InPost ma już 5 000 urządzeń Paczkomat® we Francji

Grupa InPost liderem francuskiego rynku dostaw OOH

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, ma już 5 000 urządzeń Paczkomat® we Francji. Dodatkowo Grupa posiada na tym rynku ponad 11 000 punktów odbioru i nadania (PUDO), realizuje również strategiczne partnerstwa z wieloma globalnymi graczami, m.in. Zalando czy Vinted. Francuski Paczkomat® nr 5 000 został postawiony w Paryżu, na obsługiwanym przez Indigo parkingu Pasteur-Montparnasse (81 Rue Falguière, Paryż).

Według najnowszego badania Mondial Relay – marki, pod którą Grupa InPost działa we Francji – aż 64% Francuzów skorzystało z dostaw do urządzenia Paczkomat® Mondial Relay.

– Jestem niezmiernie dumny, że mogę ogłosić ten historyczny kamień milowy dla InPost i Mondial Relay. Osiągnięcie pozycji lidera dostaw OOH we Francji potwierdza, że skutecznie odpowiadamy na wymagania konsumentów, którzy oczekują praktycznych i elastycznych usług. We Francji Grupa InPost aktywnie inwestuje w rozbudowę sieci i infrastruktury – co pozwala nam zwiększyć liczbę obsługiwanych przesyłek oraz dotrzeć nawet do małych miejscowości. Naszą przewagą są także usługi dostaw międzynarodowych do Włoch, Hiszpanii, Portugalii i krajów Beneluxu. Zwiększyliśmy liczbę urządzeń Paczkomat® do 5 000. Stała rozbudowa infrastruktury pozwoli nam na uzyskanie unikatowych przewag konkurencyjnych – podobnych, jakie Grupa InPost wypracowała już na rynku polskim – powiedział Quentin Benault, dyrektor zarządzający Mondial Relay France i Benelux.

Grupa InPost jest obecna w 9 krajach, w których na koniec 2023 roku dysponowała ponad 66 000 punktów odbioru i nadania (PUDO), w tym ponad 35 tysiącami urządzeń Paczkomat® InPost.

InPost ma już 7 000 punktów nadania i odbioru (w tym urządzeń Paczkomat®) w Hiszpanii oraz 2 000 w Portugalii. Sieć w Portugalii wzrosła o 100% w ciągu ostatniego roku, a niedawno uruchomiono pierwsze urządzenie Paczkomat® w tym kraju. W Wielkiej Brytanii InPost oferuje dostawy do 6 000 urządzeń Paczkomat® i blisko 1 200 punków PUDO.

InPost uruchomił również dostawy międzynarodowe – dzięki temu klienci w Hiszpanii i we Włoszech mogą nadawać oraz odbierać międzykrajowe przesyłki. Obecnie usługa dostępna jest dla sklepów internetowych, ale wkrótce zostanie rozszerzona także o klientów detalicznych. Tym samym powstał nowy, międzynarodowy szlak – umożliwiający wysyłkę między siecią ponad 7 000 punktów w Hiszpanii i ponad 5 000 we Włoszech. Usługa crossborder jest również dostępna między Francją a Włochami, Hiszpanią, Portugalią i krajami Beneluksu.

W 2023 roku Grupa InPost dostarczyła 892,1 mln przesyłek, o 20% więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 589,5 mln przesyłek (+16%). Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 302,6 mln sztuk (+28%), w tym Mondial Relay dostarczył 239,9 mln przesyłek (+13%). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości międzynarodowym rynku, InPost dostarczył 46,5 mln paczek – co oznacza wzrost o blisko 127% r/r.

O InPost

InPost (AEX: INPST) to lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat® pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się nieodłącznym elementem zakupów internetowych oraz gwarancją szybkości i wygody.

Sieć InPost to dziś największy i najwygodniejszy w Europie zautomatyzowany system odbioru i doręczania paczek, obejmujący ponad 35 tysięcy nowoczesnych urządzeń Paczkomat® i ponad 30 tysięcy punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce, współpracując z około 100,000 e-sprzedawców. Tylko w ciągu 2023 roku firma obsłużyła 892 milionów przesyłek.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia Dekarbonizacji Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpił do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl