Koniec roku to czas spotkań z bliskimi, imprez i wspólnego świętowania, a te wymagają specjalnych przygotowań. Dlatego Wolt przygląda się, co króluje w zamówieniach Polaków w tym wyjątkowym okresie. O ile pizzy wśród sylwestrowo-noworocznych zakupów można się było spodziewać, to duży bukiet róż brzmi całkiem zaskakująco! Co jeszcze zamawialiśmy na przełomie 2024 i 2025 roku?
W Sylwestra 2023 wśród zamawianych produktów spożywczych z dostawą dominowały cytryny, napoje z kofeiną i… ogórki. Jak zmieniły się nasze gusta przez ten czas? Tym razem 31 grudnia największą popularnością cieszyły się woda, banany i mandarynki. Tych ostatnich zamówiliśmy aż dziesięć razy więcej niż rok wcześniej.
Największa kwota wydana w ostatni dzień roku na zamówienie z restauracji to 898 złotych. Tyle kosztowała włoska uczta składająca się z 20 dań, wśród których znalazły się pizze, sałatki i focaccie.
Najdroższe zakupy z dostawą w ostatni dzień roku kosztowały 2 800 złotych, a niektóre zamówienia liczyły nawet ponad sto produktów. W świątecznych koszykach użytkowników platformy Wolt mogliśmy znaleźć głównie artykuły spożywcze. Nie zabrakło też kawioru – w jednym z zamówień 200 gramów tej szlachetnej przystawki zostało wycenione na niemalże… 1 300 złotych.
W porównaniu z poprzednim Sylwestrem, największy ruch na platformie Wolt przeniósł się z popołudnia na godziny wieczorne i nocne. Dodatkowo większość zamówień jedzenia z dowozem dotyczyła jednorazowo od 15 do 30 dań. Wygląda na to, że przy tej specjalnej okazji postawiliśmy na opcję dostawy przede wszystkim dla wygody przygotowania naszych sylwestrowych stołów.
Okres sylwestrowo-noworoczny to wyjątkowy czas, w którym Polacy coraz chętniej sięgają po komfortowe rozwiązania, takie jak zamówienia jedzenia czy zakupy z dostawą. Chcą zyskać więcej czasu na celebrację wspólnych chwil i skupić się na tym, co naprawdę ważne. Misją Wolt jest zapewnienie jak najlepszego doświadczenia – od różnorodności oferty po szybkość i niezawodność dostaw. Wsłuchujemy się także w potrzeby naszych użytkowników, a w odpowiedzi na nie wprowadzamy nowe funkcje
do aplikacji. Jednym z przykładów są podwójne zamówienia, dzięki którym konsumenci mogą zamówić dostawę z dwóch różnych miejsc za jedną opłatą – komentuje Agata Polityło, dyrektorka generalna w Wolt Polska.
Co zamawialiśmy w pierwszy dzień 2025 roku?
2025 rok z dostawą rozpoczął się zestawem śniadaniowym zakupionym o 10:06 w Krakowie przez użytkownika platformy Wolt: chlebem, serem, szynką, pomidorami i kajzerką.
1 stycznia Polacy najchętniej zamawiali comfort food, ale tym razem nie były to jedynie frytki i burgery. Wśród zamówień królował też ramen, czyli aromatyczny azjatycki bulion wypełniony sycącymi dodatkami. Największe zamówienie opiewało na kwotę 553 złotych i obejmowało m.in. osiem pizz w rozmiarze XXL. Z kolei najdroższe zakupy zrobione przez platformę Wolt to warty 419 złotych bukiet 23 róż. Brzmi jak idealne rozpoczęcie roku! Najwięcej noworocznych zamówień złożyliśmy pomiędzy godziną 17:00 a 20:00.
Sylwester to dzień, w którym nasi użytkownicy wydali średnio najwięcej na zamówienia z dostawą w całym 2024 roku. W Nowy Rok utrzymała się tendencja, którą zauważyliśmy już pod koniec 2024 roku – wieczorne godziny stały się najruchliwszym okresem dnia. Wkraczając w 2025 rok użytkownicy naszej platformy po raz kolejny udowodnili, że zakupy i posiłki z dowozem to wygoda nie tylko na co dzień, ale też – od święta. Naszym celem w Wolt jest oferowanie rozwiązań, które ułatwiają codzienność i pozwalają skupić się na tym, co naprawdę ważne – podsumowuje Kamil Czarnecki, szef ds. rozwoju restauracji w Wolt Polska.
Wolt to platforma oferująca szybkie dostawy jedzenia i zakupów w 23 polskich miastach. Aplikacja wyróżnia się szerokim zakresem usług i nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak subskrypcja Wolt+ czy Wolt Drive dla firm. Użytkownicy mogą korzystać z dostaw posiłków restauracyjnych, zakupów spożywczych, leków i wielu innych produktów od tysięcy partnerów detalicznych.