Amsterdam 06.06.2022 r. – Zgodnie z planem, od wczoraj (tj. 05.06.2022 r.) linie lotnicze KLM wznowiły loty. Od niedzielnego poranka, pasażerowie mogą już ponownie podróżować na europejskich lotach do Amsterdamu i przez Amsterdam.
KLM pragnie podkreślić, że jego głównym celem jest zapewnienie pasażerom bezpiecznego transportu do miejsca docelowego. Pierwsi podróżni, którzy od soboty oczekiwali na swój lot, zostali już przewiezieni z/do lotniska Schiphol w Amsterdamie. KLM pracuje nad zmianą rezerwacji pozostałych pasażerów, którzy z powodu nieprzewidzianych okoliczności w ostatnich dniach nie mogli odbyć swoich lotów. Linia dokłada wszelkich starań, aby wszyscy jej klienci mogli jak najszybciej dotrzeć do celu swoich podróży.
KLM raz jeszcze przeprasza za sytuację, która zaistniała w ubiegłą sobotę w wyniku nieprzewidzianych i nagłych okoliczności na lotnisku Schiphol w Amsterdamie. Niezależne od linii czynniki zewnętrzne, takie jak niesprzyjające warunki pogodowe oraz zmniejszona przepustowość pasa startowego z powodu prac konserwacyjnych prowadzonych przez lotnisko Schiphol, zmusiły KLM do podjęcia decyzji o zawieszeniu lotów pasażerskich z europejskich miast do Amsterdamu. Rozumiemy, że spowodowało to wiele niedogodności, których doświadczyli nasi klienci.
W odpowiedzi na sytuację panującą na lotnisku Schiphol, KLM jeszcze przed weekendem zredukował swoje operacje. Jednak niekorzystne warunki pogodowe w połączeniu z konserwacją pasów startowych spowodowały, że kontrola ruchu lotniczego na Schiphol jeszcze bardziej zmniejszyła przepustowość lotniska. Oznaczało to, że znacznie mniej samolotów mogło wylądować lub wystartować z Amsterdamu. To z kolei doprowadziło do opóźnień, a nawet odwołania wielu lotów KLM w ubiegłą sobotę. W konsekwencji gwałtownie wzrosła liczba pasażerów, którzy nie mogli odlecieć z lotniska Schiphol ze względu na wyżej wspomniane czynniki zewnętrzne.
W zaistniałej sytuacji, pod koniec dnia w sobotę, KLM został niestety zmuszony do podjęcia decyzji, aby wstrzymać loty i nie przywozić nowych pasażerów z miast europejskich do Amsterdamu. Decyzja ta miała na celu zapewnienie transportu jak największej liczbie pasażerów oczekujących na wydostanie się z lotniska Schiphol w sobotę, umożliwiając KLM obsługę możliwie największej liczby lotów zgodnie z rozkładem w niedzielę.