McWin Capital Partners poprzez swoją platformę QSR, Rex Concepts, przejmuje obecnego operatora Popeyes w Rumunii i staje się wyłącznym Master Franczyzobiorcą marki. Umowa rozwojowa zakłada osiągnięcie liczby ponad 90 restauracji w ciągu najbliższej dekady. Inwestycja ta umacnia zaangażowanie firmy w Polsce i Czechach dla marki Popeyes oraz rolę głównego franczyzobiorcy Burger Kinga w Polsce, Czechach, Rumunii i Niemczech.
McWin Capital Partners, poprzez platformę QSR, Rex Concepts, we współpracy z Restaurant Brands International („RBI”), franczyzodawcą i firmą-matką marki Popeyes, ogłosiły dziś nową umowę Głównego Franczyzobiorcy i Rozwoju podpisaną w celu rozbudowy marki w Rumunii. Rex Concepts będzie zarządzać marką w tym kraju i po przejęciu obecnego operatora Popeyes w Rumunii rozpocznie prowadzenie sześciu istniejących już restauracji. Rex Concepts zobowiązuje się również do rozwoju marki Popeyes do ponad 90 restauracji w kraju w ciągu najbliższych 10 lat.
Inwestycja ta uzupełnia nabycie w 2022 r. przez fundusze, którym doradza McWin, wyłącznej master franczyzy i praw deweloperskich do rozwoju marek Burger King i Popeyes w kilku krajach Europy Wschodniej, z nowymi restauracjami otwartymi w 2023 roku. McWin w szczególności zgodziło się wprowadzić ikoniczną markę restauracji Popeyes do Czech, Polski – a obecnie także do Rumunii – oraz rozwijać markę Burger King w Czechach, Polsce i Rumunii, planując otwarcie 600 restauracji w tych krajach w ciągu najbliższych 10 lat.
Cieszymy się, że możemy podzielić się wielką nowiną o dodaniu kolejnego rynku i przyspieszeniu naszych planów ekspansji dla Popeyes w Europie Środkowej i Wschodniej – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO w Rex Concepts. Niedawny, udany debiut Popeyes w Polsce, z otwarciem restauracji we Wrocławiu i Szczecinie, potwierdza ogromne zainteresowanie słynnym kurczakiem z Luizjany. Nasi goście nie tylko doceniają doskonałą jakość i smak marynowanego kurczaka w chrupiącej panierce, ale także czerpią radość i wyjątkową pozytywną energię, jaką marka ma do zaoferowania. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy uczynić tę markę jeszcze bardziej dostępną dla gości w regionie, dodając Popeyes Romania do naszego portfolio – dodaje Tymofiejew.
Henry McGovern, Współzałożyciel McWin Capital Partners, skomentował: Wzrost McWin w Europie Środkowej i Wschodniej jest nie do zatrzymania. W krótkim czasie wprowadzamy główne marki gastronomiczne, takie jak Popeyes, na ważne rynki w tym regionie. W McWin jesteśmy dumni z tego, jak Popeyes stał się wiodącą marką w Europie Wschodniej, rozwijając produkt, który rozpoznawalny przez każdego konsumenta. Jesteśmy bardzo podekscytowani, że możemy to zrealizować i umacniać nasze relacje z RBI.
Steven K. Winegar, Współzałożyciel McWin Capital Partners, dodał: W McWin mocno wierzymy w Popeyes i już dokonaliśmy kilku inwestycji w tę markę za pośrednictwem naszych funduszy. Ta umowa to doskonały przykład tego, jak możemy pomóc kultowej marce restauracji w nieograniczonym jej skalowaniu, jednocześnie wspierając poprawę kluczowych aspektów, takich jak cyfryzacja, doświadczenie klienta i zrównoważony rozwój marki, będących wymogiem obecnym w każdej dokonywanej przez nas inwestycji.
Możliwości rozwoju marki Popeyes w Europie Środkowej i Wschodniej są ogromne. Nasza współpraca z McWin i Rex Concepts jest świadectwem zaangażowania w przyspieszenie obecności brandu w tym regionie i chęci dostarczenia naszym gościom kultowego kurczaka Popeyes, czyli wyśmienitego jedzenia i doskonałego doświadczenia” – powiedział Thiago Santelmo, Prezes EMEA RBI.
Dzięki pasji marki do dziedzictwa Luizjany i doskonałej, autentycznej kuchni, Popeyes stała się jedną z największych marek restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem na świecie, z ponad 4200 restauracji w ponad 30 krajach na całym świecie.
McWin
McWin to prywatna firma inwestycyjna założona przez Henry’ego McGoverna i Stevena K. Winegara, współpracująca z wyjątkowymi założycielami i dyrektorami generalnymi, którzy odważnie wprowadzają zrównoważone zmiany, głównie w sektorach usług gastronomicznych i technologii spożywczych.
McWin i związane z nią firmy zarządzają aktywami o wartości ponad 1 miliarda euro, inwestując w globalne sektory usług gastronomicznych i technologii spożywczych na etapach wzrostu i dojrzałości. Inwestycje w usługi gastronomiczne obejmują Gail’s i White Rabbit w Wielkiej Brytanii, L’Osteria i Burger King, Vapiano – globalną markę włoską oraz Rex Concepts – platformę QSR skupioną na Europie Środkowej i Wschodniej. Inwestycje w technologię spożywczą obejmują firmy zajmujące się alternatywnymi białkami, takie jak BlueNalu, Perfect Day, The Every Company, Impossible Foods i UPSIDE Foods, Footprint zajmującą się zrównoważonym opakowaniem oraz Oishii firmę uprawiającą rośliny wertykalnie. Większość specjalistów ds. inwestycji (w tym dwóch założycieli firmy) to weterani sektora usług gastronomicznych. Doświadczenie, skoncentrowanie się i platforma McWin dają firmie wyraźną przewagę w inwestowaniu w jej docelowe sektory.
Popeyes
Założona w Nowym Orleanie w stanie Luizjana w USA w 1972 roku, Popeyes® ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Kuchnia Popeyes® wyróżnia się unikalnym menu, w stylu luizjańskim. Sieć znana jest z doskonałego smaku kurczaka marynowanego w mieszance przypraw Louisiana Cajun, którego można spróbować w wersji łagodnej i pikantnej. W ofercie znajdziemy kanapki z kurczakiem czy rożne części panierowanego kurczaka. Nie zabraknie też dodatków typowych dla kuchni amerykańskiej. Przywiązanie sieci do dziedzictwa i aromatycznego, autentycznego jedzenia z Luizjany pozwoliła Popeyes® stać się jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem, z prawie 4200 restauracjami w USA i na całym świecie. Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International Inc. („RBI”), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 35 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i około 30000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie – BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts. Aby dowiedzieć się więcej o marce Popeyes®, odwiedź stronę www.popeyespolska.com lub śledź nas na Facebooku, Tiktoku, Twitterze i Instagramie.