Od najbliższej jesieni Air France rozpoczyna modernizację Klasy Biznes na lotach międzykontynentalnych w dwunastu Boeingach 777-300. Linia szykuje też nową koncepcję serwisu pokładowego – w nowym, odpowiedzialnym względem środowiska wydaniu.
Warszawa, 13 maja 2022 r. – Air France właśnie zaprezentował nowe kabiny Biznes, które stopniowo zaczną się pojawiać od najbliżej jesieni na wybranych trasach międzykontynentalnych. Aby zaoferować podróżnym jeszcze wyższy poziom komfortu, linia całkowicie przeprojektowała fotele, które teraz zyskały bardziej zaokrąglony kształt i nowe rozwiązania w zakresie prywatności. Elegancko wyposażone kabiny, szlachetne materiały jak drewno, wełna, skóra i szczotkowane aluminium oraz nowa kolorystyka wnętrza z podświetlanymi emblematami firmy, podkreślają francuską sztukę podróżowania – styl i dbałość o szczegóły. Każdy z dwunastu poddanych modernizacji Boeingów B777-300 zostanie wyposażony w 48 foteli Klasy Biznes, rozmieszczonych w dwóch kabinach, w układzie 1 – 2 – 1 (4 fotele w rzędzie). Jako pierwsi, nowej Klasy Biznes doświadczą pasażerowie Boeinga 777-300 o nazwie “Fontainebleau”, na trasie Air France z Paryża do Nowego Jorku we wrześniu 2022. W ramach modernizacji produktu na pokładzie we wspomnianym modelu samolotów, Air France zapowiedział również wymianę foteli w kabinach Premium Economy i ekonomicznej. Linia wprowadza też liczne zmiany do swojego serwisu pokładowy, aby minimalizować ślad węglowy i wpływ na środowisko.
Nowa Klasa Biznes w samolotach Boeing 777-300
- Fotel i organizacja przestrzeni
Konstrukcja nowych foteli i układ kabiny opiera się na sprawdzonej koncepcji 3 x P: Pełnia poziomu, Pełnia prywatności i Pełnia swobody. Oznacza to, że nowe fotele rozkładają się do poziomu idealnie płaskiego, blisko dwumetrowego lóżka i dostosowują się w zależności od potrzeb każdego pasażera, od pozycji siedzącej po leżącą w automatyczny sposób, za pomocą jednego przycisku. Po drugie, specyficzny kształt fotela oraz nowe przesuwane drzwi zapewniają strefę doskonałej prywatności, tworząc dyskretne, indywidualne miejsce do odpoczynku lub pracy podczas lotu, z dala od wzroku innych podróżnych. Z myślą o osobach podróżujących razem, w środkowym rzędzie umieszczono fotele z ruchomą przegrodę. Po jej opuszczeniu, podróżujące pary mają do dyspozycji przytulną, wspólną przestrzeń, odizolowaną od reszty współpasażerów. Indywidualny przycisk „nie przeszkadzać” dodatkowo informuje załogę o potrzebie spokoju. Trzecim istotnym elementem, mocno cenionym przez podróżnych jest pełnia swobody w poruszaniu się na pokładzie. Dzięki przemyślanemu rozmieszczenie foteli w kabinie, każdy ma wygodny dostęp do przejścia między rzędami, bez naruszania spokoju współpasażerów. Każdemu z foteli towarzyszy duży, regulowany stolik do posiłku lub pracy i podręczny stolik boczny, a także dobrze przemyślana przestrzeń bagażowa.
- Multimedia i rozrywka pokładowa
Goście nowej Klasy Biznes korzystają z osobistego 17,3-calowego ekranu 4K wysokiej rozdzielczości, ze specjalną powłoką przeciwodblaskową oraz ze słuchawek z funkcją redukcji szumów. Dzięki nowemu połączeniu Bluetooth pasażerowie mogą korzystać również z własnych słuchawek. Wykorzystując najnowocześniejszy interfejs graficzny w 12 językach, pasażerowie mają dostęp do programu rozrywki pokładowej, obejmującego ponad 350 filmów, programów telewizyjnych, muzyki, podcastów, a nawet sesji medytacyjnych i ćwiczeń jogi w pozycji siedzącej. Nie zabrakło pokładowego Wi-Fi. Dzięki systemowi Air France Connect, internet jest dostępny nie tylko w Kabinie Biznes, ale też w całym samolocie. Całości dopełniają gniazdka elektryczne i porty USB typu A i C oraz ładowarka indukcyjna.
Kabiny Premium Economy i Economy w Boeingach 777-300
W ramach modernizacji kabin w samolotach Boeing 777-300, Air France zapowiedział również wymianę foteli w kabinach Premium Economy i ekonomicznej, z których każda zyska ponadto odnowione, eleganckie wnętrze w zmienionej kolorystyce – granatu i bieli z akcentami czerwieni.
