Wyraziste, intensywne i ostre jak nigdy dotąd. Takie są przekąski linii Flamin’ Hot, które wcześniej podbiły zagraniczne rynki, a teraz wkraczają do Polski. To mocna odpowiedź PepsiCo na rosnące zainteresowanie pikantnymi produktami. W pierwszych dwóch tygodniach wyłączność na sprzedaż nowej serii ma sieć Żabka.
Flamin’ Hot to pierwsza platforma multibrandowa PepsiCo, która popularne w swoich segmentach marki wzbogaca o mocno intensywne i ostre smaki. Linia obejmuje bowiem chipsy Lay’s, nachosy Doritos oraz chrupki Cheetos – zatem wszystko to, co uwielbiają i znają polscy konsumenci, lecz w nowej, pikantnej odsłonie.
Przez pierwsze dwa tygodnie od premiery (10 kwietnia) Flamin’ Hot będą dostępne wyłącznie w sieci Żabka. Po 23 kwietnia produkty trafią do sprzedaży we wszystkich sklepach w całej Polsce. Będą eksponowane w oddzielnych standach, z dedykowaną tej linii fioletową szatą graficzną, ale nie tylko – nowa odsłona przekąsek trafi również na sklepowe półki.
Polska w silnym, pikantnym trendzie
Premiera stanowi mocną odpowiedź PepsiCo na zmieniające się preferencje konsumentów. Obserwacje trendów na wielu europejskich rynkach potwierdzają, iż pikantne potrawy coraz częściej goszczą w naszych domach. Również w naszym kraju powiększa się grupa osób poszukujących ostrych i oryginalnych w smaku produktów. To między innymi efekt coraz silniejszej obecności na rynku młodszych konsumentów, Millenialsów, a zwłaszcza generacji Z, którzy inspiracji szukają w rekomendacjach influencerów i tematycznych kanałach
w mediach społecznościowych.
– W PepsiCo bardzo uważnie śledzimy rynkowe trendy, na które odpowiadamy poprzez stały rozwój oferty produktowej. Platformę Flamin’ Hot zbudowaliśmy na trzech filarach. Pierwszy to multibrandowe podejście, obejmujące trzy uwielbiane przez konsumentów marki – Lay’s, Cheetos i Doritos. Drugim jest oczywiście smak – oryginalny i dostosowany do naszego konsumenta, który lubi nieoczekiwane i jest otwarty na zaskakujące doznania. Trzecim filarem jest dystynktywność platformy. Już na poziomie wizualnym Flamin’ Hot wyróżnia się swoim charakterystycznym kolorem, którego nie sposób ominąć wzrokiem – zauważa Natalia Ropiak, Brand Managerka Cheetos w PepsiCo, odpowiedzialna za rynkowy debiut Flamin’ Hot w Polsce.
Ostro, tak jak lubią konsumenci
Skład i smak produktów Flamin’ Hot powstają z myślą o preferencjach klientów z konkretnych rynków. Punktem wyjścia do ostatecznej receptury są precyzyjne badania i lokalne testy konsumenckie. Stąd minimalne różnice między ostrością np. na rynku amerykańskim, a ofertą kierowaną do europejskich i polskich odbiorców. Dopasowanie dotyczy bowiem takich wyróżników jak smak uzyskany dzięki pikantnemu chilli, jego głębia osiągnięta dzięki dymnym aromatom, czy specjalnie zbalansowana ostrość za sprawą nietuzinkowego połączenia kwaskowatości i słodkości.
Doświadczenia z zagranicznych rynków wskazują, że główną grupą docelową pikantnych przekąsek są przedstawiciele generacji Z i oczywiście Spicy Lovers (jak się szacuje, w Polsce to jedna czwarta konsumentów).
– To odważne jednostki. Chętne do eksperymentów. Nie boją się nowych wyzwań, mało to, stale ich szukają. Nic zatem dziwnego, że w ich repertuarze przekąskowym nie może zabraknąć bardziej intensywnych smaków. Chcemy dać im możliwość wyrażania siebie
i poczucie, że są Flamin’ Hot – dodaje Natalia Ropiak.
Przekąski Flamin’ Hot produkowane są w Polsce, w fabrykach PepsiCo w Tomaszowie Mazowieckim (Cheetos), Grodzisku Mazowieckim (Lay’s) oraz Świętem (Doritos). Wejście na rynek będzie wsparte wielokanałową kampanią, obejmującą telewizję, digital i outdoor. Nie zabraknie również niestandardowych aktywacji. Główna faza kampanii przypada na czerwiec i potrwa kilka miesięcy.
Informacje dodatkowe:
Konsumenci w ponad 200 krajach i regionach na całym świecie sięgają po produkty firmy PepsiCo ponad miliard razy dziennie. Łączny przychód netto pochodzący ze sprzedaży uzupełniającej się oferty produktów żywnościowych i napojów oferowanych przez przedsiębiorstwa Frito-Lay, Gatorade, Pepsi-Cola, Mountain Dew, Quaker oraz SodaStream, wchodzące w skład koncernu PepsiCo, wyniósł w 2023 r. ponad 91 mld dolarów amerykańskich. W swoim globalnym portfolio PepsiCo posiada szeroką i różnorodną ofertę produktów żywnościowych i napojów, w tym wiele ikonicznych marek, generujących w ciągu roku przychody na poziomie ponad miliarda dolarów amerykańskich.
W swoich działaniach PepsiCo kieruje się strategią pep+ (PepsiCo Positive), która zakłada nie tylko transformację w stronę zrównoważonego rozwoju i budowanie wartości w granicach stawianych przez planetę, ale również inspirowania pozytywnych działań dla jej mieszkańców. Dzięki pep+ firma pragnie stać się globalnym liderem
w kategorii napojów i przekąsek.
Więcej informacji na temat PepsiCo jest dostępnych na globalnej witrynie pod adresem www.pepsico.com, na portalach X (Twitter), Instagram, Facebook, LinkedIn, YouTube oraz na polskiej stronie firmy www.pepsicopoland.com.