– Dedykowane centrum fulfilment o powierzchni 80 tys. mkw. w Großbeeren w Niemczech, dystrybuuje ponad 100 mln artykułów rocznie do ponad 60 krajów.
– Wysoko zautomatyzowany magazyn wyposażony jest w najnowocześniejsze technologie, co skraca czas realizacji zamówień i poprawia warunki pracy.
(Warszawa, 5.12.2022) – CEVA Logistics podpisała długoletni kontrakt przedłużający współpracę z ASOS, modową platformą sprzedażową, na świadczenie usług fulfilment w magazynie o powierzchni 80 tys. mkw. w Großbeeren w Niemczech. Z nowoczesnego centrum fulfilment, o zdolności składowania ok. 25 mln artykułów, CEVA realizować będzie zamówienia klientów ASOS w 62 krajach.
Współpracę z ASOS w Großbeeren, wcześniej poprzez Commerce & Lifecycle Services Ingram Micro, CEVA Logistics rozpoczęła już w 2014 roku. Teraz umowa została przedłużona o kolejne 5 lat, do 2027 roku. W ramach umowy CEVA będzie odpowiadać za przyjęcia towarów przychodzących, magazynowanie, realizację zamówień e-commerce oraz wysyłkę do klientów. Dedykowany magazyn w Großbeeren jest położony strategicznie w pobliżu hubów największych firm kurierskich w Europie.
CEVA Logistics zatrudnia w Großbeeren ok. 3300 osób, pracujących w trybie trzyzmianowym, przez 6 dni w tygodniu. Centrum fulfilment jest prawie w całości zautomatyzowane i wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne. Należą do nich automatyczny system procesowania przesyłek przychodzących, zautomatyzowany system składowania i wyszukiwania, stacje „goods-to-person”, pocket sorter, stacje sortujące, dodatkowy sorter przesyłek, dynamiczna strefa buforowa i rozbudowana sieć przenośników. Eksperci CEVA monitorują całość operacji z dedykowanego centrum kontroli. Dzięki wdrożeniu innowacyjnych rozwiązań, CEVA i ASOS znacznie przyspieszą czas obsługi zamówień internetowych, jednocześnie optymalizując warunki pracy dla pracowników.
Nowe centra fulfilment dla branży modowej w Magnicach i Sulechowie
Przedłużenie kontraktu z ASOS jest kolejnym ważnym etapem w rozwoju usług, umacniającym pozycję CEVA na rynku usług logistyki kontraktowej i e-commerce dla branży modowej. W tym roku firma podpisała nowe umowy i rozpoczęła współpracę z wiodącymi platformami sprzedażowymi. Należy do nich pięcioletni kontrakt na obsługę logistyczną AboutYou, dla której CEVA świadczy usługi fulfillment w nowym centrum dystrybucyjnym o powierzchni 40 tys. mkw. w podwrocławskich Magnicach. Do klientów CEVA dołączył też BestSecret. Firma ma zarządzać logistyką i operacjami w centrum fulfillment o powierzchni 80 tys. mkw. w Sulechowie. Jego uruchomienie zaplanowano na wiosnę 2023 roku. W obu tych magazynach CEVA wykorzystuje najnowocześniejsze rozwiązania technologiczne i stawia na automatyzację procesów. Ich zastosowanie zapewnia jeszcze większą efektywność obsługi operacyjnej i znacznie skraca czas realizacji zamówień internetowych.
O CEVA Logistics
CEVA Logistics, światowy lider logistyki 3PL, dostarcza rozwiązania dla globalnego łańcucha dostaw, łącząc ludzi, produkty i dostawców na całym świecie. Z siedzibą główną w Marsylii we Francji, CEVA Logistics świadczy szeroki wachlarz usług end-to-end dostosowanych do potrzeb klienta, zarówno w zakresie logistyki kontraktowej jak i zarządzania frachtem w 170 krajach na świecie, dzięki ok. 110 000 pracowników w ponad 1 300 lokalizacjach. Z przychodami pro forma 2021 na poziomie 17 mld USD, CEVA Logistics jest częścią CMA CGM Group, globalnego gracza w zakresie rozwiązań morskich, lądowych, powietrznych i logistycznych. Więcej na: www.cevalogistics.com
O ASOS
ASOS jest ważnym miejscem dla kochających modę dwudziestolatków z całego świata, który ma dać klientom pewność siebie i możliwość bycia tym, kim chcą. Korzystając z wiodącej na rynku aplikacji oraz platformy mobilnej/internetowej, dostępnej w 10 językach na ponad 200 rynkach, klienci ASOS mogą kupić blisko 70 tys. artykułów ok. 900 najlepszych, światowych i lokalnych marek oraz najmodniejszych marek własnych – ASOS Design, ASOS Edition, ASOS 4505, ASOS Luxe, As You, Collusion, Reclaimed Vintage, Weekend Collective, Topshop, Topman, Miss Selfridge, HIIT, Dark Future, Crooked Tongues, Day Social i Actual. ASOS chce zapewnić swoim 25,7 mln klientów wygodne rozwiązania, z różnymi metodami płatności i setkami lokalnych opcji dostaw oraz zwrotów towarów, w tym Next Day Delivery i Same Day Delivery, wysyłanych z najnowocześniejszych centrów fulfilment w Wielkiej Brytanii, USA i Niemczech.