Orange Polska osiągnął w 3 kwartale dobre wyniki. Klienci chętnie wybierają usługi Orange – światłowód, usługi mobilne i konwergentne pakiety zyskują nowych użytkowników. Wzrost przychodów z kluczowych usług telekomunikacyjnych wyniósł ponad 6%, a łączne przychody firmy były na podobnym poziomie jak rok wcześniej. Rentowność operacyjna EBITDAaL wzrosła w porównaniu z 3 kwartałem ubiegłego roku o ponad 3%. Firma jest na dobrej drodze do realizacji całorocznych planów.
– Cieszą nas zwłaszcza bardzo dobre wyniki sprzedaży kluczowych usług telekomunikacyjnych – oznacza to, że nasi klienci doceniają jakość naszej sieci i oferty. Rośnie zarówno liczba klientów, jak również wartość jaką przynoszą dla firmy. Po raz pierwszy od dłuższego czasu wzrosła też liczba użytkowników usług na kartę. Wyzwaniem pozostaje sytuacja na rynku biznesowym, gdzie mamy do czynienia z bardzo silną konkurencją oraz wciąż dość niskim popytem na usługi ICT. Całościowo nasze wyniki są solidne i pozwalają potwierdzić całoroczne cele – powiedziała Liudmila Climoc, prezeska Orange Polska.
– W minionym kwartale kontynuowaliśmy inwestycje by dostarczać klientom najwyższej jakości łączność. Rozszerzyliśmy zasięg ultraszybkiego światłowodu o prędkości do 8 Gb/s – dziś można z niego korzystać już w 12 miastach w Polsce. Już ponad 2300 stacji bazowych w całym kraju oferuje naszym klientom superszybki mobilny internet 5G o prędkości nawet ponad 1 Gb/s.
Ostatni kwartał był naznaczony trudnym czasem powodzi w południowej Polsce. Nasze zespoły pracowały z wyjątkowym zaangażowaniem by wspierać naszych klientów, zapewnić ciągłość usług na terenach dotkniętych powodzią tak jak tylko było to możliwe, a także by jak najszybciej przywrócić łączność tam, gdzie została ona przerwana.
To bardzo ważne, że rozpoczął się długo oczekiwany i bardzo opóźniony proces rozdysponowania częstotliwości 700 MHz. To pasmo umożliwi zapewnienie zasięgu 5G o wysokiej jakości także poza miastami, w oparciu o bezpieczną i odporną infrastrukturę. Jednak, w naszej opinii, proponowane ceny wywoławcze częstotliwości są bardzo wysokie, w porównaniu z innymi europejskimi krajami, mając też na względzie ogromne potrzeby inwestycyjne i niskie ceny usług w Polsce. Ostateczne warunki aukcji będą kluczowe dla tempa rozwoju infrastruktury 5G – dodała Liudmila Climoc.
Bardzo dobre wyniki komercyjne
W 3 kwartale br. przybyło 68 tys. użytkowników mobilnych abonamentowych usług głosowych, a ich liczba sięgnęła prawie 9,13 mln. Z Orange Światłowodu korzysta już prawie 1,5 mln użytkowników – w trzecim kwartale przybyło ich 45 tys. W stabilnym tempie rośnie liczba gospodarstw domowych korzystających z konwergentnych pakietów usług – jest ich obecnie już 1,755 mln, czyli o 5% więcej niż rok wcześniej. W ciągu ostatnich 3 miesięcy przybyło 18 tys. klientów tych usług.
Po raz pierwszy od dwóch lat wzrosła liczba użytkowników usług na kartę – przybyło ich 12 tysięcy. Przyrost klientów idzie w parze z budowaniem wartości dla firmy. We wszystkich kluczowych ofertach w dobrym tempie rośnie ARPO, czyli średni przychód na jedną ofertę.
Solidne wyniki finansowe, mocny wzrost w kluczowych usługach telekomunikacyjnych
Bardzo dobre wyniki komercyjne przekładają się na wyniki finansowe. Dzięki konsekwentnej realizacji strategii komercyjnej, przychody z kluczowych usług telekomunikacyjnych rosną szybciej niż w poprzednich kwartałach, o 6,1% rok do roku.
Wzrosły także przychody z usług IT&IS (o 8% rok do roku), co było głównie efektem zapotrzebowania na kampanie SMS-owe, podczas gdy popyt na usługi ICT jest wciąż słaby. Z drugiej strony – przychody ze sprzedaży sprzętu były niższe o 7% rok do roku: pomimo dobrych wyników pod względem liczby sprzedanych urządzeń, ich średnia cena była niższa. Kolejny kwartał spadek notowały także przychody z odsprzedaży energii. Łączne przychody firmy były na podobnym poziomie jak w 3 kwartale ub. roku.
Bardzo dobre wyniki z kluczowych usług telekomunikacyjnych były głównym czynnikiem wpływającym na generowanie marży, kluczowej dla wzrostu EBITDAaL. W trzecim kwartale przekroczył on 3% rok do roku. Przy czym ten wynik jest cały czas mocno obciążony negatywnym wpływem zeszłorocznej inflacji na koszty firmy.
Wyniki za 3 kwartał i pierwsze dziewięć miesięcy roku pozwalają potwierdzić całoroczne prognozy na rok 2024.
Pełny raport z wynikami Orange Polska za 3 kwartał 2024 znajduje się na www.orange-ir.pl
Źródło: blog Orange Polska https://biuroprasowe.orange.pl