Ishida dba o bezpieczeństwo serów pleśniowych marki Turek

Bezawaryjność, prosta obsługa i gwarancja bezpieczeństwa produkowanych serów. Tak przedstawiciele Mleczarni „Turek” opisują służący im już ponad 6 lat detektor rentgenowski Ishida IX-GN-2444. To nie jedyna współpraca firmy z tym japońskim producentem oraz jego polskim dystrybutorem, Fenix Systems.

Turek to marka serów, którą kojarzy każdy polski konsument. Początki działalności mleczarni w miejscowości Turek datowane są jeszcze na czasy międzywojenne. Mleczarnia jest liderem produkcji brandowych serów pleśniowych w Polsce. Znaczną część swojej produkcji kieruje na eksport do wielu krajów europejskich

Do roku 2017 działalność Mleczarni „Turek” koncentrowała się na produkcji serów z porostem pleśni (camembert i brie). Jednak sześć lat temu nadszedł czas na wprowadzenie innowacji. Za sprawą wysokobudżetowych inwestycji firma rozpoczęła produkcję niebieskich serów z przerostem pleśni. Ta zmiana wymagała nie tylko wprowadzenia nowych metod produkcji, ale też nowego podejścia do detekcji ewentualnych zanieczyszczeń w produktach.

Mleczarnia „Turek” od początku swojej obecności na rynku podkreśla, jak ważnym elementem filozofii marki jest dbanie o bezpieczeństwo klientów. Aby wyprodukować ser blue, należy wprowadzić do niego odpowiednie szczepy pleśni. Odbywa się to za pomocą specjalnej techniki nakłuwania. Proces wymaga ścisłej detekcji towaru pod kątem ewentualnych pozostałości wykorzystywanych igieł. Takie elementy mogą mieć zaledwie kilka milimetrów.

Stosowane przez nas dotychczas detektory metalu byłyby w tym przypadku całkowicie nieskuteczne” – zauważa Ireneusz Przygoński, kierownik pakowni Mleczarni „Turek”. – „Poszukiwaliśmy systemu, który umożliwiłby nam skanowanie produktów zawierających folię aluminiową, bo właśnie w nią pakowane są niebieskie sery pleśniowe”.

Na tym specjalne potrzeby Mleczarni się jednak nie kończyły. Ze względu na ograniczoną przestrzeń na pakowni firma nie była w stanie zaimplementować nowego systemu bezpośrednio do linii pakującej. Detektor musiał być wobec tego urządzeniem wolnostojącym i umożliwiać skanowanie produktów w kartonach zbiorczych.

Po zapoznaniu się z ofertą różnych firm wybór padł na Fenix Systems – dystrybutora marki Ishida w Polsce. To właśnie w siedzibie firmy Fenix przedstawiciele Mleczarni „Turek” mieli okazję zobaczyć na żywo, jak działają poszczególne modele urządzeń rentgenowskich Ishida oraz znaleźć ten najodpowiedniejszy. W tym przypadku był to system kontroli rentgenowskiej IX-GN-2444.

Wybrane urządzenie już od 6 lat jest stałym elementem linii pakującej serów blue konfekcjonowanych w opakowaniach po 100 i 1600 gramów. Produkty skanowane są w kartonach zbiorczych. Po wykryciu zanieczyszczenia urządzenie sygnalizuje zdefektowany towar, a następnie się zatrzymuje. Wówczas pracownicy pakowni skanują pojedynczo produkty w opakowaniach jednostkowych, poszukując tego wadliwego. Detektor pracuje 5 dni w tygodniu przez około 8-10 godzin, z wydajnością wynoszącą 40 sztuk na minutę. Nie są to maksymalne możliwości urządzenia, ale – jak podkreślają przedstawiciele Mleczarni – w zupełności wystarczające.

