Excellence – wyniki finansowe za Q1 2022 rok

Wzrost sprzedaży o 26,9%

Excellence – polski producent soków, syropów, napojów oraz suplementów diety, notowany na NewConnect – w pierwszym kwartale 2022 roku osiągnął przychody w wysokości 16,3 mln zł, czyli o 26,9% wyższe w porównaniu do roku Q1 2021. Zysk netto wyniósł 194,1 tys. zł. Spółka koncentruje się na utrzymaniu marży i renegocjacji kontraktów w obliczu wysokiej inflacji, a także na zmianach w łańcuchu dostaw. Excellence nie prowadził i nie prowadzi żadnego biznesu w Rosji i nie eksportuje do tego kraju żadnych towarów.

 „Pierwszy kwartał 2022 roku był bardzo trudny dla całej branży spożywczej. Ogromna inflacja wpływa istotnie na ceny wszystkich surowców i koszty produkcji, a przełożenie tych zmian na ceny w sieciach handlowych jest długotrwałe. Sytuację pogarsza wojna na Ukrainie oraz konieczność zmian w łańcuchu dostaw. Wszystko to sprawiło, że utrzymanie marźy było bardzo trudne – pomimo to zwiększyliśmy naszą sprzedaż rok do roku aż o 26,9%. Podjęliśmy także wiele działań, mających na celu wsparcie Ukrainy i jej obywateli – zarówno w kontekście ofert pracy i zamieszkania tu w Polsce, jak też dostaw spożywczych i medycznych na Ukrainę. Na szczęście nie prowadziliśmy i nie prowadzimy w Rosji ani działalności, ani eksportu naszych produktów – więc nie mamy wpływu takich zdarzeń na wyniki finansowe”powiedział Dariusz Polinceusz, prezes Excellence.

Z danych Nielsena za 2021 rok wynika udział ilościowy sprzedawanych produktów spółki Excellence jest na poziomie 31%, co stanowi 13 mln litrów syropów sprzedawanych rocznie, a oznacza że co trzeci syrop sprzedawany w Polsce pochodzi z Excellence. Tym samym Excellence jest drugim graczem w Polsce, gdzie lider rynku produkuje ponad 20 mln litrów syropów rocznie, przy wielkości rynku 42 mln litrów.

Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.

 Excellence jest największym producentem syropów sprzedawanych pod markami własnymi dużych sieci handlowych w Polsce. Współpracuje z takimi sieciami, jak Biedronka, Lidl, Netto, Dino, Makro, Carrefour, Auchan, Stokrotka, Selgros, Aldi, Kaufland,  Leclerc czy Polo Market. Drugą część biznesu stanowią soki i syropy sprzedawane pod markami należącymi do Excellence, np. I am BIO, Biorę, Excellence Syropy Prozdrowotne, Monzini. Miesięczna produkcja soków i syropów sięga 1,5 mln litrów. Pod względem ilościowym spółka jest  numerem dwa w Polsce – co trzeci litr sprzedawany w naszym kraju został wyprodukowany w zakładzie Excellence.

Excellence – spółka działająca od 1992 roku, notowana na NewConnect – jest jednym z największych polskich producentów syropów. Produkuje także soki, suplementy diety oraz produkty biobójcze. W ofercie posiada również linię ekologiczną „I’m Bio”, dodatkowo syropy tradycyjne i egzotyczne, soki oraz musy. Zdobyte doświadczenie, liczne nagrody oraz uzyskany certyfikat jakości BRC pozwoliły na rozpoczęcie współpracy z największymi sieciami handlowymi w Polsce. Równolegle z rozwojem rodzimych receptur i budowaniem własnej marki, Excellence jest jednym z czołowych dostawców syropów takich sieci jak: Biedronka, Netto, Lidl, Auchan, Carrefour oraz wielu innych.

Excellence eksportuje swoje produkty także do Niemiec, Holandii, Czech, na Białoruś i Ukrainę, Litwę, Łotwę i do Estonii. Asortyment jest dostępny również w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Tradycyjne smaki od Excellence docenili także konsumenci w Kanadzie. Spółka prowadzi działania w celu pozyskania dystrybutora w Azji i na Bliskim Wschodzie.

Spółka dysponuje zaawansowanym parkiem maszynowym dającym możliwości produkcji szerokiej gamy produktów i w różnorodnych opakowaniach. Dzięki posiadanemu zapleczu technicznemu Excellence jest również producentem kontraktowym i może świadczyć usługi produkcji zleconej. Systematyczne inwestowanie w nowoczesne urządzenia i park maszynowy przyczyniło się do poszerzenia oferty oraz podniesienia jakości produktów. W 2014 r. firma pozyskała unijne środki finansowe na wyposażenie własnego laboratorium.

https://excellence-sa.com/