Jabra przedstawia wyniki ankiety: technologie zwiększają integrację pracowników w środowisku hybrydowym

  • Tylko 32% pracowników zdecydowanie potwierdza, że ich pracodawca zapewnia niezbędne technologie do otwartej na wszystkich współpracy, na równych prawach i z dowolnego miejsca
  • 37% pracowników na świecie czuje się pomijanych
    w rozmowach na spotkaniach hybrydowych
  • 61% pracowników twierdzi, że czują się bardziej akceptowani i obecni na spotkaniach,  kiedy wszyscy uczestnicy mają włączone kamery

Warszawa, 18 lipca 2022 r. — W świecie, w którym 63% osób uważa, że model hybrydowy jest dla nich idealnym sposobem pracy, tylko trzy osoby na dziesięć zdecydowanie potwierdzają, że ich pracodawca zapewnia niezbędne technologie do otwartej na wszystkich współpracy, na równych prawach i z dowolnego miejsca. Tak wynika z tegorocznego globalnego raportu o pracy hybrydowej ,,Hybrid Ways of Working Global Report” opracowanego przez Jabra. Raport został sporządzony na podstawie badań przeprowadzonych wśród 2800 pracowników umysłowych z sześciu krajów w celu poznania nastrojów i motywacji w epoce pracy hybrydowej.

Przyszłość pracy jest przede wszystkim wirtualna. Setki milionów osób współpracują na co dzień za pośrednictwem Teams, Zoom i innych platform ujednoliconej komunikacji. Te środowiska cyfrowe wyznaczają nowy standard łączności między ludźmi. Okazuje się, że wielu pracowników poznało część swoich koleżanek i kolegów tylko na tych platformach. W związku z tym szefowie firm i instytucji muszą dołożyć wszelkich starań, by jak najlepiej wykorzystywać zalety wirtualnego środowiska pracy, co pomoże w nawiązywaniu bardziej ludzkich i autentycznych relacji między współpracownikami.

Profesjonalna technologia audio sprzyja otwartości na spotkaniach 

Z badania przeprowadzonego przez Jabra wynika, że użytkownicy profesjonalnych urządzeń audio czują się bardziej akceptowani podczas spotkań wirtualnych niż osoby korzystające z urządzeń konsumenckich albo mikrofonów i głośników wbudowanych w laptopy. Okazuje się, że użytkownicy profesjonalnych zestawów słuchawkowych z 11% mniejszym prawdopodobieństwem czuli się wykluczeni z rozmowy podczas spotkań wirtualnych niż użytkownicy urządzeń konsumenckich albo wbudowanych. Podobnie użytkownicy profesjonalnych zestawów słuchawkowych o 14% rzadziej zgłaszali problemy ze słyszeniem treści rozmowy na spotkaniu niż użytkownicy urządzeń wbudowanych i o 12% rzadziej niż użytkownicy urządzeń konsumenckich. 

Obecnie jedynie 30% pracowników na świecie korzysta z profesjonalnych urządzeń audio. Ponieważ 80% wszystkich spotkań na całym świecie odbywa się w trybie całkowicie wirtualnym lub hybrydowym, a jedynie 20% jest w pełni stacjonarnych, pracownicy muszą mieć możliwość wykorzystywania ich pełnego potencjału przy użyciu przeznaczonych do tego technologii. Brak odpowiednich technologii może osłabić i utrudnić budowanie relacji w takich środowiskach wirtualnych. 

Firmy dbające o równość podczas spotkań odnotowują większe zaangażowanie podczas spotkań hybrydowych

Od początku pandemii, wraz z rozpowszechnianiem się pracy hybrydowej, pojawił się temat „równości na spotkaniach” i możliwości zapewniania takich samych praw udziału w środowiskach wirtualnych. W tradycyjnej sali konferencyjnej każdy uczestnik ma miejsce przy stole i równe szanse na wniesienie wkładu w spotkanie. Tymczasem w spotkaniu hybrydowym biorą udział osoby będące na miejscu i łączące się zdalnie, dlatego trudniej jest zapewnić wszystkim równe prawa. 

Na szczęście z badania wynika, że firmy i instytucje dbające aktywnie o równość podczas spotkań zyskują w zamian większe zaangażowanie uczestników spotkań hybrydowych. Okazuje się, że według 56% pracowników hybrydowych ich pracodawca nadaje priorytet równości podczas spotkań, w związku z czym 64% respondentów uważa, że angażuje się w spotkania hybrydowe tak samo jak w bezpośrednie. Tymczasem jedynie 36% osób pracujących wyłącznie w biurze uważa, że ich poziom zaangażowania w spotkania hybrydowe dorównuje zaangażowaniu w spotkania bezpośrednie. W tej grupie jedynie trzy na dziesięć osób uważa, że ich pracodawca nadaje priorytet równości podczas spotkań. Szefowie muszą podjąć zdecydowane kroki w celu zapewnienia równości podczas spotkań, niezależnie od głównego modelu pracy w ich firmach. 

