Kaufland rozwija nowoczesne kanały sprzedaży – sieć wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów K-Scan

Jak wynika z badań, już 88% Polaków jest zainteresowanych robieniem zakupów w sklepach bezobsługowych. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, Kaufland wprowadza w swoich sklepach nowoczesne rozwiązanie – usługę samodzielnego skanowania produktów za pomocą mobilnego skanera. 

Celem projektu jest skrócenie czasu, w którym dokonywane są zakupy do niezbędnego minimum. Dzięki nowoczesnej technologii konsument może skanować wybrane produkty już w trakcie zakupów, a na końcu dokonać płatności w kasie samoobsługowej. Aby skorzystać z usługi K-Scan, należy przy wejściu na halę sprzedaży sięgnąć po skaner, a następnie tak jak zawsze – robić zakupy, skanując na bieżąco za pomocą czytnika kody kreskowe wybranych produktów. Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi K-Scan powinien udać się do kasy samoobsługowej, aby sfinalizować transakcję. Żeby zasygnalizować chęć zapłaty, należy zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas, a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze. Ostatni krok w tym samoobsługowym procesie to płatność.

 

W sześciu lokalizacjach, kolejne w planach

Polska jest trzecim krajem po Czechach i Rumunii, gdzie klienci mogą korzystać z usługi K-Scan. Z samodzielnej obsługi oraz skanowania artykułów można korzystać już w sześciu sklepach Kaufland na Śląsku – w Tarnowskich Górach, Chorzowie (w dwóch sklepach), Katowicach (w dwóch sklepach) i Siemianowicach Śląskich. Do końca 2022 roku usługa zostanie wprowadzona w kilkudziesięciu sklepach  w całym kraju. Dla pierwszych 100 osób, które w danym sklepie skorzystają z usługi K-Scan, Kaufland przewidział ekologiczną niespodziankę – bawełnianą torbę zakupową. 

W obecnych czasach nowoczesne technologie są oczywistą częścią naszego życia. Korzystamy z nich w pracy i prywatnie, w każdej dziedzinie, również przy tak codziennej czynności jak zakupy. Sieć Kaufland stale analizuje potrzeby konsumentów i wprowadza nowoczesne rozwiązania, które przyspieszają zakupy i zwiększają ich komfort – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska. Usługa K-Scan to kolejne ułatwienie, z którego mogą korzystać nasi klienci. Inne rozwiązania, które z sukcesem funkcjonują w naszej sieci, to kasy samoobsługowe, cyfrowe panele, przy pomocy których kupujący mogą sprawdzić cenę artykułu czy też zapoznać się z aktualnymi promocjami, cyfrowe ekrany reklamowe digital signage, aplikacja mobilna dla klientów czy inteligentny chatbot Kala, stworzony z myślą o osobach zainteresowanych pracą w Kauflandzie.

   

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 237 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników. 

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.