Burger King rozwiązał umowę na rozwój marki w Polsce. Wiemy, co dalej z restauracjami

W najbliższym czasie nie pojawią się w Polsce nowe restauracje z logo Burger King. Właściciel marki rozwiązał umowę na rozwój sieci z zarządcą i operatorem restauracji. To samo dotyczy kilku innych krajów. Dotychczasowe lokale nie będą zamykane i AmRest wierzy, że klienci nie odwrócą się od marki.

Burger King rozwiązał umowę z AmRestem na rozwój marki w kilku krajach (Materiały prasowe, adrian scutariu)

Na rynku fast foodów w Polsce jest kilku dużych graczy. Jeden z nich robi krok w tył i odpuszcza zaciekłą walkę o klientów. Mowa o sieci Burger King, która z dniem 1 lutego 2022 roku zrezygnowała z rozwoju marki w kilku krajach, w tym w Polsce.

O tym fakcie poinformowała spółka AmRest, która jako franczyzobiorca, zarządza ponad 2,3 tys. różnych restauracji w Europie. Działają m.in. pod logiem KFC, Pizza Hut i właśnie Burger King.

 

„Burger King Europe GMBH poinformował o rozwiązaniu z dniem 1 lutego 2022 roku umów dotyczących rozwoju marki Burger King w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii” – czytamy w oficjalnym komunikacie AmRestu.

Burger King zostaje w Polsce

Warto podkreślić, że ta decyzja nie oznacza, iż sieć Burger King zniknie z Polski. Po prostu nie będzie kolejnych restauracji i inwestycji w rozwój.

AmRest będzie kontynuował prowadzenie 93 restauracji Burger King na wymienionych rynkach, z zachowaniem najlepszych standardów obsługi i jakości, zgodnie z podpisanymi umowami franczyzowymi, które pozostaną w mocy” – podkreślają przedstawiciele spółki.

Blisko połowa wszystkich restauracji AmRestu z logiem Burger King znajduje się w Polsce. Na koniec trzeciego kwartału 2021 było ich 45. Dla porównania, w Czechach spółka miała ich 28.

źródło: AmRest

Na nowsze statystyki dotyczące liczby restauracji i wyników finansowych trzeba poczekać do końca lutego. Wtedy powinniśmy poznać treść raportu podsumowującego działalność AmRestu w całym 2021 roku.

Inwestorzy zachowują spokój

Firma stara się uspokajać inwestorów giełdowych. Przekonuje, że rozwiązanie umów na rozwój sieci Burger King nie będzie miało znaczącego wpływu na przychody i zyski AmRestu.

Przyniosło to skutek, bo notowania akcji spółki na giełdzie w Warszawie są w środę na podobnym poziomie, co przed publikacją komunikatu.

Notowania akcji AmRestu w tym tygodniu

źródło: money.pl

Współpraca AmRest z Burger King rozpoczęła się w 2007 roku. Za to sama marka powstała w 1954 roku. Jest drugą co wielkości siecią szybkich restauracji z hamburgerami na świecie.

AmRest to jeden z największych publicznie notowanych operatorów restauracji w Europie. Spółka posiada portfolio rozpoznawalnych marek w 25 krajach. Prowadzi ponad 2 350 restauracji pod markami franczyzowymi, takimi jak KFC, Starbucks, Pizza Hut i Burger King, a także pod markami własnymi, takimi jak La Tagliatella, Sushi Shop, Bacoa i Blue Frog.

Źródło: money.pl