Potrzebowaliśmy urządzenia, które będzie proste, a jednocześnie zapewni maksymalną dokładność w kwestii wykrywania i odrzucania zanieczyszczeń. Detektor rentgenowski Ishida realizuje te cele z nawiązką. Najmniejsze ciało obce, jakie wykrył, miało zaledwie 2 milimetry” – podkreśla Ireneusz Przygoński z Mleczarni „Turek”.

Jak zauważają przedstawiciele Mleczarni, prostotę systemu X-ray Ishidy widać na różnych płaszczyznach. Jedną z nich jest łatwość jego czyszczenia. X-ray wykonany został ze stali nierdzewnej, dzięki czemu czynności higieniczne zajmują nie więcej niż 15 minut. Nieskomplikowana jest również sama obsługa. Wprowadzenie nowego produktu lub dodatkowych danych do systemu odbywa się intuicyjnie i bez problemów.

Istotnym dopełnieniem zakupu systemu Ishida, na jaki zwraca uwagę „Turek”, była też współpraca z firmą Fenix. Wśród głównych korzyści wymieniane są tu przejrzyste warunki serwisowe, korzystna opieka, pomoc w instalacji urządzenia oraz bezpłatne szkolenia dla pracowników.

Od czasu instalacji systemu X-ray Ishida w pakowni Mleczarni „Turek” w 2017 roku system X-ray działa całkowicie bezawaryjnie. W 2019 roku Mleczarnia zakupiła kolejne dwa systemy inspekcyjne Ishida – modele IX-GN-2444 oraz IX-GN-4044-S.

Naszym głównym celem było i jest dobro naszych konsumentów oraz zachowanie prestiżu marki. Dzięki systemom inspekcyjnym X-ray Ishida mamy pewność, że dostarczamy klientom produkt bezpieczny, zdrowy, dobry, jakościowy oraz zgodny z obowiązującymi normami” – komentuje Ireneusz Przygoński.

W planach firma ma już kolejne innowacje. Trwają właśnie prace nad rozbudową pakowni, aby objąć detekcją wszystkie produkty wychodzące z Mleczarni „Turek”. Niewykluczone, że wybór znów padnie na urządzenia od japońskiego producenta.

Pytania dotyczące zakupu maszyn Ishida:

Fenix Systems Sp. z o.o.

ul. Długa 40,

05-530 Góra Kalwaria

Tel: 605 212 210

E-mail: biuro@fenixsystems.eu                                                                   

******************************************************************************

Źródło: Ishida

O marce Ishida:

Ishida jest światowym liderem w projektowaniu, produkcji i instalacji kompletnych rozwiązań do ważenia, pakowania i kontroli dla przemysłu spożywczego. Pomaga producentom zwiększyć automatyzację, zmniejszyć koszty i przestoje, zwiększyć wydajność operacyjną i zmaksymalizować zyski.

Z zainstalowaną globalną bazą znacznie przekraczającą 100 000 maszyn przemysłowych, obejmującą ogromną liczbę zastosowań i rynków końcowych, firma jest niekwestionowanym liderem na światowym rynku wag wielogłowicowych i jednym z wiodących globalnych dostawców urządzeń do pakowania przekąsek, traysealerów, systemów kontroli rentgenowskiej, wag kontrolnych, wykrywaczy nieszczelności i rozwiązań Przemysłu 4.0.

Ta szeroka gama produktów, wraz z dogłębną wiedzą i doświadczeniem firmy w wielu branżach, oznacza, że Ishida jest w stanie zaprojektować i zainstalować kompletne rozwiązania “pod klucz” dla rynków takich jak przekąski i inne suche produkty spożywcze, mięso, drób, ryby, nabiał, dania gotowe i świeże produkty.

Wizją firmy jest odgrywanie trwałej i niezbędnej roli w globalnym łańcuchu dostaw żywności, zapewniając, że produkty spożywcze są dostarczane i konsumowane bezpiecznie, wydajnie i w sposób zrównoważony na całym świecie.