Wideo sprzyja integracji i produktywności w środowiskach wirtualnych

Ponad połowa wszystkich pracowników (55%) uważa, że ich „biurem” jest laptop, zestaw słuchawkowy i dobre połączenie z Internetem. Z badania wynika jednak kluczowy, niezależny od miejsca czynnik, wpływający na poziom samopoczucia i produktywności: wideo. 61% pracowników na świecie twierdzi, że czują się bardziej akceptowani i obecni na spotkaniach, kiedy wszyscy uczestnicy mają włączone kamery. 

Podobnie 54% respondentów uważa, że współpraca jest bardziej produktywna podczas połączeń wideo niż tylko audio. Prawdopodobnie dlatego 70% pracowników uważa, że standardowe, profesjonalne kamery wideo pomogłyby wszystkim uczestniczyć w spotkaniach hybrydowych na równych prawach. Z myślą o przyszłości szefowie firm powinni pilnie poszukać najlepszych technologii, które umożliwią integrację na spotkaniach wszystkich pracowników i partnerów biznesowych, niezależnie od tego, gdzie pracują. Będzie to nieodzowny wkład w większą równość na spotkaniach oraz sukcesy w hybrydowej przyszłości.

Holger Reisinger, starszy wiceprezes Jabra, powiedział: „Nasz sposób pracy zmienił się nieodwracalnie, a praca umysłowa wymaga obecnie dostępu do cyfrowych platform i technologii. W związku z tym szefowie firm muszą nadać priorytet komfortowi pracowników i zadbać o to, by mogli oni z powodzeniem uczestniczyć w spotkaniach, niezależnie od lokalizacji. Na początek trzeba wybrać technologie, które umożliwią pracownikom biurowym i zdalnym współpracę na równych prawach. Dzięki temu będą oni mogli płynnie zmieniać te środowiska, bez poczucia wykluczenia, niewysłuchania i dekoncentracji. Dopiero wtedy pracownicy będą mogli pracować naprawdę elastycznie, na swoich warunkach i z większym poczuciem więzi z zarówno cyfrowym, jak i fizycznym miejscem pracy”. 

Pełny raport z badania można pobrać pod adresem: https://www.jabra.com/hybridwork/2022 

 

O badaniu:

 

Badanie przeprowadziła firma Denny Marketing wśród 2800 pracowników umysłowych z 6 krajów: USA, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Japonii oraz Indii od grudnia 2021 do lutego 2022 r. 

 

###

Kontakt dla mediów:

Justyna Kamińska

PR Manager

e. justyna.kaminska@studio111.pl

m. +48 790 019 620

 

O Jabra

Jabra to wiodąca na świecie marka rozwiązań audio i wideo, w tym dedykowanych do współpracy profesjonalnej – stworzona z myślą o wzmocnieniu pozycji jej klientów dzięki możliwości korzystania ze znakomitych produktów zarówno konsumenckich, jak i biznesowych. Jako dumny członek GN Group nie ustaje w wysiłkach, by ludzie mogli słyszeć więcej, robić więcej, a tym samym żyć intensywniej niż kiedykolwiek było to możliwe. Doskonałe rozwiązania Jabra to efekt pionierskiej  pracy realizowanej przez 150 lat. Wieloletnie doświadczenie pozwala firmie tworzyć zintegrowane narzędzia komunikacyjne dla przedsiębiorstw z sektora call center, biur i współpracy, które pomagają profesjonalistom pracować efektywniej z dowolnego miejsca; a także bezprzewodowe słuchawki true wireless, w tym douszne, które pozwalają konsumentom cieszyć się znakomitą jakością połączeń, muzyki oraz multimediów. Firma GN, założona w 1869 roku, działa w 100 krajach na świecie, oferując innowacyjność, niezawodność oraz wygodę użytkowania. GN zatrudnia ponad 7 000 osób, a jej roczny przychód wyniósł w 2021 roku 15,8 mld DKK, z czego 10,4 mld DKK wygenerowało GN Audio. GN Audio zatrudnia 1900 osób, a jej przychody to ok. 8,7 mld DKK. GN jest notowana na giełdzie Nasdaq w Kopenhadze.  GN sprawia, że życie brzmi lepiej. www.jabra.pl

© 2022 GN Audio A/S. Wszelkie prawa zastrzeżone. Jabra® jest zarejestrowanym znakiem towarowym firmy GN Audio A/S. Wszystkie inne znaki towarowe zawarte w niniejszym dokumencie należą do ich właścicieli (projekt i specyfikacje mogą ulec zmianie bez uprzedniego powiadomienia).

Odsłony: 16