7 600 km w trasie – Girteka podsumowuje projekt „Mindaugas on the road”

Girteka, wiodący europejski przewoźnik drogowy, bazujący na cyfryzacji usług, angażuje się w promowanie zawodu kierowcy pojazdu ciężarowego. „Mindaugas on the road” to najnowszy projekt firmy, w ramach którego Mindaugas Paulauskas, dyrektor generalny Girteki Transport, wraz z Sergeyem Kovalevem, doświadczonym kierowcą, wyruszył w trasę z Litwy do Hiszpanii i z powrotem, by zrealizować dostawy dla klientów. Jak sobie poradził i co udało się osiągnąć kierowcom? Girteka podsumowuje projekt „Mindaugas on the road” i przedstawia najważniejsze wnioski.

Mindaugas Paulauskas, CEO of Girteka Transport

7600 km w ciągu 11 dni,  przy zużyciu 27 l paliwa na 100 km – to tylko część danych, które zostały przeanalizowane podczas trasy Mindaugasa Paulauskasa. Oprócz ważnych doświadczeń, możliwości dzielenia się wiedzą, rozmów z innymi kierowcami czy dyskusji w mediach społecznościowych, projekt „Mindaugas on the road” dostarczył też informacji na temat wydajności, trasy i umiejętności jazdy obu kierowców.

Wyzwania na trasie udokumentowane

Głównym celem projektu było bliższe poznanie codziennego życia zawodowych kierowców, i tym samym lepsze zrozumienie specyfiki tego zawodu i wyzwań i korzyści, z jakimi się spotykają w pracy. W czasie trasy Mindaugas Paulauskas i Sergey Kovalev nagrali ponad 8 godzin materiałów wideo, w tym wywiadów z innymi kierowcami, ujęć z parkingów, zaplecza, ruchu drogowego czy realizacji codziennych zadań. W efekcie powstało blisko 40 filmów nie tylko dokumentujących całą trasę, ale też pokazujących pracę i codzienne życie kierowców. Wszystkie dostępne są na dedykowanej stronie www.girteadrivers.com/motr

W ramach projektu zadaniem Mindaugasa Paulauskasa była realizacja dostaw ładunków do klientów. W trasie zmagał się z wyzwaniami takimi jak terminowość dostaw, przygotowanie samochodu, tankowanie i eko jazda, a także zabezpieczenie ładunku czy kontakty ze służbą celną. Ale nie tylko. Zmierzył się też z konsekwencjami braku odpowiedniego zaplecza, zimnej wody w prysznicach czy zatłoczonych parkingów, co także pokazał na swoim wideoblogu dostępnym na kanale YouTube Grupy Girteka.

Stały monitoring

Przez 11 dni Mindaugas Paulauskas i Sergey Kovalev pokonali 7600 kilometrów, przejeżdżając przez 10 krajów, a ich samochód był monitorowany w czasie rzeczywistym, podobnie jak wszystkie auta we flocie Girteki.

Mindaugas Paulauskas, CEO of Girteka Transport

„Dzięki oprogramowaniu Telematica i Fleethand możemy na bieżąco monitorować samochody ciężarowe. Nie tylko, aby uzyskać konkretne informacje o miejscu ładunku i jego warunkach, ale także pracy kierowców, w tym kwestiach technicznych związanych z silnikiem i wydajnością ekologiczną” – mówi Dainius Augutis, Transport Function Support Department Manager, Girteka.

Podczas całej trasy Mindaugas Paulauskas  i Sergey Kovalev realizowali dostawy ładunków, z dostosowaniem do sytuacji na drodze, natężenia ruchu, czasu, itp. Ostatecznie przejechali 2800 km z prędkością poniżej 80 km/h i ponad 4400 km z prędkością między 81 a 83 km/h. Podczas całej trasy wyemitowali 3 900 kg CO2, tym samym otrzymując 90 punktów w 100-stopniowej skali eco. To bardzo dobry wynik, biorąc pod uwagę poziom doświadczenia Mindaugasa Paulauskasa.

