Z ostatniego badania SALESmanago wynika, że dziś sukces w marketingu warunkuje sztuczna inteligencja – mimo to problemy narastają z uwagi na cięcia kadrowe i coraz większą presję
Kraków, 3 kwietnia 2025 r. Jak wynika z ostatniego badania SALESmanago – czołowej europejskiej platformy zarządzania zaangażowaniem klientów, obsługującej ponad 3 tys. klientów – aż 73% marketerów wskazuje, że mimo rosnących oczekiwań wobec efektów ich pracy, muszą mierzyć się z ograniczonymi budżetami na ich realizację.
Jak pokazuje badanie przeprowadzone wśród ponad 150 liderów marketingu eCommerce w Wielkiej Brytanii, Polsce i we Włoszech, sztuczna inteligencja to już konieczność – aż 71% marketerów stwierdziło, że nie byliby w stanie osiągać stawianych im celów bez użycia automatyzacji i danych dostarczanych przez AI.
Wraz z AI pojawiły się jednak nowe wyzwania: 55% badanych wskazało na trudności w zarządzaniu coraz bardziej złożonym zapleczem technologicznym firmy. Rozwój sztucznej inteligencji rodzi także presję innego rodzaju: 63% marketerów sektora eCommerce otrzymało za zadanie ograniczyć liczebność zespołu ze względu na planowaną automatyzację działań. Problem ten najbardziej odczuwają marketerzy w Wielkiej Brytanii (92%). Na drugim miejscu są Włochy (60%), a dopiero na trzecim Polska (tylko 36%).
– Nasze badanie obrazuje ogrom presji, z jaką mierzą się marketerzy w eCommerce, którym stawia się coraz większe wymagania przy mniejszym budżecie na tle niestabilnej sytuacji gospodarczej – podkreśla Brian Plackis-Cheng, dyrektor generalny SALESmanago. – Sztuczna inteligencja to dziś nieodzowny warunek sukcesu i większość marketerów korzysta z tego nowego narzędzia. AI wpływa jednak na całą branżę, tworząc zarówno szanse, jak i wyzwania. Mimo że automatyzacja zwiększa wydajność, rodzi dodatkowe trudności i oczekiwania ze strony firm, w których pracują. W SALESmanago uważamy, że sztuczna inteligencja powinna dawać możliwości, a nie je odbierać. Dlatego dążymy do tego, żeby marketerzy mogli wykorzystywać w pełni jej potencjał bez zbędnych barier i ograniczeń. Badanie SALESmanago podkreśla kluczowy trend: AI nie jest już wyborem, ale koniecznością – jednak firmy muszą znaleźć sposób, by równoważyć efektywność technologii z realnymi potrzebami swoich zespołów.
Źródło: SALESmanago / All 4 Comms
_____________________________________________________________________
O SALESmanago
SALESmanago, założone w 2012 roku, to europejski dostawca usług SaaS. Oferuje kompleksową platformę do zarządzania zaangażowaniem klientów (Customer Engagement Platform, CEP), która dostarcza zaawansowane narzędzia marketingowe, szczególnie dla sektora e-commerce. Z naszych rozwiązań korzysta ponad 3 tys. średniej wielkości firm z całej Europy, w tym takie marki jak Victoria’s Secret, iSpot, Orbico, Horta, Komputronik czy 4F.
Platforma SALESmanago ułatwia klientom pozyskiwanie, konwersję i angażowanie odbiorców dzięki zaawansowanej personalizacji oraz precyzyjnie zaplanowanym ścieżkom zakupowym opartym na naszym unikalnym modelu wzrostu (Growth Framework). Naszym priorytetem jest zwiększanie przychodów klientów, co potwierdzają wysokie oceny: 8,5/10 na TrustRadius oraz 4,6/5 na Capterra, które odzwierciedlają skuteczność platformy i nasze zaangażowanie w rozwój marek B2C.