Jazda na rower. Sezon na dwa kółka… online

Inflacja, pandemia i rosnąca świadomość ekologiczna to tylko kilka czynników decydujących o wzroście zainteresowania dwoma kółkami. Eksperci oceniają, że popyt na rowery trwale się zwiększa, a kolejne lata mogą przynieść nawet 45 proc. wzrostu.

Polska jest 4. największym producentem rowerów w Unii Europejskiej. Na początku pandemii, w maju 2020 r., produkcja jednośladów była w kraju największa od 4 lat. Jak informował GUS, nad Wisłą powstało ich 119 tys., czyli aż o 171,3 proc. więcej niż jeszcze w kwietniu 2020 r. Dodatkową motywacją do przesiadki na dwa kółka są zawrotne ceny paliwa.

Jednocześnie w wyniku pandemii i dynamicznego rozwoju rynku e-commerce zmieniają się też zwyczaje zakupowe Polaków. Jak wynika z raportu „E-commerce w Polsce 2020” opracowanego przez Gemius z Izbą Gospodarki Elektronicznej, aż 73 proc. badanych osób chociaż raz dokonało zakupów online. Nie jest więc zaskoczeniem, że również rowerów coraz częściej szukamy w internecie.

Serwis OLX przyjrzał się zachowaniom użytkowników kategorii Rowery, która już od marca cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Dla zobrazowania tego wzrostu wystarczy powiedzieć, że w marcu 2022 r. kategorię odwiedziło aż o 85 proc. więcej użytkowników niż w lutym.

Szczyt rowerowego sezonu zakupowego przypada na kwiecień, maj i czerwiec. To właśnie w maju ubiegłego roku sprzedający na OLX potwierdzili najwięcej udanych sprzedaży rowerów miejskich i dziecięcych. W marcu tego roku każde ogłoszenie zamieszczone w serwisie w kategorii Rowery wyświetlono ponad 66 razy.

Do najpopularniejszych haseł wyszukiwanych w kategorii Rowery w serwisie OLX należą:

  • rower górski,
  • rower elektryczny,
  • Gravel,
  • Kross.

Zainteresowaniem cieszą się też takie elementy wyposażenia jak fotelik rowerowy czy przyczepka rowerowa.

Sezon na dwa kółka potrwa aż do sierpnia. W ubiegłym roku liczba odwiedzających kategorię Rowery każdego miesiąca w trakcie sezonu przekraczała 2 mln użytkowników (dane OLX).

OLX
Serwis OLX każdego dnia ułatwia dokonywanie dobrych wyborów milionom Polaków. Każdego miesiąca korzysta z niego  ponad 14 milionów użytkowników (Gemius, marzec 2022), w praktyce oznacza to więc, że platformy używa co trzeci Polak. To tutaj szukają oni usługodawców i wykonawców, a także produktów niezbędnych w codziennym funkcjonowaniu, takich jak sprzęt elektroniczny, akcesoria domowe i kuchenne, czy meble. To tutaj wybierają spośród ofert nowej pracy, poszukują domu, wynajmują mieszkania, kupują samochody albo… adoptują czworonożnego przyjaciela.

Dodaj komentarz