Rex Concepts, spółka odpowiedzialna za rozwój marek Popeyes i Burger King w Europie Środkowo-Wschodniej, świętuje inaugurację swojej 100 restauracji. Nowy lokal powstał pod koniec grudnia 2024 roku w Mogilanach i była to restauracja marki Popeyes typu Drive Thru.
Rex Concepts, spółka będąca częścią funduszu McWin założonego przez Henry’ego McGoverna nieustannie rozwija segment QSR (quick service restaurant) w Polsce, Czechach i Rumunii. W Polsce firma zadebiutowała z 20 restauracjami Burger King a pierwszym uruchomionym lokalem w naszym kraju była restauracja Burger King w Słupsku. Z kolei pierwszy polski Popeyes powstał we wrocławskim Pasażu Grunwaldzkim w lipcu 2023 roku. Obecnie firma zatrudnia 2,2 tys. pracowników w regionie, konsekwentnie budując swoją pozycję lidera i będąc masterfranczyzobiorcą dla tych dwóch marek w tych trzech krajach.
Obecnie Rex Concepts posiada 27 restauracji Popeyes, z czego 11 znajduje się w Polsce, 4 w Czechach i 12 w Rumunii. W Polsce Popeyes obecny jest od 2023 roku i właśnie zadebiutował z nowym formatem – Drive Thru. Dwa pierwsze lokale tego typu otworzono w grudniu 2024 roku w Szczecinie i w Mogilanach.
– Otwarcie drugiego Drive Thru Popeyes w Polsce i jednocześnie setnej restauracji Rex Concepts jest właściwie historią o pracy z zegarem, a nie z kalendarzem. To wyjątkowy projekt i zobowiązanie, które podjęliśmy. Dokładnie 87 dni zajęło nam stworzenie nowej restauracji Drive Thru w Mogilanach obok słynnej Zakopianki. To mniej niż 3 miesiące! Jesteśmy z tego dumni i wysyłamy jasny przekaz rynkowi, pokazując prawdziwy potencjał możliwości operacyjnych Rex Concepts – mówi Michał Różycki, Szef Ekspansji Rex Concepts. – Postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę, ale nasz plan był jasny – chcieliśmy otworzyć setną restaurację Rex Concepts jeszcze przed końcem roku. Udało się przed świętami Bożego Narodzenia. Przy tej okazji chciałbym podkreślić, że za każdym sukcesem naszej firmy stoją wyjątkowi i wspaniali ludzie, bez których nie dalibyśmy rady. Bardzo im za to dziękujemy – dodaje.
Nieco inaczej kształtują się liczby odnoszące się do restauracji Burger King, którymi zarządza Rex Concepts. Łącznie jest ich 73, w tym 31 w Polsce, 18 w Czechach i 24 w Rumunii. Marka ta, jako dłużej obecna na rynkach CEE, ma w portfolio RexConcepts nieco inne zadanie, stąd też inne plany dotyczące jej rozwoju. W Polsce z marką Burger King jesteśmy obecni już we wszystkich dużych miastach, dlatego zaczęliśmy rozpatrywać również te o wielkości powyżej 50 tys. mieszkańców. Duże miasta są ważne dla nas ze względu na ekspozycję, ale równie dużym motorem napędowym działań są na przykład lokale przy miejscach obsługi podróżnych oraz przy parkach handlowych – mówi Jerzy Tymofiejew, CEO Rex Concepts.
Rynek HoReCa w Polsce, według danych PMR, jest wyceniany na około 38 mld zł, a segment fast food należy do najszybciej rozwijających się w tej branży. Wartość rynku fast-food w Polsce wynosi już 10 mld zł, a w całej Europie przewiduje się jego wzrost o 10,7 proc. rocznie do 2027 roku, osiągając wartość ponad 66 mld USD.
– Polacy coraz chętniej jedzą na mieście, a regularne spożywanie posiłków poza domem deklaruje już ponad 40 proc. konsumentów. Wzrost liczby lokali oraz popularność dań takich jak kurczak i burgery pokazują, że mamy do czynienia z trwałym trendem – podkreśla Jerzy Tymofiejew.
Z danych branżowych wynika, że liczba wizyt w lokalach gastronomicznych wzrosła o 4,7 proc. w pierwszym kwartale 2024 roku, a w ciągu ostatnich sześciu miesięcy przybyło aż 2,6 tys. nowych punktów z jedzeniem. Restauracje specjalizujące się w kurczaku oraz burgerach znajdują się w czołówce tego trendu, co podkreśla unikalną pozycję Popeyes w tzw. kurczakowej niszy.
Rex Concepts, z otwarciem 100 restauracji w Polsce – Popeyes w Mogilanach – potwierdza swoje ambicje, by wykorzystać potencjał rynku i dalej rozwijać marki Burger King i Popeyes. Firma dostrzega rosnące zapotrzebowanie na szybkie i wygodne rozwiązania kulinarne, dostosowując swoje działania do potrzeb nowoczesnych konsumentów.
