań uwzględniających takie zagadnienia, jak jakość komunikacji z zespołem Heimstaden, przejrzystość umów, wielkość i rozkład mieszkań, dobór sprzętu i materiałów, wyposażenie części wspólnych, dostępność infrastruktury czy bezpieczeństwo okolicy.
– Oba badania wskazują na bardzo wysoki, ponad 90-procentowy poziom satysfakcji naszych najemców. Klienci bardzo wysoko ocenili nie tylko jakość i wyposażenie mieszkań, ale też zrozumienie treści umów najmu oraz komunikację i stałą dostępność zespołu Heimstaden. Cieszymy się, że wyniki badań są potwierdzeniem wartości, jakimi kierujemy się, budując długofalowe, partnerskie relacje z najemcami – podkreśla Przemysław Orchowicz, Head of Operations w Heimstaden Poland.
Z badań wynika, że niemal 100 proc. najemców Heimstaden czuje się bezpiecznie zarówno w wynajmowanych mieszkaniach, jak i w bezpośredniej okolicy. Ponad 90 proc. najemców jest też zadowolonych lub bardzo zadowolonych z wielkości wynajmowanych mieszkań, ich układu, rozmiaru pokoi, jakości sprzętu i mebli, a także komfortu przebywania w częściach wspólnych. Łącznie 93,3 proc. najemców wyraża zadowolenie z jakości wynajmowanego mieszkania, a 92,9 proc. – z jego lokalizacji.
Niemal 92 proc. najemców potwierdziło w badaniu, że ich mieszkanie jest zgodne z informacjami przekazywanymi przez zespół Heimstaden na etapie oferty. Ci najemcy, którzy po wprowadzeniu się wskazali na ewentualne niedociągnięcia, byli w ponad 87 proc. zadowoleni z zaproponowanych przez Heimstaden rozwiązań. Badania wskazują, że klienci Heimstaden czują się dobrze zaopiekowani – 91,7 proc. z nich wie, do kogo powinni się zwrócić, by uzyskać pomoc lub dodatkową informację, i jest zadowolonych z uzyskanych odpowiedzi.
* * *
Heimstaden jest wiodącą w Europe firmą działająca w sektorze nieruchomości mieszkaniowych. Grupa jest obecna w dziesięciu krajach: w Norwegii, Szwecji, Danii, Islandii, Finlandii, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Czechach oraz Polsce. Łącznie Heimstaden dysponuje około 155 tys. mieszkań na wynajem o łącznej wartości ponad 30 mld euro. Kierując się skandynawskim dziedzictwem i wartościami, Heimstaden oferuje różnej wielkości mieszkania wynajmowane w oparciu o proste, przejrzyste i bezpieczne dla obu stron zasady.