Kaufland z nagrodą Blix Awards za działania prospołeczne i najlepszą promocję

W tegorocznej, IV edycji programu branżowego „BLIX AWARDS Wybór Konsumentów 2023”, ponad 130 tys. konsumentów oceniło działania 93 sieci handlowych. W grupie hipermarketów Kaufland został zwycięzcą w aż dwóch kategoriach – Prospołeczna Sieć Roku oraz Promocja Roku. Sieć zdobyła nagrody w obu tych obszarach już po raz czwarty, co potwierdza jej niesłabnące zaangażowanie na rzecz zrównoważonego rozwoju oraz zapewnienia klientom atrakcyjnych promocji umożliwiających konkretne oszczędności podczas codziennych zakupów.

Fot. Bartosz Krupa. Blix Awards 2023

W tym roku w programie BLIX AWARDS wzięło udział ponad 130 tys. konsumentów z całego kraju, którzy oceniali sieci handlowe i ich codzienne funkcjonowanie na różnych płaszczyznach działalności. Na podstawie tych opinii przyznano nagrody w pięciu kategoriach: Prospołeczna Sieć Roku, Promocja Roku, Innowacyjna Sieć Roku, Zdrowa Żywność – Oferta Roku oraz Marki Własne – Oferta Roku. Spośród 93 ocenianych sieci handlowych w dwóch pierwszych kategoriach Kaufland zyskał największe uznanie klientów w grupie hipermarketów.

Działania prospołeczne to priorytet

Nagrody BLIX za działalność prospołeczną Kaufland otrzymał już po raz czwarty i nie jest to jedyne wyróżnienie za dokonania sieci na polu ESG. Inicjatywy podejmowane na rzecz społeczeństwa oraz środowiska, a także konsekwentne promowanie i stosowanie zasad zrównoważonego rozwoju wielokrotnie doceniały kapituły innych konkursów branżowych, takich jak: Złoty Listek CSR „Polityki”, Stena Circular Economy Award, Retail Business Awards czy Ranking Odpowiedzialnych Firm.

Fot. Bartosz Krupa. Blix Awards 2023

Odpowiedzialność wobec społeczeństwa i środowiska traktujemy w naszej działalności priorytetowo. Podejmujemy w tych obszarach liczne inicjatywy i konsekwentnie łączymy siły z pracownikami, klientami, dostawcami i organizacjami pożytku publicznego, aby osiągać jak najlepsze efekty. Takie nagrody jak BLIX AWARDS są dla nas potwierdzeniem, że zmierzamy w dobrym kierunku, a przede wszystkim, że naszą aktywność dostrzegają konsumenci. Ich uznanie to dla nas ogromne wyróżnienie  – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Kaufland realizuje szerokie spektrum działań edukacyjnych skierowanych do konsumentów, szczególnie w obszarze marnowania żywności. Firma propaguje rozwiązania mające na celu ograniczenia skali tego zjawiska. Jednym z przykładów jest kolejna już odsłona kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Kaufland zwraca w niej uwagę m.in. na dokładne planowanie zakupów jeszcze przed wizytą w sklepie. Narzędziem, który w tym pomoże, jest aplikacja Kaufland, gdzie można stworzyć listę produktów i podzielić się nią z najbliższymi. Jedną z głównych przyczyn marnowania żywności jest nie tylko kupowanie pod wpływem impulsu, ale także niezwracanie uwagi na różnicę pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Aby uświadamiać klientów w tym temacie, Kaufland przypomina o specjalnych oznaczeniach, które wprowadził na opakowaniach produktów marek własnych we współpracy z Too Good To Go. Infografiki „popatrz, powąchaj, posmakuj” zachęcają do sprawdzenia jakości produktu o przekroczonej dacie minimalnej trwałości zanim zdecydujemy się wyrzucić go do kosza. 

Działania edukacyjne związane ze społeczną odpowiedzialnością i postawami ekologicznymi prowadzone są również wewnątrz firmy. W tym roku sieć przeprowadziła kampanię pod hasłem #TeamKaufland stawia na zrównoważony rozwój, której bohaterami byli pracownicy zaangażowani na co dzień w kwestie ESG. Ambasadorowie poszczególnych tematów opowiadali pozostałym pracownikom o inicjatywach Kauflandu w obszarze świadomych zakupów, redukcji zużycia plastiku, dobrostanu zwierząt, wsparcia regionów i zaangażowania społecznego.

Sposoby na oszczędzanie

Program BLIX AWARDS rozstrzygnął także, która z ofert promocyjnych na rynku jest najbardziej atrakcyjna pod względem cen, jakości i innych potrzeb zakupowych. Kaufland został w tej kategorii zwycięską siecią w grupie hipermarketów, która stwarza klientom okazje do jak największych oszczędności podczas codziennych zakupów.

Nasza oferta promocyjna kształtowana jest przede wszystkim z myślą o potrzebach konsumentów i uwzględnia zarówno aktualne trendy, jak i popyt na produkty sezonowe. W sklepach Kaufland klienci codziennie mogą znaleźć duży wybór produktów w konkurencyjnych cenach. Oprócz regularnych ofert promocyjnych gwarantujemy dodatkowe, atrakcyjne zniżki, z których można skorzystać, będąc użytkownikiem programu lojalnościowego Kaufland Card lub posiadając Kartę Dużej Rodziny. Aktualnie w ramach akcji „Gratisobranie i oszczędzanie w Kauflandzie” klienci mogą zaopatrzyć się w więcej produktów, płacąc mniej, a także wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania są Fiaty 500 oraz bony na zakupy w naszych sklepach – wyjaśnia Maja Szewczyk z Kaufland Polska.

Z aktualną ofertą promocyjną sieci Kaufland, a także szczegółami dot. konkursu można zapoznać się na stronie internetowej.