Grupa InPost partnerem Zalando we Francji

InPost rozszerza strategiczne partnerstwo z niemieckim gigantem e-commerce o rynek francuski

Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, ogłosiła na rynku francuskim – gdzie działa pod marką swojej francuskiej spółki Mondial Relay – partnerstwo z Zalando. W Polsce InPost współpracuje z Zalando od 2022 roku, a umowa z Mondial Relay jest kontynuacją tego strategicznego partnerstwa.

Obaj eksperci w dziedzinie e-commerce chcą wspólnie zaoferować Francuzom alternatywę dla tradycyjnych usług kurierskich. Zalando ma już ponad 50 milionów klientów w 25 krajach. Od października br. mogą oni odbierać swoje paczki bezpośrednio z 14.000 punktów PUDO oraz 4.000 urządzeń Paczkomat® we Francji.

Sektor handlu elektronicznego we Francji wygenerował w 2022 roku obroty w wysokości 146,9 mld EUR, po wzroście o 13,8% rok do roku. Francuscy konsumenci są coraz bardziej świadomi rozwiązań, które pozwalają zmniejszyć wpływ zakupów na środowisko – co pokazuje badanie EcoCO2 przeprowadzone przez Mondial Relay. Wyniki są imponujące: dostawy poza domem redukują emisję CO2 o 1/3. Redukcja ta wzrasta do 79% w przypadku gdy firma kurierska korzysta z ekologicznych środków transportu.

– Grupa InPost i Zalando są skoncentrowane na tworzeniu kompleksowych i wysokiej jakości usług dla swoich klientów – co potwierdzają wysokie oceny naszych klientów. Nasze partnerstwo wzmacnia świetną ofertę Zalando najlepszymi dostępnymi na rynku usługami logistycznymi oferowanymi przez InPost. Jest to w pełni zgodne z naszym podejściem do biznesu – łączenia zrównoważonego rozwoju z funkcjonalnością i wygodą – powiedział Quentin Benault, dyrektor zarządzający Mondial Relay France i Benelux.

– Bardzo aktywnie rozwijamy nasz biznes w Europie – powiększamy sieć i zasięg, a także podpisujemy nowe partnerstwa. W Wielkiej Brytanii mamy już ponad 5.000 maszyn Paczkomat®, a we Francji blisko 4.000. Obecnie rośniemy na europejskich rynkach o prawie 30% – czyli znacznie szybciej niż w Polsce. Już w tym roku przychody z rynków międzynarodowych są na poziomie 40% naszych obrotów i zakładamy dalszą dodatnią dynamikę w tym obszarze – powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.

Strategiczne partnerstwo między InPost Group i Zalando dowodzi, że troska o planetę nie musi iść w sprzeczności z wygodą. InPost i Zalando wytyczają szlak ku przyszłości, w której odpowiedzialna i ekologiczna logistyka będzie normą – tworzą czystsze i bardziej zrównoważone środowisko dla wszystkich.

Grupa InPost działa w 9 krajach Europy, dysponując ponad 50.000 punktów odbioru OOH – zarówno siecią punktów PUDO, jak i urządzeniami Paczkomat®.

InPost dostarczył w 2022 roku 745 milionów paczek w całej Europie.

######

O InPost

InPost (AEX: INPST) to wiodąca platforma dostaw dla e-commerce w Europie. Założony przez Rafała Brzoskę InPost to obecnie wiodąca platforma dostaw dla e-commerce, która zrewolucjonizowała rynek przesyłek w Polsce. Pierwsze urządzenia Paczkomat®, oznaczone żółto-czarnym logo, pojawiły się w Krakowie w 2009 roku i bardzo szybko stały się charakterystycznym elementem polskich miast.

Sieć autorskich masz Paczkomat® InPost to największy i najwygodniejszy w Europie automatyczny system odbioru i doręczania paczek, obejmujący łącznie 67 centrów logistycznych, ponad 30 tysięcy nowoczesnych urządzeń i 24 tysiące punktów PUDO w 9 krajach (Wielka Brytania, Francja, Polska, Włochy, Hiszpania, Portugalia, Belgia, Luksemburg, Holandia). InPost świadczy także usługi kurierskie i fulfillment dla sprzedawców e-commerce w Polsce, współpracując z ponad 40 000 e-sprzedawców. Tylko w roku 2022 firma w ramach usług kurierskich i do urządzeń Paczkomat® obsłużyła 744,9 milionów przesyłek.

InPost podbija także inne europejskie rynki. W 2021 r. InPost przejął za 513 mln euro francuskiego giganta logistycznego Mondial Relay, co stanowiło największą polską prywatną inwestycję zagraniczną. Wejście spółki na giełdę EURONEXT-Amsterdam w 2021 r. było największym debiutem europejskiej spółki technologicznej w historii kontynentu. W lipcu 2023 r. InPost nabył za 49,3 mln funtów 30% udziału i praw głosów w Menzies Distribution Group Limited, zyskując jako partnera wiodącą firmę logistyczną operującą na rynkach Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Od lat jednym z priorytetów firmy InPost jest troska o środowisko naturalne. Strategia ESG Grupy InPost stanowi integralne uzupełnienie strategii biznesowej. InPost, jako jeden z pierwszych na polskim rynku, przystąpiliśmy do inicjatywy SBTi – do 2040 roku zamierza osiągnąć pełną neutralność klimatyczną.

Więcej informacji na: www.inpost.pl

O Mondial Relay

Obecny we Francji i krajach Beneluksu, Mondial Relay posiada szeroką sieć 22 000 punktów odbioru i nadania oraz współpracuje z ponad 125 000 handlowców e-commerce. We Francji, Mondial Relay jest liderem w dostarczaniu do 14 000 punktów odbioru PUDO® i siecią ponad 4 000 skrytek. Firma koncentruje się na ciągłym doskonaleniu obsługi klienta i promowaniu bardziej zrównoważonych form dostawy „ostatniej mili”. W 2022 r. Mondial Relay obsłużył ponad 213 mln paczek (+21% w porównaniu z 2021 r.) i wygenerował ponad 569 mln EUR przychodów. W lipcu 2021r. InPost z powodzeniem sfinalizował przejęcie Mondial Relay, tworząc pierwszą zautomatyzowaną sieć rozwiązań dla e-commerce w Europie.

O Zalando

Zalando to wiodący sklep internetowy z modą i produktami lifestyle’owymi w Europie. Założona w Berlinie w 2008 roku, oferuje modę od A do Z ponad 50 milionom aktywnych klientów w 25 krajach, oferując odzież, obuwie, akcesoria i produkty kosmetyczne. Asortyment obejmuje zarówno międzynarodowe, znane na całym świecie marki, jak i marki lokalne. Zalando oferuje wyjątkowe miejsce dla inspiracji, innowacji, interakcji i zakupów. Jako firma technologiczna stale rozwijamy rozwiązania cyfrowe na każdym etapie podróży modowej, czy to dla naszych klientów czy naszych partnerów. Naszą ambicją jest bycie punktem wyjścia dla mody o pozytywnym wpływie netto na ludzi i planetę.