Moda kapsułowa w łódzkim wydaniu. 
Czym zaskoczy nas tegoroczny Manufaktura Fashion Week?

Już w ten weekend w Manufakturze odbędzie się coroczne święto mody, czyli 17. edycja Manufaktura Fashion Week, którego tematem przewodnim będzie moda kapsułowa. O zasadach tworzenia stylizacyjnych evergreenów opowiedzą inspirujący, polscy projektanci. W programie m.in. pokazy kolekcji łączonych, prelekcje topowych stylistów, a także rabaty i promocje w ramach ogólnopolskiej, największej akcji shoppingowej. Co jeszcze przygotowali organizatorzy?

Moda kapsułowa, czyli jaka?

Nadchodzący Fashion Week to idealna okazja, by choć przez dwa dni, poczuć się jak podczas paryskiego czy nowojorskiego tygodnia mody. Prezentowane kolekcje kapsułowe, tworzone także z marek Manufaktury, znakomicie wpisują się w popularne obecnie trendy: eko, koncepcji mody dla wszystkich oraz takiej, która uwzględnia osobowość i styl życia.

Dobór stylizacji, zarówno tych ponadczasowych, klasycznych, jak i nowoczesnych oraz streetwearowych ułatwią podczas wydarzenia specjaliści świata mody: Karolina Limbach, stylistka topowych magazynów modowych oraz Marcin Świderek, szef działu mody Elle, którzy opowiedzą, jak przeprowadzić rewolucję w swojej szafie – zgodnie z założeniami mody kapsułowej, jak i o zasadach jakie królują w modzie na przełomie sezonów. Podczas wydarzenia do dyspozycji gości będzie także Kasia Lipińska, stylistka Manufaktury.  O komponowaniu własnych stylizacji opowiedzą na swoich profilach także znane influencerki: Ania Brauer i Aleksandra Kapka, natomiast Cajmel (o 14:30) i Natalia Klewicz  (o 15:30) wystąpią na scenie Manufaktury.

Projektanci na start!

Święto mody nie byłoby możliwe bez tych, którzy ją tworzą. Podczas tegorocznej edycji, nie zabraknie zarówno doświadczonych projektantów, jak i świeżych, aspirujących artystów. Pokaz specjalny należeć będzie do znanej i cenionej łódzkiej projektantki – Marty Kuszyńskiej. Jej znakiem rozpoznawczym są eklektyczne kolekcje z etnicznymi elementami – tworzone w duchu wolności, świadomości i miłości do siebie. Pokaz zaprezentowany podczas Manufaktura Fashion Week, będzie przekrojową prezentacją obecnych inspiracji Marty. Kolekcji towarzyszyć będzie ręcznie robiona biżuteria z kamieni i minerałów, w której tworzenie artystka wkłada całe serce i ogromną pasję. Dodatkowo, Marta Kuszyńska zaprezentuje szerokiemu gronu odbiorców film SHAMANIC, czyli zapis tworzenia kolekcji i niezwykły pokaz.

Kolejny pokaz zaprezentuje niezwykle charakterystyczny projektant – Tomasz Płuska, który łączy twórcze odzyskiwanie materii z “bandyckim” gestem regeneracji i odnowy: ponownych narodzin, kolejnego życia rzeczy. 

Moda cyrkularna przychodzi z receptą, którą warto zrealizować: dla siebie i innych. Już od kilkunastu lat można dostrzec zmiany w postrzeganiu przemysłu fashion. Podobnie jak wiele innych osób, dla których ważna jest kondycja współczesnego świata, marzę o zmierzchu olbrzymiej nadprodukcji, o etycznych rozwiązaniach i zrównoważonych strategiach w tzw. przemyśle modowym – mówi Tomasz Płuska.

W trakcie Manufaktura Fashion Week premiery swoich najnowszych kolekcji zaprezentują także młodzi polscy projektanci.

Marta Kukulska  pokaże kolekcję „The Resilience”, Magdalena Buczek będzie nonszalancko bawić się konwenansami, a pokaz Martyny Specht inspirowany będzie niesamowitymi kształtami trufli. Daniel Kurgan przedstawi męską kolekcję „formally free; z kolei Damian Kurgan   pokaz inspirowany okresem popularyzacji grunge’u w latach 80-tych.

Rabaty? Poproszę

Oprócz potężnej dawki modowych inspiracji, przez cały weekend trwać będzie największa w kraju akcja rabatowa pod nazwą Szaleństwo Zakupów. 14 i 15 października na gości Manufaktury czekać będą wyjątkowe rabaty i promocje, dzięki czemu szukanie modowych perełek będzie przyjemniejsze. Pełna lista marek biorących udział w akcji jest dostępna na stronie www.szalenstwozakupow.pl. Dodatkowo, w strefie beauty znajdą się atrakcje dla każdej beauty lover – pokazowe makijaże wykonywane przez profesjonalnych wizażystów i porady specjalistów marki Organique, Douglas i Now Brow. W piątek i sobotę klientkom, które jako pierwsze zgłoszą się do stoiska Szaleństwa Zakupów  z paragonem za zakupy zrobione w salonach objętych akcją Szaleńswto Zakupów, rozdamy ponad 300 prezentów – niespodzianek. Akcja rusza w samo południe. Z kolei w sobotę w godzinach 18-21.00 będzie miał miejsce konkurs „moda w kapsułce”. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy okazać paragon o wartości min. 100 zł za zakupy zrobione 15.10 w Manufakturze, do wygrania liczne nagrody ufundowane przez marki Manufaktury i karty podarunkowe. 

To jeszcze nie wszystko

Najbliższy weekend warto spędzić w Manufakturze nie tylko dla najlepszej mody, ale także dodatkowych atrakcji, jakie przygotowali organizatorzy. Pokazy marek Manufaktury w niezwykłej choreografii zostaną zaprezentowane w wykonaniu tancerzy grupy VOLT Agustina Egurroli. Łącznie tancerze pojawią się na scenie aż cztery razy. Zobaczymy ich zarówno w wydaniu casualowym, ale także wieczorowym. Z kolei  o godzinie 17.00 tancerze Teatru Wielkiego w Łodzi zaprezentują premierowy pokaz strojów Zuzanny Markiewicz do baletu – Casanova, którego premiera będzie miała miejsce 22.10.br.

Manufaktura Fashion Week – piątek (14.10) godz. 12-22, sobota (15.10) godz. 12-22. Więcej informacji na temat wydarzenia znajduje się na stronie www.manufaktura.com/wydarzenia/19730/fashion_week

Właściciel

Właścicielem Manufaktury jest Union Investment Real Estate GmbH – wiodąca międzynarodowa firma inwestycyjna specjalizująca się w otwartych funduszach nieruchomości dla inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych. Model biznesowy Union Investment bazuje na ponad 50 latach doświadczeń w branży nieruchomości oraz eksperckim know-how w zakresie zarządzania aktywami. Obecnie Union Investment zarządza aktywami o wartości 32 miliardów euro w ponad 840 nieruchomościach komercyjnych i mieszkalnych o łącznej powierzchni ok. 8,4 mln. mkw.

Zarządca

APSYS jest jednym z wiodących operatorów branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i we Francji. Spółka realizuje działania w segmencie nieruchomości handlowych, projektach mixed-use, inwestycjach mieszkaniowych oraz w obszarze zarządzania powierzchniami biurowymi. Firma powstała w 1996 roku i działa jako inwestor, deweloper, agent ds. najmu, menadżer projektu oraz zarządca nieruchomości. 

Wszystkie projekty realizowane są zgodnie z ideą „Making cities vibe” – ożywiania przestrzeni miejskiej, kreowania wyjątkowych doświadczeń oraz dbania o zrównoważony rozwój miast. Apsys Polska łączy profesjonalizm z szacunkiem do tradycji, historii miejsca, jego otoczenia oraz odpowiedzialnością społeczną i ekologiczną. Biorąc pod uwagę specyfikę danej lokalizacji, tworzy innowacyjne projekty „szyte na miarę”, w harmonii z miastem i potrzebami jego mieszkańców, uwzględniające specyfikę danego miejsca, kontekst społeczny oraz środowisko naturalne.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i specjalistycznej wiedzy wszystkie działania, niezależnie od wielkości i lokalizacji poszczególnych nieruchomości, są dopasowane do potrzeb klienta.

Do największych inwestycji firmy należą Manufaktura w Łodzi oraz Posnania w Poznaniu. APSYS Polska zarządza obecnie ponad 1 000 000 mkw. GLA w 23 obiektach handlowych zlokalizowanych w 18 największych miastach w kraju oraz biurowcem Arkada Business Park w Bydgoszczy i kompleksem biurowym React zlokalizowanym w centrum Łodzi. Apsys prowadzi także inwestycję mieszkaniową – Solea Mieszkania przy Wyścigach na warszawskim Mokotowie.