Efekt skali o dużym znaczeniu dla branży

„W ramach oceny eko przeanalizowaliśmy wiele wskaźników, takich jak dystans toczenia, obciążenie silnika, użycie tempomatu czy czas pracy na biegu jałowym. Na tej podstawie system ocenia wydajność każdego z kierowców i na bieżąco dostarcza im informacje o wynikach za pośrednictwem telefonów komórkowych, dzięki czemu mogą łatwo dostosować sposób, w jaki prowadzą samochód” – wyjaśnia Karolina Žekaitė, Training Center Manager w Girtece.

Mindaugas Paulauskas, CEO of Girteka Transport

Chociaż dla Mindaugasa Paulauskasa była to pierwsza tak długa trasa za kierownicą samochodu ciężarowego, udało mu się uzyskać platynowy wynik w eco – drivingu, co oznacza redukcję emisji na bardzo wysokim poziomie.

„Dlaczego to jest tak ważne? Posiadanie kilku tysięcy samochodów ciężarowych i zmniejszenie ich wpływu na środowisko nawet o 1-2% w przeliczeniu na każdy pojazd, w ogólnym rozrachunku znaczy bardzo wiele. Tak więc małe kroki dla mnie mogą mieć ogromne znaczenie dla całego sektora. I dlatego chciałem sam to wypróbować i przetestować. I co było dla mnie równie istotne,  udowodnić, że może to zrobić nawet początkujący kierowca” – podkreśla Mindaugas Paulauskas.

Ważne dla promocji zawodu kierowcy

Projekt „Mindaugas on the road”, udokumentowany na wielu filmach, przybliżył rzeczywistość codziennej pracy zawodowych kierowców, z sukcesami i problemami, z którymi mierzą się w trasie. Jego celem było też pokazanie prawdziwych możliwości, jakie wiążą się z wykonywaniem tego zawodu i tym samym zwiększenie jego atrakcyjności. Co więcej, projekt udowodnił także jak ważną rolę odgrywają zawodowi kierowcy samochodów ciężarowych, nie tylko dla firm, w których pracują, ale przede wszystkim dla wszystkich, którzy na co dzień korzystają z dostarczanych przez nich towarów. Pozwolił docenić ich pracę, która zasługuje na szacunek i zrozumienie. Projekt „Mindaugas on the road” pokazał też jak duże znaczenie ma odpowiedzialność i dbałość firmy o kierowców, także dzięki zrozumieniu ich potrzeb w praktyce. Takie podejście zwiększa atrakcyjność i znaczenie wykonywanej przez nich pracy.

O Grupie Girteka

Grupa Girteka to największa europejska firma transportowa oparta na aktywach, dostarczająca ponad 614 tys. ładunków całopojazdowych (FTL) realizowanych każdego roku, z ponad 6 400 własnych ciężarówek i 7 000 naczep, która działa w Europie. Jako Girteka mamy wyraźny cel, aby być oczywistym pierwszym wyborem dla klientów, pracowników, partnerów, społeczności i udziałowców.

Każdego dnia dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić jak najlepsze wrażenia i zapewnić naszym klientom najwyższą niezawodność usług transportowych. Zatrudniając ponad 15 000 pełnych pasji pracowników wywieramy znaczący wpływ na przyszłość logistyki. Dążymy do podkreślania znaczenia pracy kierowców, bezpieczeństwa drogowego i wpływu na środowisko oraz podnoszenia świadomości odpowiedzialności każdego z nas wobec społeczeństwa i środowiska. Wraz z naszymi partnerami i akcjonariuszami zapewniamy rentowny i zrównoważony wzrost, dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom cyfrowym, które prowadzą nas do przyszłości.

To jest nasza Odpowiedzialna Logistyka.