Pasażerowie kabiny Premium Economy w tym typie samolotu będą teraz podróżować w najnowszym modelu rozkładanego fotela, który jest już dostępny w Airbusach A350, należących do linii. Dodatkowo fotel poddano kilku usprawnieniom, znacznie wpływającym na komfort. Po pierwsze, zwiększono przestrzeń na nogi do 96 centymetrów. Po drugie, przeprojektowano siedziska i zastosowano miękką w dotyku nową tapicerkę. Ponadto poszerzone oparcie fotela odchyla się do 124 stopni i zapewnia większą prywatność. Wymieniono też słuchawki, które mają teraz funkcję redukcji szumu i są zintegrowane z fotelem, dla łatwiejszego użycia w dowolnym momencie lotu. Fotel posiada również indywidualne gniazdka.
Fotele w kabinie ekonomicznej także spełniają najwyższe standardy na rynku w zakresie komfortu. Każdy fotel posiada szerokie (43 cm) siedzisko i oparcie które można rozłożyć do 119 stopni. Dzięki dodatkowemu wsparciu fotela po bokach oraz wynoszącej 79 cm przestrzeni na nogi, klienci Air France zyskają lepszy standard podróży.
Zarówno kabina Premium Economy, jak i ekonomiczna zostaną wyposażone w nowe indywidualne monitory 4K o wysokiej rozdzielczości i wymiarach 13,3 cala, dla lepszego odbioru liczącej 1000 godzin oferty rozrywki pokładowej.
Serwis pokładowy odpowiedzialny względem środowiska
Rozkosze podniebienia, to bardzo ważny element produktu pokładowego francuskiej linii. Klienci wszystkich klas podróży na lotach dalekiego zasięgu są częstowani przez Air France posiłkiem, przekąskami i napojami. Aktualnie przewoźnik modyfikuje swój serwis pokładowy, tak aby minimalizować ślad węglowy i wpływ na środowisko. Linia zobowiązała się, że do końca tego roku podczas wszystkich swoich lotów z Paryża, we wszystkich klasach wprowadzi menu, w którym nabiał, jaja i mięso będą pochodziły wyłącznie z Francji, a ryby tylko z odpowiedzialnych, certyfikowanych łowisk. Pojawi się systematycznie urozmaicany wybór dań wegetariańskich, również w pełni przygotowanych we Francji. Najwyższej jakości menu dla dzieci i niemowląt będzie skomponowane wyłącznie z ekologicznych składników.
Ponadto, aby zapobiec marnotrawstwu żywności Air France wprowadza stopniowo możliwość preselekcji dań na ciepło, do czego są zachęcani przed wylotem pasażerowie Klasy Biznes. Rozwiązanie to łączy gwarancję wyboru klienta z bardziej racjonalną konsumpcją. Linia prowadzi też ciągłe starania o zminimalizowanie ilości odpadów z pokładu, poprzez recykling i eliminację 90 procent jednorazowych naczyń wykonanych z plastiku, czego chce dokonać najpóźniej do początku 2023 roku. Aby to osiągnąć wprowadza do użycia naczynia i inne przedmioty niezbędne do serwisu pokładowego wykonane z przyjaznych środowisku materiałów takich jak celuloza czy odpady z trzciny cukrowej. Natomiast trwałe przedmioty i wyposażenie, które nie nadają się już do użytkowania na pokładzie samolotu, są przekazywane na cele charytatywne.
Zrównoważony catering i odpowiedzialny serwis pokładowy są jednym z elementów nowej strategii Air France względem środowiska pod nazwą “Air France ACT”, w ramach której linia promuje bardziej odpowiedzialne podróże. Więcej informacji o wspomnianej strategii jest dostępnych na stronie airfranceact.airfrance.com.
Kampania reklamowa z nowym filmem
W związku z planowaną modernizacją kabin i produktu pokładowego Air France rozpoczął kampanię marki z wykorzystaniem nowego, stworzonego na jej potrzeby filmu reklamowego, który można obejrzeć tutaj. Film w poetycki sposób wyraża ambicję Air France, aby oferować swoim klientom wszystko to co najlepsze we Francji i wznieść elegancję podróży na nowe wyżyny. Nowe hasło reklamowe brzmi „Elegancja to podróż. Air France”. Filmowi wideo, stworzonemu przez agencję Aura by Omnicom, towarzyszy utwór muzyczny Michela Legranda w aranżacji francuskiej piosenkarki Juliette Armanet, który opracowano specjalnie na potrzeby klipu Air France.