KAMIEŃ MILOWY W ROZWOJU MERCURE – PORTFOLIO MARKI PRZEKROCZYŁO TYSIĄC HOTELI

Marka Mercure oferuje gościom lokalne inspiracje w ponad 1000 lokalizacjach na całym świecie.

http://www.accorhotels.com/3384

Na zdjęciu: Mercure Warszawa Grand

WARSZAWA, 8 października 2024 Uwielbiana przez gości marka Mercure po jubileuszu 50-lecia kontynuuje ścieżkę historycznych rekordów, przekraczając liczbę tysiąca hoteli w swoim portfolio. O popularności marki świadczy dynamiczny rozwój, szczególnie w 2024 roku, w tym otwarcie blisko 30 hoteli w Chinach oraz 11 w Japonii. W kwietniu bieżącego roku uruchomiła także największy hotel Mercure na świecie – liczący 989 pokoi Mercure ICON Singapore City Centre czerpiący inspirację z singapurskiego Chinatown. Polskie portfolio obejmuje obecnie 26 obiektów, a najnowszym hotelem, który dołączył do sieci jest flagowy Mercure Szczyrk Resort, otwarty na początku września 2024 roku.

Ten rok był przełomowy dla Mercure. Marka, licząc już ponad tysiąc hoteli, umacnia pozycję lidera w segmencie midscale – podkreśla Jean-Jacques Morin, Group Deputy CEO and Premium, Midscale & Economy Division CEO, Accor. – Jesteśmy niezwykle dumni z tego, jak sieć rozwijała się na przestrzeni lat, zarówno przez nowe inwestycje, jak i dołączanie istniejących już obiektów. Nie możemy się doczekać tego, co marka osiągnie w ciągu kolejnych pięćdziesięciu lat.

Od swojego powstania w latach 70. i dołączenia do grupy Accor w 1975 roku, marka Mercure szybko ugruntowała swoją pozycję na rynku. Do najważniejszych kamieni milowych w jej historii należą: uruchomienie pierwszego międzynarodowego hotelu w Lizbonie w roku 1983 oraz ekspansja w rejonie Bliskiego Wschodu, Azji Południowo-Wschodniej i Australii.

Rok 2024 to czas istotnego wzrostu sieci w Chinach i Japonii, co pozwoliło marce Mercure przekroczyć liczbę tysiąca obiektów w 68 krajach. Najnowsze otwarcia obejmują takie hotele, jak: Mercure London Earls Court (Wielka Brytania), Mercure Chandigarh Tribune Chowk (Indie), Mercure Fukuoka Munakata Resort & Spa (Japonia), Mercure Marival Emotions Resort (Meksyk), Mercure Nantong Renmin Road (Chiny) i Mercure Dubai Deira (ZEA).

Do 2028 Mercure planuje otworzyć ponad 200 kolejnych hoteli, kontynuując jeden z najbardziej ambitnych planów rozwoju w historii portfolio Accor.

Współpraca i partnerstwo z właścicielami hoteli Mercure niezmiennie cieszy i motywuje do dalszego działania – zauważa Camil Yazbeck, Global Chief Development Officer, Premium, Midscale & Economy Division, Accor. – Mercure to marka niezwykle atrakcyjna, zapewniająca świetną rozpoznawalność i zróżnicowaną sieć hoteli, a także inspirowaną lokalnie ofertę, co doceniają nasi partnerzy.

Misją marki Mercure niezmiennie jest łączenie gości z lokalną tradycją i historią każdego regionu. Do kilku kluczowych lokalizacji marki w portfolio zaliczają się takie hotele, jak:

