Aplikacja BLIX wystartowała z najsilniejszą, najdłuższą i najbardziej kompleksową kampanią wizerunkową w historii niezależnych aplikacji typu drive2store. Działania będą skoncentrowane w sferze online i prowadzone w sposób ciągły. Głównym medium będzie YouTube, wspierany social mediami. Emitowana będzie specjalna seria spotów, przygotowanych w ramach platformy komunikacyjnej pt. „Promocje sprawdza się w BLIX”. Jej najważniejszym celem jest budowanie świadomości marki. W sumie w całym procesie wzięło udział blisko 100 osób. Zarząd spółki szacuje, że dzięki ww. działaniom w każdym miesiącu ma szansę dotrzeć z komunikacją do blisko 12 milionów unikalnych widzów. I dodaje, że mimo posiadania już niekwestionowanej pozycji lidera na rynku, ma przed sobą potencjał do nawet kilkukrotnego zwiększenia liczby swoich użytkowników w najbliższych latach.
12 czerwca 2024 roku aplikacja BLIX wystartowała z długoterminową kampanią wizerunkową pt. „Promocje sprawdza się w BLIX”. Będzie ją prowadzić w sposób ciągły. Głównym medium będzie YouTube, ale działania będą również silnie wspierane w środowisku Meta (Facebook i Instagram), na TikToku oraz w innych mediach internetowych.
– Internet dla aplikacji mobilnej jest naturalnym miejscem takich działań. Pozwala też na optymalizację pod względem zasięgu kampanii i na największą kontrolę w kwestii trafienia do odpowiednich grup odbiorców. Jest to też opcja najbardziej efektywna kosztowo. Do tego nie wykluczamy zupełnie wyjścia poza kanały internetowe. Wszystko będzie podlegać bieżącej analizie w zakresie skuteczności kampanii i zasadności dodatkowych działań – informuje Jakub Sobczak, Marketing & Growth Director Grupy BLIX.
W ramach kampanii prowadzonej na YouTube Grupa BLIX przygotowuje serię spotów 15-sekundowych i 6-sekundowych. W pozostałych kanałach będzie działać za pomocą wideo i kreacji statycznych, budując claim „Promocje sprawdza się w BLIX”. W spotach zamierza w przewrotny sposób nawiązywać do produktów najczęściej wyszukiwanych przez użytkowników aplikacji.
– Przebadaliśmy koncept kreatywny z konsumentami i zanotowaliśmy bardzo satysfakcjonujące wyniki pod względem zapamiętywalności marki i intencji korzystania z aplikacji. Nie chcieliśmy jednak kolejny raz mówić o sobie w sposób czysto funkcjonalny. Chodzi nam o przykucie uwagi widza w pierwszych sekundach spotu, gdyż wszelkie badania wskazują to jako kluczowy element kampanii na YouTube – tłumaczy Dominik Dudzik, Marketing Lead Grupy BLIX.
Spoty będą powiązane jedną platformą kreatywną, opierającą się na nieco absurdalnych żartach, tj. zabawie słownej. – Wychodzimy tym samym poza czysto funkcjonalną komunikację, choć oczywiście przedstawiamy nasze benefity, czyli gazetki ponad 100 sieci w jednym miejscu. Naszym głównym celem jest budowanie świadomości marki BLIX, dzięki przemyślanej i spójnej strategii oraz przedstawieniu użytkownikom zalet naszego rozwiązania. Stawiamy na niestandardową i zwracającą uwagę kreację oraz maksymalizację zasięgu naszej komunikacji, naturalnie przy optymalizowaniu pozostałych parametrów mediowych, takich jak choćby częstotliwość dotarcia do poszczególnych grup konsumentów – mówi Jakub Sobczak.
Jak zapowiada zarząd Grupy BLIX, będzie to najsilniejsza, najdłuższa i najbardziej kompleksowa kampania w historii kategorii niezależnych aplikacji typu drive2store. Marka BLIX chce rozpocząć zintegrowane działania w obszarze brand marketingu. Jest to naturalny krok przyjęty w długoterminowej strategii rozwoju.
– Już na początku roku, w ramach naszych struktur, powstał zupełnie nowy zespół, zajmujący się stricte marketingiem B2C, nie tylko na potrzeby kampanii, ale też dla ogólnego wzmocnienia siły oraz w dużym stopniu spójności komunikacji kierowanej do konsumenta. Ze strony Grupy BLIX bezpośrednio zaangażowanych w kampanię jest 15 pracowników. Do tego pracuje nad nią szereg osób z agencji kreatywnej Just i z domu produkcyjnego Opus Film. W sumie w całym procesie bierze udział ok. 100 osób – informuje Tomasz Jabłoński, CEO Grupy BLIX.
Zarząd spółki zakłada, że w każdym miesiącu ma szansę dotrzeć z komunikacją do blisko 12 milionów unikalnych widzów. Dzięki tym działaniom aplikacja ma otrzymać impuls do dalszego przyspieszenia wzrostu liczby użytkowników i zwiększyć ją nawet kilkukrotnie w ciągu najbliższych lat.
– Nie jest to naszym ślepym założeniem, a wynika z przeprowadzonych badań ilościowych i jakościowych. Zainteresowanie agregatorami ofert promocyjnych różnych sklepów jest w Polsce bardzo wysokie, ale okazuje się, że zdecydowana większość populacji nie wie, że takie aplikacje w ogóle istnieją. Jeśli chodzi o aspekt finansowy, to im więcej jest użytkowników, tym więcej sesji w aplikacji, większa widoczność reklamodawców i szersze dotarcie do partnerów handlowych za pomocą naszej platformy. To wszystko naturalnie prowadzi do wyższych przychodów – wyjaśnia Jakub Sobczak.
W ostatnich latach Grupa BLIX bardzo mocno się rozwinęła. – Zgodne z wynikami zamawianych przez nas badań, już teraz jesteśmy najbardziej rozpoznawalną marką w naszej kategorii. Jednak chcemy dalej wzmacniać pozycję lidera. Mocno inwestujemy w ten obszar marketingu, który nasza konkurencja raczej omija, poza drobnymi wyjątkami. Chcemy utrzymać wizerunek marki numer 1 wśród obecnych użytkowników aplikacji i dotrzeć z komunikatem do tych, którzy – pomimo naszej wieloletniej działalności – jeszcze o nas nie wiedzą – podsumowuje Dominik Dudzik.