Jak dobrze rozpocząć kolejny rok? Kaufland zachęca do diety roślinnej

Już więcej niż co piąty konsument (22%) spożywa żywność roślinną lub wegańską – jest to widoczny wzrost z 17% w 2019 roku. Rosnące zainteresowanie tego typu dietą jest przejawem coraz większej świadomości konsumentów – zarówno w kontekście własnego zdrowia, jak i wpływu na środowisko. Sieć Kaufland przyłącza się do Veganuary i zachęca klientów do spróbowania kuchni wegańskiej.

Styczeń to doskonały czas na postanowienia noworoczne – wiele z nich często dotyczy kwestii żywienia i zadbania o własne zdrowie. Veganuary to coroczna akcja zapoczątkowana przez brytyjską organizację. Jej celem jest zmotywowanie ludzi do wypróbowania diety roślinnej. Sieć Kaufland również zachęca klientów do wzbogacenia swojego jadłospisu w owoce i warzywa, a także do sięgania po produkty wegańskie, prowadząc w styczniu dodatkowe aktywności.

Gotujmy razem!

W centrum kampanii z okazji Veganuary znajduje się żywność wegańska, a zachętą do eksperymentowania i wypróbowania kuchni opartej na produktach roślinnych są atrakcyjne przepisy stanowiące alternatywę dla tradycyjnych dań mięsnych. Kaufland przygotował m.in. przepis na wegański makaron z sosem orzechowym, wegański bowl z kotlecikami z ciecierzycy czy chrupiącą focaccię z wegańskim boczkiem z tofu. Kampania sieci realizowana jest w digitalu, głównie w przestrzeni social mediowej. Biorą w niej udział znani i lubiani influencerzy, kojarzeni bezpośrednio z kuchnią wegańską – Ekocentryczka, Juszes, Biedanizm, czy znana z TikToka Stefania. Kaufland przygotował również unikatowe torby, które można zdobyć, biorąc udział w konkursach. Sieć nagrała również specjalne spoty, które publikowane są na YouTubie, Facebooku, Instagramie i TikToku. Szczegółowe informacje nt. kampanii, relacje influencerów, konkursy, a także przepisy kuchni roślinnej można znaleźć na profilu sieci Kaufland w serwisach społecznościowych. Kampanii poświęcona jest również specjalna https://www.kaufland.pl/oferta/veganuary.html

Dbajmy o siebie, nie tylko w styczniu

Kaufland każdego dnia stara się wspierać konsumentów w zdrowych wyborach żywieniowych. W sklepach sieci klienci mogą korzystać ze Stref Świadomego Odżywiania, gdzie w jednym miejscu znajdują się produkty o niskiej zawartości cukru, bez glutenu i laktozy, a także wegetariańskie i wegańskie. Kaufland oferuje także kilkadziesiąt produktów marki własnej K-take it veggie przeznaczonych dla osób, które zupełnie zrezygnowały lub ograniczają produkty odzwierzęce w swojej diecie. Wśród nich można znaleźć m.in. tofu, falafele, nuggetsy, roślinne napoje czy pasty do smarowania pieczywa. Wszystkie artykuły marki K-take it veggie są neutralne dla klimatu*. Kaufland oferuje klientom także produkty roślinne marek producenckich oraz ponad 300 gatunków owoców i warzyw.

Jak pokazują badania, 42% respondentów zadeklarowało, że w przeciągu najbliższych dziesięciu miesięcy z pewnością lub prawdopodobnie będzie spożywać roślinne zamienniki mięsa.

* Emisje związane z artykułem, których nie można uniknąć, są kompensowane poprzez projekty na rzecz ochrony klimatu, więcej na: www.kaufland.pl/klimat.

INFORMACJA O KAUFLAND

Kaufland to odnosząca sukcesy międzynarodowa sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku. W całej Europie Kaufland posiada ponad 1450 sklepów i zatrudnia ok. 148 000 pracowników. W Polsce sieć posiada aktualnie 239 marketów i zatrudnia ok. 15 000 pracowników.

Asortyment sklepów Kaufland liczy kilkanaście tysięcy produktów. Sieć koncentruje się przede wszystkim na ofercie produktów świeżych – owoców i warzyw, produktów mlecznych, a także mięsa, wędlin, serów i ryb.

Kaufland realizuje swoją misję w oparciu o cztery fundamentalne wartości, którymi są: jakość, wybór, cena i łatwość zakupów. Jako firma odpowiedzialna, w ramach strategii zrównoważonego rozwoju pn. „Zróbmy to razem”, Kaufland angażuje w swoje działania różne grupy interesariuszy – pracowników, partnerów biznesowych, klientów, lokalne społeczności, organizacje pozarządowe oraz podejmuje i wspiera inicjatywy mające na celu promowanie zdrowego odżywiania, przeciwdziałanie marnowaniu żywności, poprawę dobrostanu zwierząt, przeciwdziałanie zmianom klimatycznym, redukcję zużycia tworzyw sztucznych.