Schneider Electric, lider w dziedzinie cyfrowej transformacji zarządzania energią i automatyki, ogłosił wyniki swojego programu na rzecz zrównoważonego rozwoju, podsumowując rezultaty po II kwartale 2022 roku. Publikacja wyników zbiegła się w czasie z dniem długu ekologicznego, który w tym roku przypadł 28 lipca.
Wskaźnik Schneider Sustainability Impact (SSI) wyniósł 4,17 punktu na 10 możliwych, w stosunku do celu 4,70 na koniec roku. Pulpit nawigacyjny SSI mierzy wyniki Schneider Electric w dziedzinach środowiska, społecznej odpowiedzialności i ładu korporacyjnego (ESG). Opisuje postępy w realizacji każdego z globalnych i lokalnych celów zrównoważonego rozwoju firmy w odniesieniu do długoterminowych zobowiązań dotyczących klimatu, zasobów, zaufania, równych szans, likwidacji barier międzypokoleniowych i wspierania społeczności lokalnych.
Publikacja najnowszych wyników SSI zbiegła się z Dniem Długu Ekologicznego – to symboliczna data graniczna, po której ludzkość żyje na ekologiczny kredyt, ponieważ zużyła wszystkie dostępne zasoby naturalne, które Ziemia mogłaby odbudować w ciągu roku. Jako że Dzień Przeciążenia Ziemi w 2022 r. przypada o jeden dzień wcześniej niż przed rokiem, stanowi on jeszcze bardziej wyraźne przypomnienie o konieczności pilnego zajęcia się niekorzystnym wpływem działań człowieka na naszą planetę.
– Ziemia płonie, dosłownie. Musimy stawić czoła stojącej przed nami rzeczywistości i stale przyspieszać działania na rzecz zrównoważonego rozwoju – mówi Gwenaelle Avice-Huet, Chief Strategy and Sustainability Officer w Schneider Electric. – W Schneider Electric jesteśmy przekonani, że możemy pomóc sobie wzajemnie dzięki technologii, współpracy i zaufaniu. Postępy w realizacji programu Schneider Sustainability Impact nie dotyczą wyłącznie zgodności z celami ESG. Chodzi o zainicjowanie długofalowego procesu i współpracę z całym ekosystemem pracowników, klientów, dostawców oraz partnerów w celu realizacji kolejnych kroków z obszaru sustainability.
Najważniejsze działania sustainability w drugim kwartale 2022 roku
- Rozwiązania EcoStruxureTM od Schneider Electric pomogły klientom i dostawcom dokonać znaczącego postępu w zakresie dekarbonizacji i zmniejszyły emisję CO2 o 381 milionów ton od 2018 roku. Cel na rok 2025 to 800 mln ton zaoszczędzonej emisji dwutlenku węgla. W czerwcu firmy Schneider Electric i Hitachi Energy uzgodniły, że będą współpracować nad rozwiązaniami obejmującymi tzw. czystą energię dla branży OZE, centrów danych, górnictwa i innych sektorów przemysłu.
- Schneider Electric rozszerzył swoje zobowiązanie dotyczące bioróżnorodności, aby do 2030 r. w całym łańcuchu dostaw i w działalności operacyjnej stosować wyłącznie drewno wolne od wylesiania.
- W drugim kwartale 2022 roku Schneider Electric zapewnił dostęp do ekologicznej energii elektrycznej 1,1 mln osób, co oznacza, że od stycznia 2021 roku liczba ta wzrosła do 6,4 mln ludzi.
- W 2022 roku 82% pracowników Schneider Electric czuje się dostatecznie pewnie, by zgłosić nieetyczne postępowanie. To krok w stronę stworzenia środowiska pracy opartego na zaufaniu i kulturze speak-up (zachęcającej pracowników do zabierania głosu).
- Schneider Electric uruchomił Szkołę Zrównoważonego Rozwoju, aby edukować pracowników w zakresie zagadnień klimatycznych i społecznych oraz zachęcać ich do podejmowania działań i wywierania wpływu na otoczenie.
Szczegółowe wyniki i najważniejsze działania związane z realizacją celów Schneider Sustainability Impact zostały przedstawione w raporcie za II kwartał 2022 r.
Ze względu na ambitne programy zrównoważonego rozwoju, które przynoszą konkretne i wymierne korzyści, Schneider Electric łączy swoje instrumenty finansowe z trajektorią zrównoważonego rozwoju Grupy. W pierwszej połowie roku Grupa uruchomiła linię finansowania o wartości 2,7 mld euro, która jest indeksowana w oparciu o roczne wyniki wskaźnika Schneider Sustainability Impact (SSI).
Schneider Electric
Celem Schneider Electric jest wsparcie Klientów w wykorzystaniu dostępnej energii i zasobów, łącząc zrównoważony rozwój
z innowacyjnymi rozwiązaniami. Nazywamy to Life Is On. Naszą misją jest bycie cyfrowym partnerem ekologicznego i wydajnego rozwoju.
Przeprowadzamy transformację cyfrową, integrując wiodące na świecie technologie procesowe i energetyczne, automatykę, systemy sterowania w czasie rzeczywistym, oprogramowanie i usługi cyfrowe dla różnych segmentów rynku: zakładów przemysłowych, budynków biurowych i mieszkalnych, centr przetwarzania danych oraz obiektów infrastruktury krytycznej.
Jesteśmy firmą o zasięgu globalnym, ale działamy i angażujemy się lokalnie. Promujemy otwarte standardy i rozbudowane ekosystemy partnerskie z naszymi Klientami, którzy – podobnie jak my – kierują się wartościami: szczytny cel, otwartość, zaangażowanie.
www.se.com/pl