Rex Concepts to firma z branży QSR, którą w 2022 roku założyli Olgierd Danielewicz oraz Peter Kaineder, którzy swoje doświadczenie budowali pracując m.in. z takimi markami jak KFC, Burger King i Glovo. Celem ich inicjatywy było stworzenie platformy restauracji szybkiej obsługi w Europie bazującej na wiodących markach w swojej klasie. Obecnie, firma bazuje na umowach masterfranczyzy w Polsce, Czechach oraz Rumunii dla dwóch globalnych brandów: Burger Kinga oraz Popeyes i buduje najszybciej rozwijającą się, skupioną na doświadczeniu gości platformę doskonałych, wyróżniających się i wysoce dochodowych marek QSR w Europie Środkowo-Wschodniej.
Założony w Nowym Orleanie w stanie Luizjana w USA w 1972 roku, Popeyes® ma ponad 50-letnią historię i tradycję kulinarną. Kuchnia Popeyes® wyróżnia się unikalnym menu, w stylu luizjańskim. Sieć znana jest z doskonałego smaku kurczaka marynowanego w mieszance przypraw Louisiana Cajun, którego można spróbować w wersji łagodnej i pikantnej. W ofercie znajdziemy kanapki z kurczakiem czy rożne części panierowanego kurczaka. Nie zabraknie też dodatków typowych dla kuchni amerykańskiej. Przywiązanie sieci do dziedzictwa i aromatycznego, autentycznego jedzenia z Luizjany pozwoliła Popeyes® stać się jedną z największych na świecie restauracji szybkiej obsługi z kurczakiem, z prawie 4300 restauracjami w USA i na całym świecie. Popeyes jest spółką zależną Restaurant Brands International Inc. („RBI”), jednej z największych na świecie firm zajmujących się restauracjami szybkiej obsługi z ponad 40 miliardami dolarów rocznej sprzedaży w całym systemie i około 30000 restauracji w ponad 100 krajach. RBI jest właścicielem czterech najbardziej znanych i kultowych marek restauracji szybkiej obsługi na świecie – BURGER KING®, TIM HORTONS®, POPEYES® i FIREHOUSE SUBS®. Markę Popeyes do Polski wprowadza firma Rex Concepts. Aby dowiedzieć się więcej o marce Popeyes®, odwiedź stronę www.popeyespolska.com lub śledź nas na Facebooku, Tiktoku, Twitterze i Instagramie.
BURGER KING
Burger King®, założony w 1954 roku, to globalna marka burgerowni, znana z grillowanej na prawdziwym ogniu wołowiny oraz wysokiej jakości dodatków i składników. To jedyne miejsce, gdzie goście mogą spróbować kultowego burgera, jakim jest Whopper®. W menu Burger King® obok klasyków znajduje się szeroka oferta różnorodnych burgerów, dodatków i deserów, inspirowanych nie tylko kuchnią amerykańską, ale również smakami z całego świata. Odpowiadając na współczesne potrzeby klientów, marka oferuje także szeroki wybór burgerów roślinnych oraz nuggetsów w wersji wegetariańskiej. Wysoka jakość produktów gwarantuje wyjątkowy smak, który przyczynia się do sukcesu Burger King® do 70 lat, w ponad 120 krajach i 19 000 lokalizacjach na całym świecie.
Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne stwierdzenia i informacje dotyczące przyszłości, które odzwierciedlają obecne przekonania i oczekiwania kierownictwa dotyczące przyszłych wydarzeń, inicjatyw i wyników operacyjnych i są aktualne wyłącznie na dzień publikacji niniejszej informacji. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości nie stanowią gwarancji przyszłych wyników i wiążą się z szeregiem ryzyk i niepewności. Te stwierdzenia dotyczące przyszłości obejmują między innymi nasze oczekiwania dotyczące możliwości otwarcia dodatkowych restauracji w Polsce lokalizacji w centrach handlowych, a następnie lokalizacji ulicznych, a także stworzenia przez Rex Conceps w Polsce wielu możliwości zatrudnienia i kariery na rynku. Czynniki, które mogą spowodować, że rzeczywiste wyniki będą istotnie różnić się od oczekiwań RBI, zostały szczegółowo opisane w dokumentach RBI składanych do amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz do Komisji ds. Komisji Papierów Wartościowych i Giełd oraz organom regulacyjnym ds. papierów wartościowych w Kanadzie, takich jak raporty roczne i kwartalne oraz raporty bieżące na formularzu 8-K, i obejmują następujące ryzyka: ryzyko związane z naszą zdolnością do pomyślnego wdrożenia strategii rozwoju krajowego i międzynarodowego oraz ryzyko związane z działalnością międzynarodową; ryzyko związane z naszą zdolnością do konkurowania w kraju i na arenie międzynarodowej w intensywnie konkurencyjnej branży; globalne warunki gospodarcze lub inne warunki biznesowe, które mogą mieć wpływ na chęć lub zdolność naszych klientów do zakupu naszych produktów; nasze relacje z naszymi franczyzobiorcami i ich sukces oraz ryzyko związane z naszym w pełni franczyzowym modelem biznesowym; oraz skuteczność naszych programów marketingowych i reklamowych oraz wsparcie franczyzobiorców dla tych programów. Poza przypadkami wymaganymi przez obowiązujące przepisy prawa, nie przyjmujemy na siebie obowiązku aktualizowania tych stwierdzeń dotyczących przyszłości, czy to z powodu nowych informacji, późniejszych wydarzeń lub okoliczności, zmiany oczekiwań lub w inny sposób.