W Polsce

  • Mercure Szczyrk Resort – hotel oferuje 447 gustownie urządzonych pokoi, z których każdy ma bezpośredni widok na Skrzyczne – najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego. Do dyspozycji gości jest w sumie 6 różnorodnych opcji gastronomicznych, bogata strefa wellness z kompleksem basenowym, saunami, grotą solną i spa. Na klientów biznesowych czekają dwie niezależne sale konferencyjne o powierzchni 2500m2, mogące pomieścić aż 1200 gości.
  • Mercure Białystok – hotel zlokalizowany na malowniczym Podlasiu, gdzie regionalny klimat spotyka się z nowoczesnością. W okolicy parku narodowego i rezerwatów przyrody na gości poszukujących ucieczki od miejskiego zgiełku czekają 92 nowoczesne i komfortowe pokoje, restauracja pełna lokalnych produktów, przestrzeń konferencyjna na 150 osób i sala fitness.
  • Mercure Kraków Fabryczna City – położony w zrewitalizowanych budynkach po zabytkowej destylarni hotel oferuje gościom 195 pokoi i apartamentów, a także strefę wellness z basenem, nowoczesną siłownią, grotą solną i saunarium, oraz dostęp do kompleksu Fabryczna 13, co czyni go doskonałym wyborem dla podróżnych szukających wyjątkowego miejsca na nocleg w Krakowie.
  • Mercure Warszawa Ursus Station – nowoczesny hotel z wystrojem nawiązującym do historii pierwszej polskiej kolei elektrycznej,  zaprasza gości do 214 pokoi, w tym 80 z aneksem kuchennym i 15 apartamentów, a także strefy fitness z sauną oraz restauracji.
  • Mercure Warszawa Grand – oferujący 299 pokoi hotel z ponad 50-letnią tradycją łączenia historii i współczesności dzięki unikalnym wnętrzom, które są ukłonem w stronę historii Warszawy. Do dyspozycji gości jest serwująca lokalne przysmaki restauracja Winestone, strefa fitness i centrum konferencyjne, a to wszystko w dogodniej lokalizacji centrum stolicy.
  • Mercure Kraków Stare Miasto – 198 komfortowych pokoi zlokalizowanych tuż przy stacji Kraków Główny, zaledwie 10 minut spacerem od bram Starego Miasta. Goście znajdą tu nowoczesne centrum konferencyjne oraz opartą na wyrazistym koncepcie restaurację Winestone. Czekają tu na nich także śniadania pełne lokalnych przysmaków prosto z targowiska na pobliskim Starym Kleparzu.
  • Mercure Gdynia Centrum – hotel nieopodal plaży, w sercu miasta utkanego z morza i marzeń. Modernistyczna perełka oferuje 294 pokoje i pobyt w atmosferze przepełnionej bogatą historią tego miejsca, które od dekad gości filmowców i gwiazdy srebrnego ekranu podczas Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych.

Na świecie

  • Mercure Tirana (otwarty w marcu 2024 roku) – pierwszy hotel Mercure w Albanii, który zapoznaje gości z bogatym dziedzictwem kulturowym regionu Morza Śródziemnego. Hotel oferuje 64 dobrze wyposażone pokoje gościnne i bar na dachu z malowniczym widokiem na panoramę Tirany.
  • Mercure London Earls Court (otwarty w lipcu 2024 roku) – 12-piętrowy obiekt dzielący lokalizację z siostrzanym hotelem marki ibis oferuje imponujące widoki na panoramę Londynu. Projekt wnętrz jest inspirowany kultowym TARDIS z brytyjskiego klasyka Doctora Who, który stoi przed pobliską stacją Earl’s Court. Liczący 282 pokoje hotel zaprasza gości do restauracji i baru Barnaby’s, łączących brytyjską dumę z globalnymi smakami.
  • Mercure Bangkok Surawong (otwarty w maju 2024 roku) – ten liczący 219 pokoi hotel oferuje wspaniałe widoki na panoramę Bangkoku. Przestrzeń obiektu jest inspirowana charakterem jego otoczenia, niegdyś kluczowej dzielnicy handlowej ciągnącej się wzdłuż rzeki Menam. W projekcie wykorzystano odzyskane drewno, a także nowoczesną stal i kamień, tworząc tym sposobem atmosferę zakotwiczoną w bogatym dziedzictwie okolicy.
  • Mercure Dubai Deira (otwarty w styczniu 2024 roku) – stawiający autentyczność lokalnych doświadczeń na pierwszym miejscu 152-pokojowy hotel oferuje basen na dachu i restauracje serwujące produkty prosto z ogrodu na stół. Goście mogą tu odkryć bogate lokalne dziedzictwo i smaki Dubaju.
  • Ekspansja marki w Japonii (otwarcia w kwietniu 2024 roku) – marka znacznie rozwinęła się w Japonii, otwierając w tym roku 11 nowych hoteli, w tym Mercure Fukuoka Munakata Resort & Spa, Mercure Miyagi Zao Resort & Spa, Mercure Urabandai Resort & Spa i Mercure Kyoto Miyazu Resort & Spa. Każdy z nich oferuje wyjątkowe połączenie lokalnego uroku i nowoczesnych udogodnień.